Ervaring met een paardenfluitseraar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Up_to_Date

Ervaring met een paardenfluitseraar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 12:32

Gisteren is bij ons een paardenfluisteraar op stal geweest. Ik kon er helaas niet bij zijn want ik moest werken. Ik geloofde er niet zo heel veel van, wat hij allemaal kon. Maar nu juist het tegendeel! Een vriendin kwam op stal en toen zei Harry Hoevers: jouw paard heeft last van de longen en van haar rechterachter been, als veulen zijnde is zij een keer met de achterbenen uitgegleden. En dit klopt dus allemaal! Terwijl Harry nog niet eens de pony van haar had gezien! En hij heeft nog naar wat anderen paarden gekeken maar hun heb ik nog niet gesproken.

Ik ben benieuwd of meerdere ervaring hebben met een paardenfluisteraar..

Sonjaja

Re: Ervaring met een paardenfluitseraar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:40

ik volg dit topic even want ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:41

Ik denk alleen niet dat dit bij Rijtechnisch hoort. Ik tem even.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:48

Tja... er zitten goede tussen maar zoals monty roberts zegt het is geen paardenfluisteren, en van speciale gaves ofzo. Een vriend van mij doet ook zoiets, maar die doet het dmv pendelen ik had een paard dat door onbekende oorzaak kreupel was hij heel verhaal dikkedarm etcetc hij een punt aangewezen waar ik 2x die week moest drukken ik gedaan en binnen 1week was het paard weer helemaal rap. Maar een vriendin van mij is een eker naar zo'n paardenfluisteraar geweest en het enigste zinnige wat hij eruit bracht was dat het paard heel 'slim en vlug' was. Nou dat had ze zelf ook wel kunnen bedenken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:21

--> PP

manneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:44

harry Hoevers komt eens per jaar bij mijn paard.
gewoon even nakijken.
Het is een topman!!!!!
Heb de volste vertrouwen in hem en heb hele goede ervaringen met hem.

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:12

manneke schreef:
harry Hoevers komt eens per jaar bij mijn paard.
gewoon even nakijken.
Het is een topman!!!!!
Heb de volste vertrouwen in hem en heb hele goede ervaringen met hem.

Mag ik dan vragen wat je eerste insteek/probleem is geweest om Harry Hoevers erbij te halen en hoe hij dit heeft weten op te lossen ? En ben je bij hem terecht gekomen door ervaringsdeskundigen om je heen of ben je zelf gaan zoeken ?

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 10:33

Mijn vriendin heeft haar Gelderse nu iets meer als een jaar. Het rijden ging steeds minder goed, het leek alsof haar paard een knop om kon zetten en dan was er geen land meer mee te bezeilen. Als ze een buitenrit aan het maken was, zo op het een of andere moment ging ze er vandoor, draaide plotseling om etc. Toen is ze op i'net rond gaan kijken en kwam ze uit bij Harry Hoevers.
Ze kreeg het vermoeden dat haar paard was mishandeld. We hebben haar ook uit een slechte stal gehaald in Bemmel; stal werd 1x in de week gemest, paard kwam alleen buiten als de stal gemest moest worden, rotstraal in een vergevorderd stadium.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:27

Vervolg: volgens Harry Hoevers heeft haar paard ongeveer 5 jaar geleden een veulen gehad en haar bekken zijn nooit op een goede manier bijgetrokken. Hierdoor heeft zij altijd pijn gehad met rijden en de vorige eigenaar zou haar dan ook geslagen hebben tot dat ze goed liep. Dus boven haar pijngrens. Harry legde de hand op haar hoofd en haar ogen vielen dicht en een aantal minuten later kwam er een diepe zucht. Volgens Harry waren die ervaringen van vroeger zo goed als verdwenen. Volgens m'n vriendin had ze diezelfde dag al een heel ander paard!

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:29

wow, dat is wel heftig!
ben benieuwd naar nog meer reacties!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:43

Een vriendin van mij, jessica (@ bokt: jesskn) heeft haar paard ook laten behandelen. Ik zal haar vragen om haar ervaring hier even op te zetten!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:10

erleyne schreef:

jeetje heb je niets anders te doen dit is paardenpraat hoor en dat gaat niet alleen over rijtechnisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:13

barbara1970 schreef:
erleyne schreef:

jeetje heb je niets anders te doen dit is paardenpraat hoor en dat gaat niet alleen over rijtechnisch

Omdat het al verplaatst is Knipoog
even beter kijken, voor je zulk commentaar geeft...

