Mijn stalgenootje heeft iedere week les van dezelfde instructrice als mij (gediplomeerd tm Z2 dres en M2 spring, en geeft goed les naar mijn mening).
Nu heeft ze al weken een probleem met de rechtergalop. Hij gaat in protest en wil NIET aanspringen, bokt flink, soms perongeluk wel goed na een bok. Een paar weken geleden heb ik er eens opgezeten. En de eerste keer dat ik het probeerde springt hij in een keer goed aan.

Als ze het zelf probeert verkrampt ze helemaal van de zenuwen dat het weer niet lukt.

Nu zou ik steeds verder helpen maar het kwam er niet van. Tot vanavond.
Hij sprong weer NIET aan. Maar ik heb haar geprobeerd te helpen met hoe ik het zou doen... Ennnn hij sprong goed aan!

Eerst voorwaarts, aan het been, onspannen zitten, twee handen en twee benen rijden. Ok, nu loopt íe netjes. Eerst luisteren wat ik zeg en dan proberen te gaan. Buitenbeen naar achter, binnenbeen op de singel en je binnenhand een beetje toestaan zodat hij met dat binnenvoorbeen weg kan (daar zat het probleem namelijk)... En wat denk je heel rustig vanuit draf, in 1 keer goed!!!! Nog een keer om te kijken of het geen toeval was en weer goed!!

Ze was helemaal in de 7e hemel en ik ook! Echt gaaf wat je met zo'n simpele aanwijzing kan helpen!
Ik zei het in iets andere bewoordingen als onze instructrice, en het kwartje viel.
Ik was wel 100 euro waard zei ze....

Ik voel me meestal echt een domme doos als ik sommige hier hoor, maar op zo'n moment denk ik, ja ik kan toch wel wat!