De eigenaar van de stal waar een paar verzorgpony's van mij staat, had drie weken voordat de zomervakantie aanbrak bij toeval

Ze was echt zo'n bange drol, geen conditie, veel te dik, hardstikke gespannen. Na zeven weken was ze goed op gewicht en hield ze een buitenrit van anderhalfuur met gemak vol. De spanning was al helemaal verdwenen, tijdens het poetsen en tijdens het rijden.

Toen brak de school weer aan en werd ze door een ander meisje geleased. Die was zo bang voor haar dat Carmen alleen durfde te poetsen.

Gisteren ook weer. Het rijden: na een kwartier was het beest doodmoe, ook al liep ze heel ontspannen (wat mij nog verbaasde, sinds dat andere meisje haar deed dacht ze alleen maar aan één ding: rennen, energie kwijtraken). Ze was zeiknat!

Maar zover zal het niet komen. Vandaag is ze weggebracht. Ze is geruild voor een Welsh-pony'tje, ook wel een leuk beessie hoor! Maar toch: 'geruild', het woord alleen al... net als een machine die niet aan zijn eisen voldoet.

Mij werd niks gevraagd, of ik het erg vond, of we nog eens lang zullen gaan (een kwartier met de auto en je bent 'r, ik weet alleen de route niet meer) enzovoort. Ik moest het allemaal maar best vinden. Oké het is dan wel mijn paard niet maar ik heb toch wel al die tijd dat ze bij ons op stal stond voor haar gezorgd...

Gelukkig was het meisje dat Carmen van me overnam wel heel aardig. Niet bezitterig, niet hebberig, maar ook niet onverschillig... gewoon vriendelijk.

Maar ik wilde aan andere bokkers vragen of zei ook zoiets hebben meegemaakt (geen meeleefberichten aub, want niemand is hier zielig) of ervaringen delen ofzo. Dus reageer of stuur me een pb!!