Natascha, over reiki!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 07:51

ik weet niet wat kinesiologie is, maar dat Reiki een stukje rust geeft in je leven dat is waar. Mijn tante woont in Leiderdorp en geeft daar Reikicursussen. Ik weet niet of dat in de buurt ligt? Ligt in ieder geval bij de bollenstreek in de buurt. Als je interesse hebt kan ik het telefoonnummer wel doormailen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 09:21

Citaat:
Op 2001-06-07 13:00, schreef Dorine:

Verschil met magnetiseren: een magnetiseur is na een behandeling behoorlijk "leeg", hij geeft energie van zichzelf weg, kun je zeggen.
Bij reiki laat je gewoon energie/warmte of wat dan ook in je stromen via je hoofd, en daarna via je armen en handen naar de persoon die je behandelt.


ik zag toevallig die magnetiseur van Kawa en vroeg hem dus of hij dus na een behandeling altijd leeg was.
Maar hij zei dat dat niet zo was want hij kreeg de kracht van boven. Hij gaf die kracht alleen maar door.
Dus toch een beetje zoals jij het hier net ook beschreef.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-01 11:10

Hardstikke goed van die man, want je moet toch open staan voor het krijgen van die "energie van boven", jezelf vullen dus, om het weer door te kunnen geven.
Meestal kan iedereen dat, maar soms kunnen er blokkades ontstaan (emotioneel of lichamelijk) waardoor dit niet helemaal soepel verloopt.
Als ik alleen al denk aan die pony die hoefbevangen was, in ver stadium, shagrijnig van de pijn en vol onbegrip, die stond er dus echt niet voor open. Gelukkig kon ik haar toen een beetje helpen, maar ja, echt beter zal ze nooit worden, want ze heeft een tijdje (vanaf april) best goed gelopen, maar daarna begon het weer: kreupel. Ik kom daar nu niet meer (was bij Pie) en kan niets meer voor haar doen, wel op afstand, maar het heeft weinig zin als ze elke dag een uur of vier eiwit gras mag eten van de bazin... Treurig.
Eén van onze katten thuis heeft een slechte blaas, die vindt het heerlijk om behandeld te worden. Echt, ze gaat bijvoorbeeld op de (redelijk grote Haha! ) buik van Peter liggen, zit net zolang met haar staart te zwiepen tot Peter z'n hand oplegt.
En Peter kijkt ondertussen naar een goeie film, liefst Star Trek Voyager enzo... dus die heeft wel tijd voor haar *LOL* *LOL* .
Ja heerlijk om te zien hoe die beestjes dat waarderen. Ik wil het ook veel met Safron gaan doen, die nieuwe verzorgpony van mij.
Safron werd toen ze een jaar was halfwild uit Noord-West Engeland gehaald. Door een man die wist dat het ras daar is ontstaan, en een fellpony die daar is opgegroeid is best gewild... Superpapieren heeft ze, en daarom zou ze wel wat opbrengen in Nederland. Dat viel nog tegen waarschijnlijk, want ze hield een trauma over aan die beginperiode, in veel verschillende stallen. Mannen? Nee, voor haar nooit meer.
Safron werd door een geduldige man gekocht, die niets zag in geweld: de man waar ik haar nu verzorg. Hij heeft haar nu zover dat je haar kunt knuffelen, poetsen, en dat ze zich daarbij totaal kan ontspannen. Maar nog steeds heeft ze liever een vrouw dan een man. Ze is schichtig, schuw, en wil niet aan een halstertouw meelopen ("Word ik weer ergens heen gebracht waar ik niemand ken?").
Dus met geduld, vertrouwen en mijn overtuigende houding (ahum) dat alles veilig is en ik de baas ben... zal ik van dit vrouwtje proberen iets te maken. Eerst maar eens doordringen in haar hart. Niet gedwongen, maar gewoon, met reiki.
Kijk eens Safron? Hier heb je warmte en energie. Gratis. Voor niks. Slurp maar op hoor *LOL* ! Ik vind jou lief.
Doei! Dorine.