Ik heb zelf niet genoeg kracht om in m'n uppie met een lastig paard EN de hoef omhoog te houden en de hoef bij te werken, dus dan helpt m'n vriend.
Ik de hoef opgetild, m'n vriend pakt de hoef over en ik heb 2 handen vrij om de boel bij te werken.
DIt ging goed.
Daarna wilde m'n vriend zelf wel even een hoef optillen (hij rijdt paard, maar kan zelfs niet opzadelen). Tja, dat krijg hij niet voor elkaar. Ik zag hem worstelen: VOET, HOEF!!!, SCHIET OP enz. Maar geen voet van het paard. Ik zeg, ik doe het wel. Ik pak zo weer de hoef op. Nu m'n vriend weer: KNOL, TOE NOU!!!!
Maar nee hoor, geen beweging in te krijgen. Wat deed hij nou fout? Als je linksvoor wilt pakken, dan druk je het paard naar het rechterbeen toen. Dat deed hij niet, hij zat gewoon te wurgen en te trekken aan het been.
Het is hem niet gelukt, ik maar lachen

De voorbenen kunnen weer een maandje voor uit, de achterbenen moeten nog. DAt doen wekomend weekend.
Hierna heb ik lesgereden, na de les helpt m'n vriend mee met afzadelen (dat kan ie wel). HIj zou het hoofdstel en het halster wel even doen: hoofdstel af, daarna paard los laten staan , halster pakken en weer naar het paard toelopen en halster om. Daarna zet hij het paard vast: met zo'n knoop, dat ik dat ding zelfs niet los kon krijgen!!!
Goed, m'n vriend paard weer losgemaakt. Daarna krijg ik het paard in m'n handen gedrukt: neem jij haar maar, straks rent ze alle kanten op, ik draag de spullen wel.
Typisch toch? wel rijden, niet kunnen zadelen en geen paard aan een halster mee durven nemen. Dat zijn dus echte mannen.......wle sterker, niet slimmer

(hij rijdt 30 minuten per week in een manegeles, hoeft niet op of af te zadelen)