We hebben een stapmolen op stal en de avond ervoor had een vrouwtje daar drie paarden ingedaan. Na een halfuurtje wilde ze die er weer uithalen, dus nam ze eerst de twee jonge paarden eruit, in de veronderstelling dat de oudste (die normaal heel braaf is) wel een paar rondjes alleen kon lopen. Toen ze terugkwam om die eruit te pakken, was het buitenste hek van de molen stuk, en stond de merrie nog maar op drie benen... ze heeft samen met de staleigenaar meteen de merrie op de trailer gezet en is dezelfde avond nog naar de kliniek gereden.
De eigenaresse was met een zakenrelatie uit eten en dus hebben ze haar voicemail ingesproken.. zij hoorde het pas 's ochtends en is toen meteen naar stal gereden. Daar hebben ze haar verteld dat de merrie haar hoefbeen op 6 plaatsen gebroken had, en ze haar moesten laten inslapen. Onze instructrice heeft haar toen naar de kliniek gebracht om afscheid te nemen van het paard (dat toen in gips stond en onder de pijnstillers zat) en daarna hebben ze het dier laten inslapen

Iedereen op stal is er erg van geschrokken... de veearts vertelde dat een breuk in het hoefbeen heel vaak voorkomt.. ze krijgen wel één keer per maand zo'n geval binnen.. van een verstapping, verkeerde landing bijhet springen, eigenlijk door vanalles kan het komen! Deze merrie heeft jarenlang SGW gelopen en gejaagd, en daar nooit iets gehad, en dan nu zoiets

Ik heb 's ochtends de bijrijder gebeld en het (helaas) per telefoon verteld. Dat was echt heel erg naar, ze was zo over d'r toeren en ik wist ook niet echt wat ik moest zeggen. Gelukkig leeft iedereen mee en zowel eigenaresse als bijrijder mogen alle paarden rijden als de mensen zelf niet kunnen, zodat ze een beetje op stal blijven en met de paarden bezig kunnen zijn...
Ik heb Iwaldo gewaarschuwd dat als hij het ooit in zn koppie haalt om uit de molen te springen of niet goed oplet waar ie loopt hij een flinke dreun van me krijgt..