Jullie manier van houden van???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:16

Ik heb Ewald pas en zou nu al weten dat ik hem nooit meer kwijt wil, dan koop ik er wel een paard bij en anders maar niet...

Toen "we" besloten dat Ewald misschien weg moest omdat hij waarschijnlijk een luchtzuiger was en het dan geen goede sportpony kon zijn heb ik de hele avond zitten te huilen, bij de gedachte al..

Ik houd nu gewoon al zielsveel van hem en het doet mij ook pijn dat hij zo word gepest door zn weidegenootjes.. Hij zit gewoon onder de plekken en hij laat het allemaal toe.. Ik weet hoe het voelt en ik ben zelf ook niet zo dan ik meteen terug ram...
Maar aan de andere kant wil ik hem niet uit de wei halen want alleen zal hij zich ook vervelen hij wil gewoon graag een klef vriendje hebben, het liefst de hele dag tegen elkaar aan staan te zoezen...

Dus ik houd heel veel van hem, elke keer als ik weer een plekje ontdek... Lips are sealed

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:20

Ik heb genoeg paarden onder mijn kont (gehad) die erg leuk zijn/waren. maar om nou te zeggen dat ik van ze hield? Nee, dat heb ik nog nooit met een paard gehad Haha!

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:30

Pienke was mijn eerste grote liefde, en dat is ze nu nog steeds!
die band die ik met haar heb... Lovers

Toen ik Tos in het begin had... de eerst weken, was hij lief...
toen begon hij vreselijk dominant te worden...
en heb ik echt 4 maanden lopen twijfele... verkopen ofniet?
Hadden van vershillende mensen al een bod gehad... als we wilden werd hij perdirect opgehaalt, kreeg ik er veel meer voor, dan dat ik er voor had betaald...
toch bleef ik twijfelen... dat mooie paardje, kon ik toch niet zomaar verkopen?
1 april was hij TE ver gegaan, me ouders wouden niet dat ik er nog op ging zonder toezicht, enzo..
heb hem toen voor 3 weken op de wei gezet, bedenk tijd!
na die 3 weken kwam me nicht, met haar instructeur, die overtuigd was, dat ik van Tos ging winnen!
Heeft me een paar weken lang, elke week 2 uur priveles gegeven, waren echt traan/mep/vecht lessen...
Toch hield ik van dat bokkende/steigerende... ozo irritante paardje...
en nu? een half jaar later... ik heb het liefste paardje! Lovers
soms denk ik wel ens, hoe heb ik kunnen twijfelen Verward
Ook als hij super lastig is, en weer eens zo'n tegenstreidige bui... dan toh, heb ik zoiets van dit overwinnen we ook nog wel...
Nee, ik geef hem niet snel op, zeker niet na dit alles wat we samen hebben overwonnen!

Ja, ik hou echt van mijn Tos!
Pienke en Tos zijn echt de 2 paardjes waar ik van hou...
andere verzorgpaardjes enzo,... lief, maar niet echt houden van

Met Pienke en Tos heb ik echt een band opgebouwd! Lovers

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:56

Ik hou zielveel van Jordy,ik heb dan wle vaak geroepen dat ik hem zo verkopen maar dat zou ik niet kunnen daarvoor hou ik te veel van hem ik heb niet dat ik zoveel van hem hou dat het pijn doet maar het doet me wel pijn als hij iets heeft net zoals toen hij kreupel leip en ik op vakantie was,ik heb elke dag zitten janken omdat hij pijn had aan 'z'n been en dat ik er niet voor hem kon zijn!
Met Jordy heb ik een hechte band vindt ik zelf,hij hinninkt naar me als ik aan kom elke dag weer en hij is dan niet zo heel braaf met rijden maar toch hou ik zielsveel van hem.
En ik denk dat jij ook wel van tiko houd en tiko ook van jou! oik ben er (geloof ik) een keer bij geweest dat hij naar jouw hinnikte in de wei,dat is echte liefde!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:45

Ik heb eigenlijk het zelfde als jou Myrthe (Tiko)
Maar het is echt zo'n schat..Ik zou hem nooit zo even kunnen verkopen.
Het is gewoon een paard dat alleen naar mij luisterd, en een ander zou er nooit baas over kunnen zo 1, 2 ,3..
Het is echt een l*l naar andere mensen..
Maar voor mij is het zo'n gehoorzaam paard..

