Heb hem nu twee weekje alleen gereden, was erg trots om mijn schatje, eindelijk weer lekker in zijn vel, en de knopjes leek ik ook te kunnen vinden!
En nu......zaterdag kon ik niet, had een goed vriendin gevraagd Tiko te 'doen'. Niet echt duidelijk gezegd of ze wel of niet mocht rijden, mijn zus had het voor me gevraagd. Ze heeft hem dus WEL gereden, opzich geen ramp, ze rijdt in mijn ogen 'beetje grof' maar niet extreem. Maar, ze heeft, ik vind het echt zo erg, met SLOF gereden

Ik heb zelf erover getwijfeld, het nie gedaan, en nu.....
Nou zondag was hij niet lekker nagevelijk, liep nie heel lekker, maar dat weet ik dus aan de slof. Toen ik hem op stal zette, wilde hij lang niet al zijn biks, na een paar happen at ging hij verder aan zijn hooi!
Dat was wel heel erg schrikken! Lijkt me nie gezond voor zo'n vreetzak

Maar aangezien hij die dag ontsnapt was (voor de zoveelste keer *zucht*)
had hij van 5 of 6 paarden het klaargezette voer opgegeten. Ik dacht dus dat hij 'vol' zat.
Vandaag....

Het rijden ging niet, hij liep niet actief, sloom, nie soepel. Hij deed wel min of meer wat ik vroeg, maar niet van harte. Ook was hij de hele tijd erg onattend, en niet vrolijk. Ik was bang, baalde zo, dat ik gewoon een hele tijd huilen op hem heb gereden. Na al die k*t periodes leek het een paar weken zo perfect te gaan, en dan.....
Naja, toen ik hem dus op stal zette hoefde hij wederom zijn biks niet, naja...de helft heeft hij opgegeten, verder hoefde hij niet!!!
Ik vind het echt heel eng, wat heeft dat te beteken???
Heb nog niet getemperatuurd, weet ook nie precies hoe dat moet

Maar hij voelde nie warm
Wel was hij erg snel nat, verder had hij na vrij kort rijden al een vrij zware ademhaling, net of hij een zware inspanning achter de rug had.
Hij was wel redelijk snel weer op adem.
Ben zo geschrokken, tiko is nog nooit ziek geweest, veel mensen vinden mij vast een zeikerd, dat ik me hier zorgen over maak, maar ik weet echt niet wat ik er mee aanmoet.
Tanden zijn in orde, TA is maandje geleden geweest
Ook is hij optijd ontwormd
Iemand enig idee hoe dit komt, hoe ernstig het is etc?
Voor zover dat mogelijk is van acher de comp!
Bedankt.
Liefs, myrthe