[Centraal] wat is je ergste paardenongeluk ooit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

[Centraal] wat is je ergste paardenongeluk ooit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 19:54

Hallo iedereen, Ik had eens zin om een topic te openen

Mijn ongeluk:
Ik ben getrapt door een paard op mijn heup en had een gekneuste heup

Pintogirl

arabianpride

Re: [Centraal] wat is je ergste paardenongeluk ooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:16

haha grappig topic.
mijn ongeluk zijn er eigelijk 2
1e x ging ik op een vlakte galloperen waar ze een woonwijk wilde bouwen.
ruimte zat en heerlijk vlak zand waar de vrachtwagens op en af over rijden.
mijn arabje dacht dat ie weer op de renbaan was en wilde niet meer stoppen.
na 2km kwam er echt een flinke bocht in de weg ik moest echt stoppen.
of hem laten afsnijden over de zandvlakte. hier koos ik dan ook voor omdat stoppen echt niet ging.
maaaaaaaaaaaaaaaar de vrachtwagens rijden zandrandjes met hun wielen en ik zij nog LET OP en hop daar gingen we. ik 3 meter voor hem als een struisvogel in het zand en hij storte achter me tegen de vlakte. ik bukte en beschermde me hoofd maar doot de vaart was ik tever voor hem gevallen om me nog te raken.
ik had niets en hij ook niet.

de 2e x ging ik zonder zadel met een buiten rit van de manege mee. ik achteraan om de groep mooi in te sluiten totdat er een paard ging bokken langs de dijk en op hol sloeg, hup de 3 andere manegepaarden ook mee. mijn paard steigerde en schoot erachteraan. ik kon met geen mogelijkheid stoppen, ik had hem tenslotte voor de baan getraint om paarden in te halen. ik ben door het gras van de paarden vandaan gescheurt maar stoppen ging echt niet. uiteindelijk liep het fietspad over een bruggetje naar rechts en dat ging ik echt niet redden. ik moest stoppen. ik ben op het asfalt recht op de bosjes afgegaan wetende dat hij op het laatste moment links of rechts zou kiezen en uit zou glijden. en dat gebeurde ook alleen door de vaart ging ik iets te hard dan dat ik had ingeschat en klapte met me hoofd op de grond.
hij had wat schramen en mijn hoofd moest gelijmd worden in het ziekenhuis en die andere manege meiden die eraf waren gevallen hadden allen niks Verward

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:20

-> PP

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:25

Van alle vallen was vorig jaar nog wel het ergste!

Ikwas de avond ervoor niet zoo lekker, maar de volgende dag gewoon gaan rijden..
Maar op een gegeven moment was ik mijn evenwicht kwijt in de rengalop,
Kwas mijn beugel kwijt namelijk, en ik heb nog geroepen van ''Stop, ben me beugelkwijt''
Maar dat ging op een gegeven moment zoo snel, dat me paard begon te bokken om mij recht op het paard te houden..
Naa de 3de bok ben ik van me paard gevallen, in de brandnetels, en toen nog een paar min. van de wereld af geweest..
Ze hebben mij weer op het paard kunnen krijgen, want ik liep best wel slecht (was op me heup gevallen)
Maar naa 200 meter begon ik af te vragen waar ben ik? Wat doe ik hier? Wie zijn jullie?
Ze hebben de manege gebelt en gevraagt of ze het paard wouden afzadelen, en mij over wouden nemen!
Hebben mij op me bed gezet, en hebben 2 helpers naast me gezeten, toch maar naar de huisarts daar gegaan..
Die kon er niks mee, en die heeft me gestuurd naar het ziekenhuis in Assen wat het dichtsbij was..
Ze hebben een scan van me hoofd gemaakt of er geen breuken waren, dat was gelukkig niet zo..
Maar had wel een Zware-Hersenschudding,Zware gekneusde Heup & een zware geheugenverlies overgehouden..
Heb daarna 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, en daarna mocht ik gelukkig 2 weken op vakantie in Frankrijk, maar dat heb
ik niet zoo lang vol gehouden, want had elke dag hoofdpijn,moeiheid..maar gelukkig na veeeel slapen ben ik er boven op gekomen.. Lachen
Maar me angst nu een beetje minder aan het worden, maar soms heb ik nog wel me angst door die val Nagelbijten / Gniffelen

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:27

Had net een super les gehad, en toen we van de bak naar de stal liepen, (via breede gras/wei strook) toen lag er wat hout dat ze daar hadden opgestookt, aan allebei de kanten nog ong 5 m erlangs dus hoefde er niet vlak langs..
was er nog niet langs en paard steigerde, verloor zijn evenwicht en klapte zo achterover,, en daar lag ik dan met 600 kilo op me..
Paard stond snel op en trapte nog even heerlijk tijdens het opstaan op mijn been...
Laatst bijgewerkt door Ziiggy__ op 21-05-07 21:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:28

Op mijn verzorgpaard ging ik naar het strand....toen ik het water uit STAPTE ging ze door haar voet heen...ik stapte af en heel haar onderbeen bloedde en haar hoef hing er als het ware los aan....heb toen gelijk de VA gebeld...ze had haar kootbeen gebroken en haar pezen waren afgescheurd! We hebben haar op het strand in moeten laten slapen.....het allerergste was nog wel toen ik de eigenaar moest bellen...zal dit allemaal nooit vergeten. Ben er een stuk voorzichtiger door geworden en ook meer bang. Het is nu bijna een jaar geleden en mijn angst begint nu wat minder te worden als ik met het paard van iemand anders bezig ben.