Als je aankomt hinnekt hij, hij loopt gelijk naar me toe als ik kom enz..
Ik ben begonnen met longeren sinds kort.
Na het longeren doe ik hem helemaal los, maar dan moet hij nog uitgestapt worden, dus ik loop gewoon door de wei, en hij loopt áltijd mee.

Hij ziet me echt als leider, maar consequent moet je echt wel blijven.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:50

Ja, ligt eraan hoe je houden van opvat. Ik kan wel zeggen dat ik van mijn paard hou. Als hij in b.v. in de bak los staat en hij staat lekker te keutelen voel ik me gewoon warm worden van binnen. Ook als hij hinnikt of wat dan ook. Als hij zich niet lekker voelt, kan ik er ook ziek van zijn, slecht slapen enzo. Soms kan ik hem wel zonder reden ineens plat knuffelen. Maar er zijn ook dagen dat ik echt een hekel aan hem heb, dat hij zo loopt te stieren, met alles dat ik echt denk van GRRRRR. We kunnen echt uren knuffelen als het moet. Als ik b.v. verdrietig of chago ben merkt hij dat meteen. Vooral als ik me rot/verdrietig voel is hij zo lief voor me. Af en toe zijn neusje langs me heen, of over m'n gezicht of in m'n nek.Zo ontzettend schattig. Lovers

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 11:57

avantilover"]
[quote="carola schreef:
Ik hou niet van m'n paard. Bot misschien, maar als ik in geldnood zou komen, en hem zou moeten verkopen, jammer, maar dan moet dat. Ik vind het wel fijn om hem te hebben, om te rijden. Tis een verschrikkelijk gaaf paardje, echt een (naar mijn mening) heerlijk en mooi dier waar ik niet zo 1,2,3 een tweede van zou vinden.
Maar die tweede (en derde, en vierde, enz...) bestaat vast wel, en aangezien hij leuk kan lopen, zal hij ook wel een goed tehuis krijgen als hij verkocht zou worden.
Maar dat doe ik voorlopig nog niet! Eerst eens kijken hoe ver hij kan komen.

Ik heb hem trouwens gekocht omdat hij anders zeer waarschijnlijk bij de slager zou eindigen. En uiteraard omdat ik hem leuk vond, mooi vond lopen en goede papieren had. Maar eerlijk gezegd... Als ik verder had gezocht, had ik hem 10 cm groter willen hebben. Maar de bloedlijnen en gangen vind ik nog wel steeds geweldig.


Hoe kan dat nou, niet van je paard houden, dat gebeurt toch vanzelf als je hem zovaak ziet?
[/quote]

Nee, bij mij niet. Net wat Steef zegt, ik heb al zo verschrikkelijk veel leuke paarden gekend. Na Adventure komen er vast nog wel weer tientallen andere leuke paarden.

Ik hou van m'n ouders, en van m'n vriend. Die zijn me heel wat dierbaarder. Misschien banketstaaf hoor, maar een paard is toch 'maar' een dier.

parnassia
Berichten: 829
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 12:17

Tiko, pb eens met Abby, zij is volgens mij ontzettend goed dressuurmatig met haar Tinker bezig! Vanaf de comp. door mij moeilijk te beoordelen natuurlijk, maar wat ik altijd van haar lees hoort in ieder geval goed.

Verder heb ik altijd bewondering voor diezelfden die met een ander dan anders paard op het concoursterrein te vinden zijn. Voor zover de gevraagde oefeningen niet ten koste van het plezier/vermogen van het paard gaan. Die Haflinger die verleden jaar in de shows bij van Lieren meeliep, geweldig toch?

(gaat niet echt over houden van, maar wel over een klein beetje over tikotroubles)

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 12:23

Houden van???
Absoluut. Dimple leeft niet meer, maar die mis ik iedere dag!!! (en dat heb ik met familie zelfs wat minder)
Ze gaf onvoorwaardelijk liefde, eerlijkheid en plezier en vroeg er niks voor terug. Dat kan je van de medemens niet altijd zeggen.

Tuurlijk hadden we wel eens strijd, maar dat was zo weer over.

