Maak je paard maar kapot!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Maak je paard maar kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 17:20

Ik weet niet of het hier goed staat, TeM anders maar even.

't Begon zo; Ik heb sinds zo'n 4maand een verzorgpony, Misty. Hartstikke leuk, maar dat doet er verder niet toe.
Er staan daar nog 2 paarden, een van de eigenaresse, daar staan de paarden ook, en een van een vriendin van de eigenaresse. Ik noem haar even X.
Het paard van X is nu 19 jaar, en heeft sinds kort iets aan haar pees (heeft de eigenaresse opgemerkt met naar buiten doen) en vroeg aan m'n moeder of ze er iets aan kon doen (m'n moeder is homeo-patie-istisch dierenarts ofzo? Clown ) Dus m'n moeder er dezelfde avond nog heen gescheurt. Er was iets met de pezen ofzo, en daar kon ze druppels voor krijgen, kostte €5 euro. (JA, 5 EURO.) Dus ik ga zo naar X toe, tja, Je paard heeft iets aan haar pees, dat wist je al, maar m'n moeder is vanavond geweest (met toestemming van X) en je kon medicijnen krijgen, kost wel €5 euro, voor uitmeten, en de medicijnen zelf. Oh.. ik zou nog wel even kijken. Dus de volgende dag vroeg ik; ben je er al uit? Nou, ze vond het wel een beetje veel geld, omdat ze er geen vertrouwen in had dat het werkte.. maar ze betaalde wel, dus de volgende dag gaf ik haar de medicijnen. Die heeft ze doorgegeven aan de eigenaresse van het andere paard, die wou de druppels wel geven. Oke, eind goed, al goed, dacht ik zo.

Maar nee hoor. Het paard van X had eerder wel een verzorgster, maar die was om privé redenen vertrokken daar. Daarna is het 'gedoetje' met de pezen begonnen. Nu is ze net een week aan de medicijnen, en ze had een andere verzorgster 'aan de haak geslagen'. Gisteravond kwam die andere verzorger voor de 2e keer kijken, en toen vroeg X ineens, zou ik het zadel halen? Ik keek haar met grote ogen aan; HET ZADEL? Nors opkijken
Ja, zegt ze, M'n paard is al zo stijf, dus dan wil ik zo snel mogelijk beginnen met rijden.
Ik zei; En die pezen dan? (die medicijnen moesten 3 weken lang) ach, zegt ze, dat helpt toch niks.
Tja. Dan geloof je er toch niet in, help je paard maar naar de kl*ten. Veel plezier!
( X rijd er zelf niet op, omdat ze 'geen tijd' heeft Slapen )

Voor de rest heb ik ook maar niks gezegt, ik was het zó zat! en ik wou het nog een beetje 'netjes' houden.
Veel kan ik er ook niet aan doen, want met haar valt niet te praten, en het is tenslotte haar paard.

Ik kan me hier wel zo boos om maken! Boos!
Ze heeft me eerder ook wel gecommandeerd, maar nu ik er wat langer ben, en er me wat zekerder voel, bijt ik wel van me af;
'Je bent m'n moeder niet!' , 'Je kan zelf ook wel wat doen!'

Ook zo'n rare uitspraak van haar:
Ik wou de kruiwagen gaan schoonmaken, schreeuwt ze vanuit de stal; Nee die hoef je niet schoon te maken, word toch weer vies!

(wat een uitspraak, Nagelbijten / Gniffelen dan kan je net zo goed ook geen andere kleren aan doen, word toch weer vies Clown )
Maarja.. Wat moet ik hier nu mee?!

Red_Savage

Re: Maak je paard maar kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:26

Jeetje, dat is wel lastig ja. Scheve mond
Misschien is de nieuwe verzorger zo aardig om op de pezen van het paardje te letten?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:30

Ik hoop ook dat de nieuwe verzorgster zich wél wat aantrekt van het welzijn van het paard!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:34

heeft die nieuwe verzorgster al gereden? En wat vond zij er dan van dat ie niet goed loopt??

Een kruiwagen zou ik trouwens ook niet schoonmaken Bloos Hij is toch enkel alleen bedoeld om mest in de scheppen?