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:31

Traja, wat vreselijk zeg..

Kwam het echt door de rit op het strand of was er een andere oorzaak voor ?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:34

Ziiggy__ schreef:
Traja, wat vreselijk zeg..

Kwam het echt door de rit op het strand of was er een andere oorzaak voor ?

dat weten we niet....ik vermoed dat het al niet goed heeft gezeten in dat been, anders zou dit ook nooit gebeurd kunnen zijn bij zo'n misstap.....misschien dat ze op een steenn heeft gestaan o.i.d.....maar ik zag helemaal niets liggen. Het blijft voor mij nog altijd een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:46

Het ergste ongeluk ooit is dat er een jong paard in de mestput viel. 3 meter naar beneden en hij was net leeg. Oogkas gebroken en ik denk bijna alles gekneust wat maar kan kneuzen. Heeft drie dagen bijna niet kunnen drinken en eten doordat haar hoofd twee keer zo groot was. Het hele gebeuren heeft in div. kranten gestaan, met foto's, en is zelfs op televisie geweest! De brandweer heeft haar uit de mestput moeten takelen. Ik heb er zelf nog steeds nachtmerrie's van! Het paard heeft het wonder boven wonder overleefd en het gaat nu weer super met haar! Ze is nog steeds van mij en we zijn nu...een dik jaar later...begonnen met zadelmak maken.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:52

jeezz!!!! wat erg !!! wordt er helemaal bang van!

@aerdenhout1 is nu wel alles weer goed met je paard of heeft ze er nog iets aan over gehouden.

@_tarja_ wat ontzettend verschrikkelijk voor je zeg !

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:00

Ik had een heel moeilijke pony. Altijd bokken, en gek doen. Na een flinke bokparty me evenwicht verloren, erafgedondert, en mijn elleboog zwaar gekneusd. Ging na 2weken weer rijden, ging paar dagen goed. En toen begon de rodeo. Bokken rennen en rondjes om zijn as draaien tot ik er af lag. Nou ik kan je vertellen ik vloog eraf. Gevolg, zwaar gekneuste rug, hoogstwaarschijnlijk scheuren in spieren, eventjes (half minuutje) bewusteloos geweest, en met de ambulance uit de bak gegraven en ging iedere keer bijna hyperventileren. Ik ben in totaal over 4jaar minstens 25x van hem afgevallen, maar de laatste keer dacht ik serieus dat ik dood zou gaan. Toen ik na 4maanden weer kon rijden durfde ik niet en de pony is verkocht.

Kan je vertellen, heb nog steeds last van me rug, en het was een verschrikkelijke ervaring. Maar stap inmiddels wel weer op ieder paard. Lachen

bloempje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:59

nou ,
dan weet ik ook wel wat ,
mijn haf heeft toen hij nog een veulen was zichzelf bijna een keer
opgehangen in de trailer met het touw dus om zijn nek, dat overigens niet te lang was , dus daar lag het niet aan!
zijn tong was al blauw en zijn ogen draaiden weg,
we hebben de stang door moeten zagen
kun je je voorstellen : aan een grote weg en zo`n 30 mensen om je heen die willen helpen en jij die voorin in de auto gezet wordt omdat je hysterisch word en dus in de weg loopt!! ik werd even niet goed toen maar gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden!!!
mischien doet daarom nu nog zo maf hahahaha.., nee grapje!! Haha!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:04

Mijn ergste crash was over de kop gaan met de pony in volle galop, ikke over de hals eraf, de pony bovenop me gevallen, daarna bewusteloos afgevoerd in de ambulance.
Heb er een lichte hersenbeschadiging aan over gehouden.

Heeft me er overigens niet van weerhouden om er weer op te klimmen... Haha!

