bodyprotector voor jumpings

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

bodyprotector voor jumpings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-02 15:57

hey
naar aanleiding van dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=74286 dit is dus bij ons op de manege gebeurd...
heb ik vandaag een bodyprotector gekocht. Ik rij geen crossen, alleen jumpings, maar toch... ben toch een beetje bang geworden.
Zijn er nog mensen die met een bodyprotector springen?
Ik weet wel dat het niet volledig beschermd, maar vast toch wel een beetje...

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 16:20

Ik spring bijna nooit. Alleen een enkele keer met Dennis. Vorig jaar was ik op les met Dien balkjes aan het open met een klein kruisje(max 30 cm). En toen is het goed mis gegaan(Dien is op mijn rug gestapt). Had ik toen maar een body protector om. Ik ben er dan wel bijna helemaal weer boven op gekomen maar ze had geen 2 cm op zei moeten stappen, dan was ik verlamt geweest.
Als ik 'echt' zou gaan springen(meer dan een keer per maand 3 sprongetjes in het bos) zou ik er ook een kopen.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 16:20

ik ga binnenkort met springwedstrijden beginnen en ik ben al een beetje aan het kijken voor zo'n ding, maar ik ga er zeker mee springen!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 17:45

De SGW wedstrijd waar ik gisteren ben wezen kijken had het verplicht gesteld... en reken maar dat die dingen handig zijn...
Ik zag gisteren nl iemand vallen, die hing eerst aan de zijkant van het paard en werd toen tegen de hindernis (vaste bomen) aan gelanceerd... nou als die geen bodyprotector omhad had ze vast een hoop ribbetjes gebroken...

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 18:48

alle sgw wedstrijden hebben dat hoor

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 19:36

Ik wil in de zomer gaan springen met Camilla, op concoursen. En dan wil ik er ook 1 aan gaan schaffen. Lijkt me niet zo prettig zitten, maar veiligheid voor alles!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:06

Ik kan er dus niet zo fijn mee zitten en daarom heb ik hem alleen met crossen aan...dan vind ik het super en geeft het ook een veilig gevoel, maar in het springparcours zit het me alleen maar in de weg. Ik mis dan net het laatste stukje controle Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:19

Ik vind dat het verplicht moet worden, en dan vooral voor kinderen bij de pony's! Vandaag had mijn vader het er nog over op wedstrijd met een vrouw. Het is voor je eigen veiligheid en stel dat er wat gebeurd. Ik ga 13 oktober een SGW rijden en daarvoor moet ik dus ook een bodyprotector voor hebben dus heb ik er binnenkort eentje nodig. Als ik er dan eentje heb dan ga ik hem ook gebruiken voor het springen denk ik alleen moet ik dan nog eventjes uivinden hoe dat dan met me rij jasje gaat. Maar ik vind dat het verplicht moet worden!!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 13:27

ik draag hem eigenlijk alleen met crossen, in de bak heb ik hem nooit aan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 13:33

Bij alle SGW's is het verplicht, zowel bij de pony's als bij de paarden en in alle klassen, van B t/m Z en internationaal.

Bij de pony's zie je het nu ook steeds meer bij het springen, en terecht vind ik. Ben zelf ook wel eens onzacht in aanraking gekomen met een oxer en dat voelt niet fijn. Op zich moet iedereen zelf weten of hij/zij wel of niet zo'n ding draagt met springen, maar zo'n bodyprotector verhoogt wel de veiligheid.

Laura, was je ook in Gorssel?