Die avond was er op stal een wedstrijd georganiseerd, waaraan mijn nichtje ook deelnam. Dit betrof 'horseball', had er nog nooit van gehoord maar het schijnt een erkende sport te zijn. Wij vonden het afschuwelijk en zijn toen maar naar de barbeque gegaan om ons eens vol te stouwen, met op de achtergrond de fantastisch mooie Duitse volksmuziek. Maar na een paar glaasje wijn en bier was het nog best gezellig en hebben we uns tot diep in de nacht geamuseerd.
De volgende dag was echt trainen. Dus nu moesten de hollandse dressuurprikkers zich bewijzen! Dit is eigenlijk te zielig om te vertellen, maar ze zijn echt afgebeuld door onze instructeur! Het begon al bij het opstappen, dat deden ze al niet goed. Toen ook nog eens modderspetters op de laarzen, dan kon ook niet. Ze hebben 3 uur gezwoegd (op 2 verschillende paarden), maar hebben de Duitse les doorstaan! Ik schaamde mij wel een beetje omdat ze het helemaal niet zo gewend zijn, maar ja. Ik was 3 uur lang de vertaalster, ook vermoeiend trouwens. Ik heb het allemaal opgenomen voor ze op video, dus kunnen ze nog terugkijken met mijn geblèr erbij. Uiteindelijk hebben ze die dag veel geleerd, de één vond het zelfs nog wel leuk, de ander vreselijk. Maar ze waren wel trots om voor het eerst galopswisselingen te maken om de 2 passen (zweierwechsel auf's Deutsch, nederlandse naam ken ik niet), dat is iets om mee thuis te komen. Natuurlijk hebben ze ook veel buitenritten gemaakt. Ook nog leuk nieuws, met Wencer (het paard dat ik van het voorjaar kocht) gaat het echt super goed. Hij stond heerlijk op de wei en om de dag wordt die even gereden. Ook m'n vriendinnen vonden hem prachtig, ik had niet overdreven