nieuwe tinkereigenaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:18

Leuke naam hoor MAx, weer eens wat anders.
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Tiko is dus ook van mij, en die hebben we gekocht (en ingereden) toen hij 5 was.
Wil wel foto's zoen hoor!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:02

hoiii

Max, leuke naam joh!!! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet!!!

Mijn tinker is nu 3, ik heb hem in oktober gekocht en toen zou hij al 3 zijn en ze waren net met hem bezig. In februari kwma ik erachter dat ie dus toen pas 3 was. Ik ben rustig met hem bezig. Sinds mei/juni loopt ie voor de kar en ik rijd ongeveer 1 a 2 keer in de week op hem en dat is dan niet echt een intensief uurtje...

Verder: Zijn manen, sokken en staart borstel ik met de zachte borstel, er mogen van mij klitten inzitten en t mag vies zijn. Ik wil t alleen wel beperken. Ik heb wel t geluk dat ie bijna nooit echt vies/onder d eklitten zit, ook al is ie wit en jong.

Ik was hem in deze tijd helemaal niet, maar in het voorjaar wasde ik zn manen en staart wel eens met zilvershampoo, zn sokken met betadineshampoo. Wel goed de sokken afdrogen!!! Nu het bijna herfst/winter is vindt ik t niet verstandig en komt er hoogstens een manenkammetje door de sokken, maar meestal gewoon de zachte borstel.

Veel succes met je tinkertje en kom idd eens langs op www.tinkerwereld.com of www.tinkerverenigng.nl

Groetjes Leon en Snowdon

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

rustig aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:05

Laat Max maar lekker rustig de winter doorkomen. Poetsen en tutten is genoeg. Die van mij heeft 4 witte benen en dus ook witte sokken waar ik niet veel aan doe behalve als ze per 1 oktober weer op stal komt (overdag naar buiten) de sokken droogwrijf en licht uitborstel. Vanmiddag heb ik de onderkant ietsje bijgeknipt omdat ze er zowat op kon staan en ik dat niet mooi vind en onpraktisch. Ik heb de sokken alleen een keer gewassen toen ze een lichte vorm van mok had, en dat zat meer in de knieholtes dan in de kootholtes. Dat moet je wel in de gaten blijven houden vooral met het komende natte weer.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:13

Leuk nog meer tinkereigenaren!!
heel veel plezier met je nieuwe aanwinst, en ook ik ben heel benieuwd naar foto's!!