Wat is nou reeël om aan een bijrijd(st)er te vragen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Wat is nou reeël om aan een bijrijd(st)er te vragen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 10:30

hoi hoi,

ik zat het me eens af te vragen wat je nou aan een bijrijd(st)er kan vragen...

Waarschijnlijk wil ik in de toekomst misschien toch nog een rijpaard aanschaffen. (heb nu een 27 jarige merrie die op rust staat) ik zal natuurlijk elke dag zelf proberen om naar stal gaan (als is het maar om te poetsen of even ene dikke knuffel te geven)
maar zou ook voor 3 dagen een bijrijd(st)er willen. (ivm. werk enz)

ik zou het paard dan graag hier op een stal in de buurt zetten waar 2 buitenbakken met verlichting ( 20x40 meter en 20x60 meter) 2 binnenbakken (20 x 40 meter en 19 x 38 meter ) aanwezig zijn.
verder is er een goede accomodatie (er word ook uitgemest, zijn 6 poetsplaatsen,wasplaats met warm en koud water,luxe kantine,longeerring ,grote paddock enz.) en rij je rechtstreeks een park in waar je heerlijke (lange) buitenritten kan maken.

de bijrijd(st)er zou dan 3x per week mogen rijden (als ik de stalling incl. lessen zou nemen dan zou er ook nog de keus kunnen zijn om gratis in de lessen mee te rijden, zowel springen als dressuur, kan dan 3x per week of 1x enz. enz.)
als ik op vakantie ben dan mag er vaker gereden worden (5 á 6x per week)

verder verwacht ik natuurlijk wel dat het paard goed word verzorgd voor en na het rijden en met respect word behandelt.
Als het rijden goed gaat en er is een klik tussen paard en ruiter dan mogen ze na verloop van tijd ook buitenritten gaan maken.

is het dan reeël om €100,- per maand te vragen?
(als je kijkt naar de mogelijkheden die er geboden worden, en het in de randstad is enz.)

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is uitgelegd Lachen

groetjes ilse

Thirsa_

Re: Wat is nou reeël om aan een bijrijd(st)er te vragen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:32

Gezien de mogelijkheden en de faciliteiten op de stal vind ik het wel een redelijk prijs!
Zéker als het incl. lessen is!

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:37

áls ik eerlijk moet zijn zind ik het stom dat er geld voor word gevraagd,
want ze rijd/verzorgd jouw paard omdat je er op dat moment weinig tijd voor hebt
er zijn ook mensen die geld vragen om jou paard te rijden,
dat vind ik dus ook stom omdat ze op jou paard mogen rijden.

dus ik vind dat je er helemaal geen geld voor moet vragen (tenzij de stalling enorm duur is of als ze de hele week erop mag rijden) en i vind ook niet dat je de rijder geld moet geven.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:39

Een huurpaard moet je ook voor betalen. Hier heb je eigenlijk ook 3 dagen een eigen paard. Ik vind dat je het zo zou moeten zien. Je mag er eigenlijk alles mee dus ik vind het nog niet zo gek. Zeker niet als er lessen bij inbegrepen zijn.

Bovendien, de facaliteiten zijn volgens mij ook top. Binnenbak, buitenbakken, wasplaatsten met warm water. Lachen

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:40

als je omrekent dat ze ong. 3 dagen per week voor jouw paardje zou zorgen, zou dat uitkomen op 12 dagen in een maand.. 100 gedeeld door 12 = 8,33 per keer..
Dit vind ik zeker een reële prijs (aangezien de faciliteiten en evt. het lessen).

Dus ik vind dat je het makkelijk kan vragen Lachen

Groetjes.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:41

Ik vind dat altijd zo moeilijk te beoordelen!!

Ik ben zelf bijrijder, maar zou er geen 100 euro er voor over hebben. Maar als ik iets nodig heb voor mijn bijrijdpaard, koop ik het wel zelf (heb onlangs zelfs een kn dressuurzadel gekocht). Dit doe ik omdat ik er zelf ook heel veel lol aan heb. In mijn situatie is het zo dat de eigenaresse door haar gezondheid niet vaker als zo'n 2 keer per week kan rijden. Dressuurmatig kent ze niet veel en ze zocht iemand om haar paardje wat meer door te gaan trainen (het is een 6-jarige maar gedroeg zich in het begin als een 3-jarige Haha! ), dus dat vind ik weer een andere situatie.