Ja, ik hou echt van mijn dieren!!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 12:58

Ik heb Omar nu bijna 6 maanden en het gevoel moest groeien. Als ik nu aan hem denk dan voel ik me blij en vrolijk en als ik over hem begin te praten dan hou ik ook niet meer op... Lovers Soms is het echt een ettertje en word ik even pissig op hem maar dat zal niet lang duren want zelfs dan vind ik hem nog lief (na eerst gescholden te hebben Knipoog ). Ik schiet helemaal in de stress als er iets met hem is en blijf er dan maar aan denken wat het kan zijn en hoe het komt en maak mezelf helemaal gek. Omar moest woensdagochtend geent worden (influenza) en mijn moeder zou daar bij zijn want ik moest werken. Mijn broer belde me dat Omar niet geent kon worden want hij was ziek... in die paar seconden schoten de meest dramatische gedachten door mijn hoofd heen... hij bleek verkouden te zijn en er kwam groene snot uit zijn neus en zijn longen zaten een beetje vast. Hij heeft nu een antibioticakuur (2x daags poeder) omdat de DA bang was dat het anders misschien gronisch zou worden. Toen ik hem zag kon ik hem wel opvreten en doodknuffelen en gelukkig stond hij heerlijk te eten en gaat het nu al een stuk beter. Zodra Omar een beetje stijf loopt ofzo dan vergaat mijn wereld ook. Het is mijn eerste paard dus alles is nog nieuw en ik moet er gewoon aan wennen.

Ik ben zo gek op hem wanneer hij nu als ik hem roep meteen opkijkt en gauw naar me toe komt lopen en begint te hinneken. Omar is ook jaloers als ik bij een ander paard sta en kijkt me dan helemaal aan met die oortjes naar voren en begint te hinneken... denk dat hij bang is dat ik zijn lekker hapjes aan een ander paard geef Haha! Zie je ik kan niet stoppen om over hem te praten.. misschien is dit houden van

Ik denk dat iedereen "houden van" op een andere manier ervaart. Maak je er niet zo druk over en laat het gewoon over je heen komen. Zoals je ook over je Tinkie praat weet ik zeker dat je van haar houdt.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 13:36

Ik had een goede band met mijn vorige paard, ik heb em 18 jaar gehad en ja ik hield van hem, heb em begeleid tot zijn laatste adem en had heel veel verdriet.
Met Piropo heb ik een hele andere band, een hele bijzondere die heel snel ontstaan is, wij zijn een team, en dat voelt giga goed.
Tuurlijk heb ik gevoelens voor mijn paard, houden van? ja best wel, maar dat kan je niet vergelijken met het "houden van" bv je ouders ofzo.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 13:46

Ik hou van mijn paarden met mijn hart en mijn ziel. Ze gaan ook altijd voor, ik heb ooit die keuze gemaakt en zal ik mijn verantwoording moeten nemen.
Ik heb er 1, mijn hartendiefje, die is vooral springericht gefokt. Geen exclusieve beweger, wel correcte/goede gangen. Nog nooit heb ik jaloezie gehad op paarden die beter beweegden, nooit. Voor geen goud wordt dit paard ooit ingeruild en de andere van deze ook niet. De volgende paarden die komen zijn ook voor de handel, zal ik ook van houden maar gaan toch weg.
Ik denk dat als je in je leven 1 x met een dier zo iets hebt mag je jezelf heel gelukkig prijzen. Ik heb het geluk dat ik het met meerdere heb gehad.
Maar mijn ene knulletje is toch echt mijn hartediefje. Na al die jaren nog steeds verliefd.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Re: Jullie manier van houden van???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 14:33

Tiko schreef:
Anderzijds ben ik helemaal over de toeren als er iets fout is met Tiek. Als hij zich k*t voelt, of een wond ofzow heeft, sta ik al te janken Frusty


Dat zegt IMO al genoeg hoe jij van je paardje 'houdt'... Knipoog

Ik laat even in het midden wat er onder houden van verstaan wordt. Ik hou niet van één specifiek dier, maar ik houd gewoon van dieren die bij mij 'horen' en dan maakt het niet uit welk dier het is. Je hebt 'houden van...' en 'houden van...' Knipoog Ik weet het... ben weer lekker vaag Tong uitsteken

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 14:52

Ik hou ontzettend veel van Camilla.
Ook van Make, zover dat lukt in 4 maanden. En toch is het een irritant rot veulen. Ik heb nooit dat ze echt super lief tegen me is. Nou oke misschien 5 keer gehad in die 4 maanden dat ze echt lief was. Maargoed ze wil alleen maar spelen dus dat neem ik haar ook niet kwalijk!
Van Camilla houd ik hartstikke veel, zoveel heb ik nog nooit van een pony gehouden. Tuurlijk zijn er wel eens dagen dat ik denk arghhh bitchje, en heb ook wel eens dagen dat ik twijfel of ik er verkoop. denk dat dat erbij hoort. Maar verkopen doe ik toch niet, want ze hoort bij mij en we hebben een ontzettend goede band met elkaar!!!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 19:37

Ik hou dus heel veel van DC en heb ook een groot gevoel voor Appie. Het zijn net kinderen! Ik maak me dan ook veel te snel zorgen als er iets met hen gebeurt. Als ik nog maar iets verkeerd zie aan DC blijf ik uren in de stallen hangen en ga bezorgt naar huis. Er zijn zoveel verschillende " houden van".