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 18:03

Passival schreef:
Een kruiwagen zou ik trouwens ook niet schoonmaken Bloos Hij is toch enkel alleen bedoeld om mest in de scheppen?

Dat was een kruiwagen voor het schone vlas, die een tijd al niet was schoongemaakt Knipoog

Wat ze ervan vond weet ik niet, Ik heb het haar nog niet gevraagd (aangezien 'X' erbij was de hele tijd)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:10

Staat fout dus ik TEM even.

Tsjaa, wat een verhaal, wat zou je daaraan kunnen doen.
Ik denk niet heel veel, het is niet jouw paard.
Ik zou het er anders eens met de verzorger over hebben, of is langs de eigenaresse gaan.
Misschien kan de eigenaresse dan eens op X afstappen, veel meer denk ik dat je niet kan, helaas....

Succes!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:20

Mistie schreef:
Passival schreef:

Dat was een kruiwagen voor het schone vlas, die een tijd al niet was schoongemaakt Knipoog

dan heb ik niks gezegd

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:27

Tja, als er echt iets met zijn pezen is, is het ook niet binnen drie weken opgelost. Dus, ik zou er serieus naar kijken mbv een echo en revalidatie.
Die drie weken met druppels zou ik ook totaal geen vertrouwen in hebben.
Misschien kan je wat specifieker zeggen wat er met zijn pezen is (voor of achter), en of ze bol staan.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:50

tja, sommige mensen gaan normaal met hun rijdier om en sommigen denken dat een paard, maar een dier is, wat dus GEEN pijn kan hebben.

raar persoon trouwens, hoe je haar omschrijft.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 08:28

Misschien was het beter geweest als de eigenaresse van je verzorgpony in overleg je moeder erbij had geroepen. Dan had X er zelf ook bij kunenn zijn en hadden je moeder en zij zelf kunnen overleggen/ afspreken hoe nu verder ipv via via.

Want eerlijk is eerlijk, als ´de dochter van´ opeens wijsneuzerig begint te doen dat mama heeft gezegd dat ze beter niet kan rijden (misschien was daar wel helemaal niet over gesproken) dan zou ik me daar ook wel een beetje aan storen en ook niet mijn mening mee veranderen.

Weet je, soms kom je zelf heel anders over bij een ander dan je hebt bedoeld. Misschien is dat hier wel het geval.

Ik weet ook niet wat er mondeling en via via is besproken. Maar eerlijk gezegd lijkt me een bezoek van een gewone dierenarts wel op zijn plaats. Als buitenstaander is er ook weinig te zeggen over de ernst van de aandoening etc.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 08:29

MW->PP

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 08:33

Jeetje, raar persoon zeg.. Scheve mond
Ik zou even met de staleigenaar gaan praten, en ik denk dat er ook een echte DA bij moet komen. Knipoog Misschien luisterd ze daar wel naar.. Scheve mond Misschien houd de nieuwe verzorgster er wel rekening mee?

Succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:03

Sizzle schreef:
Tja, als er echt iets met zijn pezen is, is het ook niet binnen drie weken opgelost. Dus, ik zou er serieus naar kijken mbv een echo en revalidatie.
Die drie weken met druppels zou ik ook totaal geen vertrouwen in hebben.
Misschien kan je wat specifieker zeggen wat er met zijn pezen is (voor of achter), en of ze bol staan.

Nou idd!
Ik zou ook geen vertrouwens hebben in druppels die in drie weken tijd de peesproblemen oplossen, ik zou er niet eens aan beginnen.
Wel is het vreemd dat ze gaat rijden wetende dat het paard problemen heeft!

IJslander_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:00

Ik hoop maar dat het paard zo niet te erg verpest wordt!
Ik zou maar eens met de nieuwe verzorgster gaan praten en misschien dat zij er rekening mee kan houde!

Danii16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:30

wat ijslander_my zegt,
proberen een gesprekje aan te gaan met de verzorgster,
en zeggen wat jouw moeder heeft gezegt en uitleg
geven over die medicijnen en dat het een aantal weken duurt,
en of zei of peesjes van het paardje wil letten.
Heel veel succes ermee en ik hoop dat het allemaal goed komt.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:39

Wat een mens zeg!!