Gezien de mogelijkheden van de locatie en het feit dat ze gratis kan lessen denk ik dat het wel meevalt. Maar ik zou dan niet voor eigen rekening dingen gaan kopen wat ik nu wel doe. Dus dat is weer een afspraak die je zou moeten maken. Verder ga ik binnenkort beginnen met prive lessen, wat ook neer zal komen op een 20 euro per les. Dit is in een maand dan ook al 80 euro, dus het is maar hoe je het bekijkt!

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:44

Tellie schreef:
Een huurpaard moet je ook voor betalen. Hier heb je eigenlijk ook 3 dagen een eigen paard. Ik vind dat je het zo zou moeten zien. Je mag er eigenlijk alles mee dus ik vind het nog niet zo gek. Zeker niet als er lessen bij inbegrepen zijn.

Bovendien, de facaliteiten zijn volgens mij ook top. Binnenbak, buitenbakken, wasplaatsten met warm water. Lachen

dat snap ik,
maar ik heb zelf ook een bijrijdpaardje voor 3 dagen in de week, en daar heb je ook; binnenbak, buitenbak, wasplaats met warm/koud water, buitenrij omgeving, eigen weide enz.
maar ik hoef niets te betalen..

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:45

Sandra_Horse schreef:
want ze rijd/verzorgd jouw paard omdat je er op dat moment weinig tijd voor hebt

dus ik vind dat je er helemaal geen geld voor moet vragen (tenzij de stalling enorm duur is of als ze de hele week erop mag rijden) en i vind ook niet dat je de rijder geld moet geven.

Helemaal mee eens, ik heb meerdere bijrijdpaarden gehad en heb er nu ook weer 2, heb nog nooit voor eentje hoeven betalen. Ik zou ook afhaken hierom, want 100 euro per maand kan ik echt niet ophoesten.
Wel vind ik dat het reeel is om haar die lessen (als ze die wil volgen) zelf te laten betalen.

menina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:46

Hier is pas een topic over geweest: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=158&t=773274&hilit=bedrag+bijrijder en volgens mij is er wel meer over te vinden op bokt.

Ik denk dat het er gewoon aan ligt wat voor iemand je zoekt en welke afspraken jullie samen maken. Als iemand je er heel erg mee helpt en je paard erop vooruit gaat, is het niet nodig om een hoge bijdrage te vragen. Maar als iemand er voor zijn plezier mee gaat rijden en alles kan doen en ook nog van al deze faciliteiten gebruik kan maken, dan kun je wel wat vragen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:47

Als die 100 euro per maand inclusief 3 lessen per week zouden zijn, is het wel reeel. Maar wat als iemand geen 3 lessen per week wil? Als het maar 1 les per week is vind ik die 100 euro niet reeel. Omdat ze jou ook een dienst verleent en jou helpt met jouw paard. Ik vraag mijn bijrijdster helemaal niets voor mijn pony, maar goed: uitmesten, voeren etc moet zelf gebeuren en er is geen bak ter beschikking (of les). Maar ze mag wel altijd rijden etc. Voor die 100 euro per maand kan ik zelf een eigen paard onderhouden.
Als ze geen les wenst te hebben daar dan zou ik 50 euro gaan vragen. (maar goed ik ben sowieso tegen betalen van een bijrijdpaard.... ze doen jouw immers een groot plezier. Het is jouw paard en jouw keuze)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:51

het hangt er volgens mij ook een beetje van af wat jou paard kan en hoe ver de bijrijder al is. ik heb bijvoorbeeld een meisje van 11 jaar op mijn haflinger rijden, zij kan nouja een paar figuren rijden maar het is vooral hobbelen. mijn haflinger daarintegen is ZZ dressuur en kan haar heel veel leren. ze betaald (of haar ouders dan) 30 euro per maand en rijdt dan 2 keer per week waarvan een keer les is, die les betalen ze ook nog zelf. Ik vind het meer dan reeel dat zij betalen omdat het stal geld duur genoeg is, zij voegt verder niks toe aan mijn paard maar voor haar is het juist heel erg goed om zo te kunnen rijden.
100 euro vind ik persoonlijk wel wat veel, maar goed er zijn wel veel facaliteiten en het is in de randstad..