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 20:31

Ik heb ook al veel paarden door m`n handen gehad. maar er zijn er toch wel een aantal geweest waar ik echt van houd. Ik weet niet wat het is maar tot sommige paarden voel je je gewoon meer aangetrokken. Zo heb ik bv. nog steeds mijn eerste pony. Ze is in de 30 nu en altijd een van mijn favorieten en zal ook altijd blijven. Als ik alleen al aan het moment denk dat ze er niet meer zal zijn schieten de tranen in m`n ogen. Verder heb ik nog 2 andere paarden waar ik zielsveel van houd, waaronder Kelvin. Ik kon hem goed verkopen. Hij is eigenlijk maar een heel normaal veulen en eigenlijk ook niet geschikt/getalenteerd genoeg voor wat ik graag later met hem wil doen (voor zover je dat van zo`n jong dier kunt zeggen) maar toch heb ik nachten wakker gelegen, en ieder keer als ik er aan dacht dat ie er straks niet meer zou zijn voelde ik me zo ellendig dat ik -heel laf- de verkoop heb gecanceld. Gelukkig begreep de koper het, alhoewel ze natuurlijk erg teleurgesteld was.

Eigenlijk houd ik van alle paarden die ik rijd/verzorg/bezit, maar niet allemaal op de zelfde manier. Nou ja, goed, eerlijk gezegd heb ik ook weleens paarden gehad waarvan ik een vreudedansje deed toen ze het erf verlieten met de koper Haha! Ik zie mijn paarden gewoon als mijn vrienden. Van je vrienden houd je ook, maar niet zo als je van bv. je ouders houdt. Ik heb dus 3 paarden waarvan ik netzoveel houd als mijn ouders.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 20:43

leuke vraag, net had ik nog zo'n gevoel dat ik écht heel erg van Passion houd.
toen ik naar z'n foto's aan het kijken was, kreeg ik zo'n gevoel van 'jou wil ik nooit meer kwijt'.
klinkt misschien raar, ik heb hem nog maar een half jaartje.

ik heb een keer gehad, dat ik haast serieus zat te twijfelen om hem te verkopen, hij had me namelijk heel hard geraakt met steigeren waarbij ik hem een klein tijdje echt niet meer kon vertrouwen.
maar toen ik dat dacht, was gewoon omdat ik overstuur was.
écht serieus heb ik er nog nooit aan gedacht.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 20:58

Ik heb er ook over aan gedacht om ex te verkopen, maar elke keer als ik eraan denk springen de tranen me in de ogen, hij is gewoon zo onwijs lief en zo braaf en ook gek op mij en ik ook op hem , maar met het rijden dan wordt het een strijd en dat is zo ontzettend moeilijk want ik heb dagen zoals vandaag dat ik dan gewoon afstap en in de bak ga zitten uithuilen... Hij wil gewoon geen dresuur voor mij doen, de rest doet ie alles maar voor niemand doet ie goed dressuur behalve mijn instructice (op dit moment/half jaar) maar verkopen nee! ik zit nu gewoon weer met tranen in mijn ogen,want het is gewoon zo onwijs moeilijk. het is echt het liefste paard wat ik ooit heb meegemaakt, en dat meen ik ECHT ook al heeft ie soms een rot dag maar dat heeft iedereen maar naar me toe lopen,hinniken, lekker knuffelen en net als vandaag als ik dus in de bak zit te janken dan doet ie zijn neusje tegen mij aan alsof hij wil zeggen 'kom op' en dat is niet alleen bij mij ...maar ook bij de vorige eigenaren zo geweest dat hij zo lief was,maar het rijden ging daar wel goed. en ik moet mezelf ook kunnen bewijzen voor mijn vriendin(vorige eigenaar) die heeft altijd gedacht: ze gaat hem verkopen dat wist ze gewoon omdat ik hem een beetje eng vond in het begin en dat heeft ze ook tegen me gezegd ,en ik heb ook gezegd dat ik er heb aan zitten denken etc en ik weet niet het klikt met dressuur niet met ons omdat we het beide ook moeilijk vinden etc

