Okee poging twee:
Het was zulk lekker weer vandaag dat mijn zus en ik het tijd vonden om Pliva en Tinka eens te laten kennismaken ook al staan die een behoorlijk eindje bij elkaar vandaan.
Dus ik op de fiets, mijn zus op Plief, routekaart mee en op weg!!
Onderweg maar een keer een klein stukje verkeerd gereden, verder was de route heel goed te doen, heel veel brede bermen en rustige wegen.
Nog een keer een weiland met Schotse Hooglanders en een viaduct waar je overheen moet en waar de trein onderdoor gaat. Dus even uitkienen zodat we precies tussen de treinen door over het viaduct konden.
Bij het weiland van Tinka aangekomen (9 kilometer verder) moesten we er eerst omheen rijden. Tinka en friends hebben zich in het immens grote land enorm uitgesloofd, keihard heen en terug galopperen met de staarten in de lucht, prachtig gezicht! En dat allemaal voor een maffe Lipizzaner

Eenmaal bij het hek heb ik Tinka al hijgend van het uitsloven tussen de andere paarden uit geplukt, hoofdstel om en samen met mijn zus richting stal. Tinka en Pliva vonden elkaar erg aardig, plakten aan elkaar en van bovenaf gezien als ze naast elkaar liepen was het net de grote-oren-club

Bij stal aangekomen Pliva wat te eten gegeven (goh, ze had het er direct naar haar zin

Toen richting het water!!! Mijn zus kreeg al de kriebels maar Pliva wist nog van niks }>
Eerst een stukje door het bos en toen eindelijk het water in.
Althans, Tinka dan. Die stapte er zo in, maar Pliva vond het op dat moment leuker om een stofzuiger te imiteren. Toch na wat aarzeling ging zij ook het water in en toen vond ze het helemaal geweldig!! Ze had de oren als antennes naar voren en liep supervrolijk door het water te stampen. Nog een stukje over het strandje en toen was het speeluurtje over. Hoewel, er was nog een heel klein stukje strand waar we het niet konden laten om nog even een laatste keer het water in te gaan.
Daar hebben Pliva en Tinka een wedstrijd snorkelen gehouden

Toen op stal weer afgezadeld en Tinka naar het land gebracht.
Terugweg ging voorspoedig, ik zat weer op de fiets en Pliva wilde zo graag in mijn mandje zitten

Het laatste stuk hebben ze gedraafd en Pliva liep (na ruim 23 km!!!) zo te showen dat mijn zus zei: "Kijk nou! Net een hackamore"

Net thuis, ruim 30 km op de fietsteller maar een erg leuke dag gehad.