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 11:03

dank jullie wel voor de reacties alvast Lachen

misschien is het handig om wat prijzen te weten Lachen
de stalling incl. de lessen (max. 6 per week) is €380,- per maand (is gewoon meer dan de huur van een huis Nagelbijten / Gniffelen , wat ze al niet in de randstad durven te vragen Rolleyes )

ik heb aan de hand van de prijzen voor de losse lessen berekend wat het zou kosten per 4 weken als daar gebruik van gemaakt zou worden.
onder de 18 jaar € 14,00 per uur
18 jaar en ouder € 17,00 per uur

ga uit van iemand van 18 jaar en ouder
dan is 1 les per week: €68,- per 4 weken.
2 lessen per week: €136,- per 4 weken.
3 lessen per week: €204,- per 4 weken.

vandaar dat de €100,- per maand mij wel een reeël bedrag leek Lachen

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:11

Ik vind het wel redelijk,je bent eigenlijk mede eigenaar van het paard,je bent dus ook mede verantwoordelijk voor het paard als jij daar bent vindt er iets met het paard plaats. Het is een top accomodatie ze mag lessen nemen,ze ridjt op het paard,ze hoeft praktisch niet uit te mesten. dus ja redelijk is het wel. Het hangt er vanaf wat de klik is met paard en ruiter,wil de bijrijder(-ster) er 100 euro voor ophoesten dan is het mooi. Wil ze het niet dan wordt het of de prijs naar beneden of een ander zoeken. Maar redelijk is het wel.

Succes nog.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:12

Jezus wat een bedrag zeg... 380 euro!!
Dan vind ik die €100 zeker reeël

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:31

Ik heb 2 jaar een verzorgster gehad, en die betaalde niets..
Voordeel is dat je dan ook geen echte verplichtingen hebt..
Dus als het niet meer klikt zit je ook niet met financiele
verplichtingen..

In het begin vond ze het heel leuk en deed flink haar best.
Terwijl ik in het begin er ook heel veel tijd in heb moeten
steken.. Ze was toen 12.. en moest nog veel leren..

Nou dacht ik eindelijk na een paar jaar echt iets aan haar
te gaan hebben.. Gezien de leeftijd... Maar ondertussen
liet ze regelmatig in het weekeind de pony door iemand
anders uitmesten.
Dat was dus de bedoeling niet..
(terwijl Sjol op vlas staat en ik altijd het grote werk doe,
dus ze hoeft alleen ballen te wippen...)

Ze had namelijk nu meerdere verzorgpaarden..
En steeds minder tijd voor Sjol....En minder zin....
En het klikte niet, en ze kon er niets meer van leren..
(let wel Sjol is Z en verzorgster kan nog geen
schouderbinnenwaarts, traver, of app. dus zat te leren)

Had ze er weer een potentieel verzorgpaard bij, en
kwam ze vertellen dat ze ziek was en dus niet zo
goed kon uitmesten.. Mijn idee is dan niet meer paarden
verzorgen dan je aankan.. En het paard wat je als
eerste had gaat dan voor... Nou nee dus....

Tevens zou ze hem in haar les regelmatig rijden
(hoefde niet elke week, kon ze ook eens op een ander)
, omdat ze hem ook in de weekeinden vrij reed..
En ik het wel belangrijk vond dat ze hem fatsoenlijk
reed. En ik ook wel zag dat ze er niet echt bijster
super op vooruit ging...
Helaas reed ze er in de lessen nooit meer op..
Toen was ik het dus echt zat..
En heb gezegd, je bent pony verzorger af...

Was geen probleem, ze had al een ander paard er bij.

Ik heb het helemaal gehad met verzorgers..
Doe er dus niet meer aan!!!!
Als ik een keer niet kan, vraag ik iemand voor het
uitmesten, en die mag die dag ook rijden!
(ben niet zo bezitterig op mijn Z pony, ze liep tot
1 mei ook elke dag in de manegelessen, nu af en toe
als het mij uitkomt, of de manege een pony te kort heeft)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 13:38

dank jullie wel voor de reacties Lachen

@Thirsa_ het inderdaad inderdaad een hele mep, en het maakt het ook bijna onmogelijk om nog ern paard te houden hier.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:56

Belachelijk he.. het is in deze regio zo ontzettend duur!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:39

Sandra_Horse schreef:

idd.. ik heb verzorgpony's en daar heb ik al die dingen wat jij daar op hebt staan (alleen dan 1 binnen- en 1 buitenbak) ook, maar dan voor niets!

caroliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:36

Ik vind het heel reeel, zeker als er lessen bijzitten! Je wilt toch ook een beetje de stallingskosten voor die drie dagen 'terugverdienen?' lijkt mij niet gek hoor!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:54

Ik heb vroeger vaak bijrijdpaarden gehad, hier gelukkig nooit voor hoeven betalen. Het voordeel als je niks aan de eigenarrese hoeft te betalen is dat je ook uit je zelf spullen koopt voor het paard (zoals hoofdstel, setjes enz.)