En mijn vriendinnen zeggen ook kom op je moet niet opgeven Lovers je kan het wel, het lukt je wel en daar ben ik ze heel dankbaar voor dus hierbij bedankt Lovers en degene waar over ik het heb weten wel dat ik het nu tegen hun heb..
maar ik hou dus echt zo erg van hem dat ik ervan moet janken ja en dat meen ik serieus


Oh en Laura... ik vond het zo moeilijk om aan te zien en te horen wat je zei toen Passion je net had 'geslagen' en ik ben heeeeeeeel erg blij dat je het niet hebt gedaan want zoals je ook tegen mij zij je moet niet opgeven je moet gewoon doorzetten want het gaat je gewoon lukken volgend jaar!!
Sorry dat het zo lang is geworden Scheve mond

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 21:04

Yentl, dat heb ik ook met Passion, dat van janken hoe trots je erop kunt zijn Lachen
ik kan het soms niet geloven dat ik zo'n pony heb gevonden, hij is gewoon precies mijn type.
lekker pittig met karakter, maar toch heel lief en zo betrouwbaar.
hij zou uitgroeien tot precies de maat die ik fijn vind en hij heeft gewoon alles waar ik trots op ben.
ik kan als ik wil via z'n kont op hem springen en ermee gaan galoperen, zou hij echt niet erg vinden.

niet dat ik dat heb gedaan hoor, hehe, maar is maar een voorbeeld.
Yentl: sterkte ermee, het komt echt wel goed!! we gaan gewoon een keer lekker door de bossen uitwaaien enzo en over een tijdje gaat het allemaal oerfect tussen jullie met rijden Lovers dat voorspel ik gewoon, kommop, als je maar niet opgeeft Lachen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 21:09

Hmmmm, ik hou eigenlijk van al mijn dieren (hond, kat, paarden). Bij mij gaat dat automatisch, ik zie ze elke dag, ga er intensief mee om en heb er veel voor over. Ik hoef er dan ook mijn brood niet mee te verdienen, zoals een Wouter ofzo. Dat zou ik ook niet kunnen, ik leg er te veel gevoel in.

Mijn vorige paard heb ik 5 jaar gehad, en is nu bijna 2 jaar weg. Die mis ik nog steeds, daar heb ik ook heel veel van gehouden.

Mijn paarden zijn mijn vrienden, mijn maatjes en dat merk je dan ook aan ze. Roxanne heb ik pas 2 maanden, maar daar kan ik al heel fijn mee knuffelen en die hinnikt al naar me als ik met mn poetskist aan kom lopen, zo van: jippie, we gaan weer wat doen!

Velvet komt meteen naar me toe als ze me ziet, loopt haar andere (paarden)vriendjes voorbij om een knuffel te komen halen. Ja, dat maakt het toch wel bijzonder voor me denk ik. Dat is een band, dat is, voor mij in ieder geval, houden van Lovers.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 21:11

Ik hoop het maar Lachen Lekker uitwaaien ja,dat hebben we wel nodig.P. is idd erg 'kontmak' om het zo te zeggen.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 21:39

Ik kan me wel voorstellen dat je niet van een paard houd, ook al ga je er elke dag mee om. Met mijn vroegere verzorgpony's had ik wel een band, maar heel erg vond ik het nooit als ze weggingen. Voor mijn gevoel hield ik er gewoon altijd rekening mee dat het niet voor altijd was en dat ik niet te veel van ze moest houden.
Met Sher is dat heel anders omdat ze echt van mij is en (hopelijk) nooit meer weg gaat.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:45

Tja hoe houdt je van je paardje? Bij mij varieert dat een beetje. Ik ben reuzegek op mijn paardjes (daar ben ik ook alleen maar mee bezig naast school en af ent toe met een vriendin afspreken). Maar op Beau kan ik ook best wel mopperen alstie zich zich weer eens lichtelijk tot ernstig misdraagt. Aan de andere kant is het ook wel een lekker boefje en een hele grote knuffel.
Pjelk is echt een schattig en behoorlijk braaf paardje. Soms kan ik me ergeren aan zijn suffe houding en gesjok en zou ik een slanke snelle pony willen. Maar Pjelk is wel lekker veilig met zijn verkeersmakheid en (redelijk) goede remmen. Met hem kan ik van alles een beetje (dressuur, springen, buitenrijden) en dat makkt hem juist zo leuk.
Wel merk ik dat mijn manier van paarden houden wat verandert is sinds ik er zelf twee heb. Een paar jaar geleden was ik helemaal in de wolken als ik met een llesser mee mocht lopen naast de pony en vond ik poetsen haast net zo leuk als rijden. Nu doe ik braaf alle verzorgingswerk en poetsen is nog wel leuk maar rijden toch het leukst. Zal wel door gewenning komen.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:55

