Ik was zoals zovelen een dagje vrij en ging gistermiddag even over de markt, moest nog wat broeken voor het werk hebben.
Daar kwam ik mijn buurman tegen wiens zoon met hun pony liep om kindertjes rondjes te laten rijden. De pony liep al vanaf smorgens en was behoorlijk moe. Ze hadden haar wel pauzes gegeven maar kregen dan kwaaie gezichten van de ouders.
Dus kreeg ik de ingeving om Bas en Tom op te halen, die staan vlakbij het marktveld en hebben het vaker gedaan. Dan kon hun pony even rusten en konden we het beter verdelen.
Annelies was al bij de pony's en wou wel mee, dus pony's gezadeld en huppakee, naar het marktveld.
Ze waren uitzonderlijk braaf, gaven niks om de marktdrukte, de kids en de kraampjes en vonden het allemaal beregezellig.
We hebben afgesproken volgend jaar met hemelvaart en pinksteren weer met 3 pony's te gaan, dan kan er afgewisseld steeds eentje pauze hebben.
Vele kindertjes hebben we blij gemaakt en we hebben ook nog een mooi zakcentje verdiend. Aan het einde hebben Annelies en ik het geld gedeeld, Lies haar reactie was meteen :"Mam, gaan we morgen naar Divoza voor Bas-spullen?!"

Zie hier mijn überbrave marktpony's!
In trein-formatie; Annelies met Tom, Ik met Bas, Ricardo met Joy
Erg druk op de markt, maar oh zo rustige pony's
Tom sjokt lekker door
Lief klein meisje, Bas vind het prachtig

.