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:17

nee hoor hoef niet betr te kijken wat maakt het uit waar het staat, het lijkt wel of sommige alleen maar op bokt kijken om te temmen, het temmen is bdoeld als mensen misbruik maken van deze site, nou geloof niet dat het hier om misbruik ging

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:59

zeur niet zo ... erleyne bedoelt het goed ... als niemand dat afentoe zou melden zou het een grote puinzooi wezen op bokt. nu staat het wel goed dus klaar ....

On topic ... Ik doe dit werk ook alleen nog niet thuis bij mensen. Voortaan doe ik het via een telefonisch consult en dat bevalt me erg goed en is toch een beetje persoonlijk. erg leuk werk en leuk om door te hebben dat mensen een stukje verder komen door jou toevoeging.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:05

barbara1970 schreef:
nee hoor hoef niet betr te kijken wat maakt het uit waar het staat, het lijkt wel of sommige alleen maar op bokt kijken om te temmen, het temmen is bdoeld als mensen misbruik maken van deze site, nou geloof niet dat het hier om misbruik ging

toch niet hoor Bloos
Temmen dient niet alleen tegen misbruik van bokt.
Bokt is groot, en heeft een heel groot aantal gebruikers, en dat wil zeggen: heeeeel veeeeeel topics!!
Dus om het opzoeken van topics/informatie makkelijker te maken, hoort het onder een bepaalde criteria Knipoog
Waarom hebben we anders onderverdelingen?
Juist, om alles netjes en ordelijk te houden Vork
En voor de mods is dat veel om bij te houden, dus zijn wij bokkers zo vriendelijk hun te helpen.
Nu graag Ontopic!
En barbara: lees even de faqs als je wil Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 06:52

barbara1970 schreef:
erleyne schreef:

Anders lees je de FAQ even, nog niet helemaal door hoe bokt werk geloof ik
Afbeelding

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 07:10

Nee ik heb geen ervaring met paardenfluisteraars.Ik zet even een stipje.. ben toch wel benieuwd..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 07:14

Ik volg dit even! Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 10:40

Vanmorgen les gehad van m'n instructrice en die vertelde een bijzonder verhaal over Harry Hoevers:

een kennis van haar was al jaren bezig om zwanger te worden maar wilde niet lukken.
De ziekenhuis onderzoeken stonden al gepland voor verdere behandelingen.
Toen stelde iemand voor om Harry erbij te halen. Harry vond een blokkade in haar lichaam.
Hij heeft deze eruit gehaald en ze begon enorm te zweten.
Een maand later was ze zwanger!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:06

Milly_ schreef:
barbara1970 schreef:

toch niet hoor Bloos
Temmen dient niet alleen tegen misbruik van bokt.
Bokt is groot, en heeft een heel groot aantal gebruikers, en dat wil zeggen: heeeeel veeeeeel topics!!
Dus om het opzoeken van topics/informatie makkelijker te maken, hoort het onder een bepaalde criteria Knipoog
Waarom hebben we anders onderverdelingen?
Juist, om alles netjes en ordelijk te houden Vork
En voor de mods is dat veel om bij te houden, dus zijn wij bokkers zo vriendelijk hun te helpen.
Nu graag Ontopic!
En barbara: lees even de faqs als je wil Knipoog

au, oke zal eerst goed lezen en dan oordelen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 11:53

Graag weer ONTOPIC Tong uitsteken

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:52

mijn buurvrouw heeft dat eens gedaan bij haar pony en er kwamen standaar dingen uit zoals: ik zie bomen, ben je laatst in een bos geweest?
en je pony vind je lief en dat soort dingen.

maar ik heb ook weleens betere dingen gehoord, en dat je het via een foto kan laten doen..

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 16:20

Verder niemand ervaringen??

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:28

Ik heb laatst een consult gehad van shadowflower en daar ben ik erg positief over. Heb dingen gehoord die zij niet kon weten alleen mn fjordje en ik en een paar stalgenoten.
Hoewel ik wel even wil zeggen dat waarschijnlijk elke fluisteraar/reader of wat dan ook heus wel zal zeggen dat jij lief bent en de beste baas of zoiets. Ik bedoel dit niet zwaar negatief ofzo, maar dit is toch iets wat elke baas wil horen van zijn dier?