avantilover"]
[quote="carola schreef:
Ik hou niet van m'n paard. Bot misschien, maar als ik in geldnood zou komen, en hem zou moeten verkopen, jammer, maar dan moet dat. Ik vind het wel fijn om hem te hebben, om te rijden. Tis een verschrikkelijk gaaf paardje, echt een (naar mijn mening) heerlijk en mooi dier waar ik niet zo 1,2,3 een tweede van zou vinden.
Maar die tweede (en derde, en vierde, enz...) bestaat vast wel, en aangezien hij leuk kan lopen, zal hij ook wel een goed tehuis krijgen als hij verkocht zou worden.
Maar dat doe ik voorlopig nog niet! Eerst eens kijken hoe ver hij kan komen.

Ik heb hem trouwens gekocht omdat hij anders zeer waarschijnlijk bij de slager zou eindigen. En uiteraard omdat ik hem leuk vond, mooi vond lopen en goede papieren had. Maar eerlijk gezegd... Als ik verder had gezocht, had ik hem 10 cm groter willen hebben. Maar de bloedlijnen en gangen vind ik nog wel steeds geweldig.


Hoe kan dat nou, niet van je paard houden, dat gebeurt toch vanzelf als je hem zovaak ziet?
[/quote]

ik snap wel wat carola bedoelt! ik heb heel lang moeten vechten met mijn pony, die ik kon kopen nadat ze helemaal verprutst was overigens en daar hield ik ook een hele poos niet van. Ze was verschrikkelijk afstandelijk staakyte heel vaak, hield nie van knuffelen en altijd de oren plat. Op een gegeven moment na een jaar of 6 ging er een knop om en ging ik zowel haar als zij mij respecteren en nu is het een andere pony. Ze zal altijd een een kennig beestje blijven maar mijn mabd met haar is nu heel sterk maar dat duurde zeker 6 jaar! Knipoog

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:18

carola"]
[quote="avantilover"][quote="carola schreef:
Ik hou niet van m'n paard. Bot misschien, maar als ik in geldnood zou komen, en hem zou moeten verkopen, jammer, maar dan moet dat. Ik vind het wel fijn om hem te hebben, om te rijden. Tis een verschrikkelijk gaaf paardje, echt een (naar mijn mening) heerlijk en mooi dier waar ik niet zo 1,2,3 een tweede van zou vinden.
Maar die tweede (en derde, en vierde, enz...) bestaat vast wel, en aangezien hij leuk kan lopen, zal hij ook wel een goed tehuis krijgen als hij verkocht zou worden.
Maar dat doe ik voorlopig nog niet! Eerst eens kijken hoe ver hij kan komen.

Ik heb hem trouwens gekocht omdat hij anders zeer waarschijnlijk bij de slager zou eindigen. En uiteraard omdat ik hem leuk vond, mooi vond lopen en goede papieren had. Maar eerlijk gezegd... Als ik verder had gezocht, had ik hem 10 cm groter willen hebben. Maar de bloedlijnen en gangen vind ik nog wel steeds geweldig.


Hoe kan dat nou, niet van je paard houden, dat gebeurt toch vanzelf als je hem zovaak ziet?
[/quote]

Nee, bij mij niet. Net wat Steef zegt, ik heb al zo verschrikkelijk veel leuke paarden gekend. Na Adventure komen er vast nog wel weer tientallen andere leuke paarden.

Ik hou van m'n ouders, en van m'n vriend. Die zijn me heel wat dierbaarder. Misschien banketstaaflig hoor, maar een paard is toch 'maar' een dier.
[/quote]

Gek joh, ik hou zelfs van mij konijn Lovers Haha! Hangst er ook mewer vanaf als een paardje gaat hinniken knuffelen enzo ga je er denk ik sneller van houden. Raak je er toch sneller aan gehecht maar heb jij Avanture dan ook meer zeg maar voor de sport? (vind het trouwens een lekker beesie lijkt een beetje op avanti Lachen )