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:10

Ik was aan het paardrijden en het had geregent mijn paardje schrok van een eend die uit het gras omhoog schoot, sprinte er vandoor nam een hele scherpe bocht en viel om. Ik lag toen met me been onder het gehele gewicht van mn paard. Heb toen mn enkel, middenvoetsbeentjes, scheenbeen en mn tenen gebroken gehad van mn linker voet. Totaal heb ik een jaar in het gips moeten lopen en diverse spalken.

mai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:34

Mijn merrie was nogal fel naar andere pony's toen ze een veulen had. Ik stond rustig bij de stal van mijn pony met haar veulentje, toen kwam er een ander paard van rijden terug en was blijkbaar meteen losgegooid voor de stal. Op het moment dat ik merkte dat er 'iets'achter me stond haalde mijn merrie uit. Ik werd gebeten in me oor en werd hierbij een stukje meegesleurd. Ik wist niet wat me overkwam, dacht ook dat me tanden eruit vielen omdat ik ineens op veulenkorrel zat te kauwen wat uit me hand was gevlogen. Ik werd bij de spoedeisende hulp gelijk doorverwezen naar plastische chirurgie, daar kreeg ik 13 hechtingen. Je ziet het nu nog een beetje maar het is heel netjes gehecht.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:32

Heb trouwens ook op concours gehad dat mijn pony uitgleed in een koeienvlaai en bovenop me knalde

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:33

En dat mijn allereerste ponytje (kreng.. Tong uitsteken ) is toen ik 6was ofzo met mij achterover geklapt tijdens het steigeren, ook een fijne ervaring... Lachen Is later verkocht als menpaard, want onder het zadel was ie niet zo tof. Voor de kar deed ze het geweldig.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:38

ze steigerde en viel ze achterover.. Ik met de ambulance naar het ziekenhuis.. Had uiteindelijk niks .. Ik er weer op.. en in de maanden daarna deed ze het nog een paar keer..

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:39

en khep 10duizend keer onder een paard met springen gelegen Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:42

Verzorgshetje ging aan de haal over een betonnenpad met daarnaast land, ik zat zonder zadel en hij ging bokken, dus ik zat wat scheef. Toen maakte hij scherpe bocht andere kant op en ik viel met mijn rug op de rand van de betonnen plaat + bevroren gras.

Kreeg eerst geen adem en heb nog steeds last van me rug daardoor..

En mijn oude pony was beetje gek aan het doen en de hele les vlog er vandoor, dus die van mij ging heel hard bokken en springen en gek doen. Ik viel er dus vanaf en kreeg een hele harde trap tegen mijn hoofd. Had wel een cap op Knipoog Ben er daarna weer opgegaan maar na een half rondje eraf gehaald. Zware hersenschudding

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:44

Ooh wat een ernstige verhalen hier zeg!! Afschuwelijk.

23 mei 2006, uit het niets ging mijn paard rodeo-stunts laten zien.

2 gebroken halswervels (net onder de nek)
gebroken onderarm, net onder de elleboog
gebroken bovenbeen
vlees van het bovenbeen af.

Heb het paard nog steeds, heb er een haat liefde verhouding mee. Heel ingewikkeld.

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:45

Mijn vorige fries die ging er altijd keihard vandoor om vervolgens op de rem te staan en zo belande ik tussen het hek en mijn paard, had alleen schaafwond op mijn heup en hij was wat dik.
dus ja zo erg vind ik het niet hoop ook niks ergers mee te maken.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:47

_tarja_ schreef:
Op mijn verzorgpaard ging ik naar het strand....toen ik het water uit STAPTE ging ze door haar voet heen...ik stapte af en heel haar onderbeen bloedde en haar hoef hing er als het ware los aan....heb toen gelijk de VA gebeld...ze had haar kootbeen gebroken en haar pezen waren afgescheurd! We hebben haar op het strand in moeten laten slapen.....het allerergste was nog wel toen ik de eigenaar moest bellen...zal dit allemaal nooit vergeten. Ben er een stuk voorzichtiger door geworden en ook meer bang. Het is nu bijna een jaar geleden en mijn angst begint nu wat minder te worden als ik met het paard van iemand anders bezig ben.

Wat een trauma zeg, kan er nog niet overuit....het zal je maar gebeuren!! Ach gut

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:56

als ik dit zo lees valt t bij mij nog wel mee...
heb meerdere vervelende dingen meegmaakt.
Ben paar keer boven op een hindernis geklapt met springen: lucht uit de longen en pijnlijke ruggen als resultaat, ben keer over de kop gegaan met paard en al met springen... paard had een bloedlip, verder beide niets.
Ben keer over de kop de sloot in gegaan: alleen nat geworden, verder niets...
uhhh en verder weet ik niet zo snel iets

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:03

Toen ik pas net op paardrijden zat (11 jaar was ik ofzo) gingen ze daar wandelen met een paard. Dus ik als penny meelopen natuurlijk Haha!
Toen vroegen ze of ik er op wilde, je gaat er als kind vanuit dat dat kan! Dus ik erop! Sloeg het paard op hol! En ik had niks om aan vast te houden behalve de manen! Dus hij vloog in rengalop terug richting stal over de openbare weg! Toen kwam er een t splitsing aan en er kwam een auto aan en toen ben ik met die pony onder de auto gekomen. De pony was op me gevallen... maar ik had wonder boven wonder vrijwel niks, alleen een diepe wond op mn heup! De pony kwam er ook met een paar schrammen vanaf....

Sindsdien ben ik nogal bang met buitenritten als paarden druk zijn!