Zij vertelde dat de blessure in zijn schouders helemaal was hersteld en in zijn achterbeen was ook alles goed, daar had wel een lichte blessure gezeten, maar die is goed hersteld. (Mooi nu heb ik dus van een dierenarts en van haar de bevestiging dat het goed is met Laiser!)
Ook vertelde ze dat Laiser zoveel verbeterd was in zijn geheel, niet alleen lichamelijk maar ook in zijn koppie. Hij is niet meer zo'n klein jochie, maar begint nu een echte "man" te worden. Hij is een stuk volwassener geworden en een stuk zelfverzekerder, hij is trotser geworden en straalt dat ook uit. Ze vroeg nu zelfs of ik hem nu wel of niet had laten castreren, want hij was echt een man aan het worden. En niet meer dat schuchtere mannetje die niet wist dat hij van het mannelijke geslacht was.
Hij geniet van zijn leventje en de aandacht die hij van mij krijgt. (Hij is

Tijdens buitenrijden ziet hij heel veel. Maar veel dingen verrassen hem ook nog en dan staat hij stil. Dat moet ik dan toelaten, op die manier neemt hij de omgeving in zich op en kan hij weer verder zodra hij weet wat het is. Toen ik vertelde dat hij nu steeds vaker op onderzoek uit wil gaan en daar desnoods de straat voor over moet (mits er een ander paard bij is natuurlijk, want alleen is het wel wat eng) Moest ze lachen, ja dat is zijn naïeviteit, hij heeft dan niet eens in de gaten dat hij op moet letten op eventuele andere dingen zoals verkeer.
De vrouw straalde helemaal toen ze over Laiser vertelde. Toen ik weg ging zei ze nog eens hoe blij ze was met mijn paard. Het is zo'n heerlijk gelukkig paard.
En dat is het ook Laiser is een geweldig paard en ik ben blij dat we nu eindelijk weer eens lekker aan de slag kunnen. (Natuurlijk wel langzaam aan, maar het kan weer

Nog een grappig verhaaltje:
Michel gelooft nooit zo heel veel van dit soort gaven, maar hij stond nu toch versteld. Joke, zo heet de vrouw, vroeg of hij nu op zakenreis in Duitsland was. Ik vertelde dat hij op het moment in Parijs zat. Nou zei ze dan moet hij binnenkort naar Duitsland.
Nu had ik net Michel aan de telefoon, hij komt eerder naar huis, zijn werk in Parijs is al klaar. En vertelde ik hem dat Joke zei, dat hij inderdaad binnenkort naar Duitsland moest. Hij was wel eventjes verbaasd dat zij mij dat kon vertellen, zonder dat ik het al van hem had gehoord.