Ik heb het altijd een beetje raar gevonden om te betalen om een paard te rijden/verzorger als de eigenaaar er geen tijd voor heeft.
Tegenwoordig kijk ik er wel anders tegenaan, als ik voor mijn eigen paard een bijrijdster zou zoeken zou ik ook een bijdrage vragen. Maar ik zou eerder bijv. vragen of ze de hoefsmid en inentingen zou betalen, dan zit je op nog geen 40 euro per maand. Bovendien denk ik dat dat ook leuker is voor een bijrijdster, dan weet ze waar haar geld naar toe gaat.
Tenslotte helpt de bijrijdster jou ook uit de brand, toch?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 09:56

dank jullie wel voor de reacties Haha!

het geld zou natuurlijk elke maand appart worden gezet als er bijv, nieuwe spullen gekocht moeten worden, de VA, hoefsmid enz. enz. (en dan een klein deel ervan naar de stalling)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:09

ik vind het een net bedrag hoor. Tuurlijk wordt je uit de brand geholpen maar het is graag of niet natuurlijk. Stel je wilt ergens een paard huren moet je er ook voor betalen, wil je les op een manege betaal je er ook voor. Dat je gaat rijden op een pensionpaard zegt dan niet per definitie dat je dan niet hoeft te betalen. Ik heb zelf ook een bijrijder en ben daar heel blij mee. Ik zorg er voor dat ik haar ook kan helpen haarzelf te verbeteren buiten de lessen om zodat ze er altijd wat aan heeft, als iemand niet berijd is er voor te betalen gaat het imo alleen om het gratis rijden en niet om de rest. mensen willen altijd een dubbeltje van de onderste rang hebben. Dus die mensen ga ik niet eens een discussie aan. Dus voor alles wat je bied vind ik het erg mooi bedrag

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:22

Ik vind je stalling belachelijk duur Clown

Ik sta ook in de Randstad, maar voor beduidend minder dan jij wilt gaan staan Haha!

Bijrijder
Ik vind jou vraagprijs voor een bijrijder wel heel reeel. Ondanks ik ook al 10 jaar naast mijn eigen paard een 'gratis' verzorg paardje heb...denk ik dat gezien de faciliteiten en 3 dagen per week min of meer een eigen paardje niets teveel is.

Bekijk het zo, wanneer jij een bijrijder vind via de manege, rijdt deze persoon voor nog geen (100- 68(1x les per week) =)32 eurie per maand, dus €8,00 per week (4 euro per les), maar liefst 2 lessen meer. Denkt dat er zeker op deze manege genoeg klanten zijn te vinden die hier voor open staan!

Je prijs vind ik dus netjes

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:24

ik vind zelf dat het reeel is om niets te vragen aan een bijrijder, diegene doet er jou een plezier mee om het paard te rijden op de dagen dat jij niet kan. ook vind ik dat je er niets voor moet vragen omdat iemand die betaalt vaak het idee krijgt ook rechten te hebben over het paard.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:11

Hai Hai,

Ik denk er na het lezen van verschillende reacties een beetje dubbel over.
Aan de ene kant, ik zou er zijn geen 100 euro voor over hebben. Aan de andere kant is het voor de eigenaar ook heel duur om een paard te onderhouden.
Ik blijf bij mn eerste ingeving Haha!
Ik vind het niet altijd even netjes dat mensen geld Vragen voor het verzorgen van zijn of haar paarden. De bijrijder is juist een hulp, en vervangt je wanneer je zelf niet kan. De eigenaar heeft meer vrije tijd voor andere zaken. Dus eigenlijk vind ik dat bijrijders er niet voor moeten betalen.
Als je het omrekend is je vraagprijs niet duur maar zo jaag je er wel een aantal weg. Niet iedereen heeft dat geld iedere maand over. De verzorgster bewijzen je een dienst.

Ik rij nu een paard van een ander en betaal hier niets voor. Ik betaal wel zelf mijn rijlessen/startkaart en overige dekjes of rommel die ik wil hebben. Alles wat het paard echt nodig heeft is voor de eigenaar maar extra dingen betaal ik zelf.
Ik ben een arme student dus 100 euro in de maand is voor mij echt teveel geld.

Groetjes pelllie