Ik kwam op stal met de bedoeling even een fijne buitenrit te maken,t was nog zulk mooi weer.
Maar op stal waren ze op het idee gekomen om met Maffick te oefenen om de trailer op te gaan(wil hij niet)
Ik vond t best,dus de trailer werd langs de muur gezet en aan de andere kant een hek zodat hij alleen maar naar voren kon en niet opzij.
Nou is dus de vader van mijn beste vriendin een hele beste vent,maar hij dacht dat hij wel wist hoe hij Maffick op de trailer kon krijgen.
Met de zweep!(hij had eerder gezien dat dat werkte bij Maf)
Ik wou t eerst rustig proberen maar hij had zoiets van 'die rotknol rammen we dr op'

Nou dus hij huffen en rammen en Maf in t verzet natuurlijk,en ik werd steeds naar achteren getrokken,ik hield m niet(vind je t gek dat beest was helemaal panisch)
Toen moest ik dan maar slaan want dan zou hij m wel vasthouden,en hij aan dat paard hangen,ik zei dat dat geen zin had en dat hij dat gevecht zowiezo zou verliezen.Daar kwam hij achter dus moest ik m maar weer vast houden.
Maar toen ging Maf met z'n hoofd aan de zijkant van de trailer en die man bleef door slaan dus toen drukte Maf mijn pols dubbel tegen de trailerwand

Toen had ik t gehad ik schreewde tegen die vriendin"zoek t maar uit ,jij wil wedstrijden rijden dan zorg je ook maar dat hij trailermak word''

Ik ben toen naar buiten gegaan en moest even bij zinnen komen,toen ineens n geknal en gestommel,dus ik weer terug,zie ik Maffick steigeren en omdraaien,BAM met z'n buik op dat hek!Nou daar hing hij even en toen strompelde hij er verder overheen.
Ik pakte m en die vriendin riep dat ik m dan maar moest verkopen.
Ik schreewde dat ze haar kop moest houden en dat niet alle paarden zo lief waren als de hare en meer van dat soort dingen
Ik ben toen jankend weggelopen met Maffick die helemaal stond te trillen en te snuiven

Toen ik aan t einde van de oprit stil stond kwam die vriendin eraan 'of t ging?'
ik zei keihard 'nee'en heb nog een partijtje staan te schelden(1e keer ruzie sinds tien jaar vriendschap

Toen ik Maffick controleerde zag ik dat op alle benen dikke schaafplekken zaten,en dr was een stuk van z'n hoef afgebrokkeld.
Haar ouders kregen ook nog s ruzie

En haar moeder (scheiterd eerste klas!)begon Maffick te aaien omdat ze t zo zielug vond(heeft ze nog nooit gedaan!)

Nou ik heb Maffick nog ff behandeld (die plekken) en ben toen naar huis gegaan.
Toen kwam ik erachter dat mn arm best dik was geworden en erge pijn deed,maar vrindjelief was er om me te troosten

Thuis nog een potje gejankt

Ik ga er vanmiddag weer heen ,kijken hoe t gaat maar volgens mij stapt hij nooit weer op n trailer!Hij staat 5 meter voor de klep al te snuiven!
Hoe zetten jullie moeilijke paarden op de trailer goedschiks of kwaadschiks?
Alle tips met touwen erachterlangs en onderdoor enz. werken niet dus daar heb ik niets aan.
Bezems of paraplu's intresseren m ook niet
Ik ben ten einde raad