Sinds enige tijd rijdt m'n baasje (Eyes) mij zelf. Nou, da's wel even wennen hoor. De allereerste keer dat ie op mij kroop had ie het geweten ook. Ik werd altijd gereden door een hele lieve medebokker die alle geduld voor mij had en mij in alle rust voorberei(ij)dde. Komt die lomperik op mij zitten met hele enge dingen om z'n laarzen (sporen of zoiets) met zo'n air van "En nou gaan we het doen".
Mooi niet dus, ik heb de halve bak met hem aangeveegd en wel tig bokken gemaakt (gnagna).
De laatste tijd gaat het gelukkig wel wat beter tussen ons.
Enige tijd geleden hoorde ik hem praten met een heeeeeele bekende dressuurruiter over m'n eten.
"Hoeveel krijgt hij"? "Vijf- zes kilo". "Doe er nog maar wat bij". (Ik ben nogal uitgemergeld en ondervoed gekocht). Die 'bekende' ruiter had nl ook eens een uitgemergeld paardje gekocht en die kreeg hetzelfde advies omdat het wel 1-1,5 jaar kan duren voordat de achterstand is ingehaald.
Dus sindsdien krijg ik heel wat kilootjes

Nou laat die sukkel mij altijd eerst in de bak uitrazen nadat hij mij uit het weiland heeft gehaald omdat ie bang is dat ik dat ook doe met hem erop

De laatste tijd hoor ik hem wel wat vaker mopperen hoor als hij op m'n rug zit. "

Nou laat die hark mij de laatste tijd allemaal rare dingen doen. Moet ik scheeflopen (schouder voor of binnen ofzo) en dan wordt ie helemaal blij? Rare wezens die mensen.
Ook leert hij mij gekke bochten maken in de stap. Keertwending ofzo

Waren we laatst aan het galopperen en ik begreep niet goed wat ie wilde dus denderde ik lekker door z'n binnenbeen, voel ik in 1x een druk op z'n binnenbeugel. Dus ik denk " Ha, die wil weer een keertwending gaan doen". Dus ik draai me netjes om in de galop, gaat ie half naast me hangen. *Zucht*, het is ook nooit goed.
Mocht ik dat noooooit meer doen van hem in de galop. Nou ja, moet ie maar duidelijker zijn hoor. Dus...de laatste tijd geen keertwendingen meer gedaan in de stap en in de galop lekker doorgalopperen. Ben ik ook mooi weer vanaf

Hmmm, ben benieuwd waar ie straks weer mee aankomt, maar verder is ie wel lief hoor want ik krijg altijd heel lekker en veel eten van hem.
Ach.. en wie weet leert die sukkel het weleens.
Hebben jullie ook weleens wat te vertellen over jullie baasjes/vrouwtjes?
Laat het even weten. Misschien kunnen we wat van elkaar leren.