we komen vanochtend bij de wei aan, om de wei verder af te maken.De katten zagen we al niet, we hebben 3 jonge katjes lopen voor de muizen enzo.
we horen ineens piepende remmen, en die man stapte uit, ondertussen hoorde we miauwen heel erg hard, dus ik zei van dat is die kat!!!!, dus wij erheen rennen, en jahoor, ze hadden pluis raak gereden, hij was overgestoken en toen de auto voorbijreed ging hij weer terug
. dus hij was geraakt en was zo naar de sloot gerend en zat helemaal onderaan net bij het randje heel hard te miauwen.dus wij hem proberen te pakken, (tussen de brandnetels en alles inzat hij)
uiteindelijk hadden we hem, heel zijn pootje was open, dus die man vroeg bij welke DA zitten jullie, dus wij zeggen waar, en hij zei rij maar mee, dus wij naar de dierenarts toen, we moesten nog omrijden want de weg was opengebroken
. hij had zijn dochtertje bij , die zat voorin toen het gebeurde (ik dacht zonder gordel ik denk dat ze ong 3 jaar was ofzo)dus dat kind was ook bijna door de ruit gevlogen.in de auto zat ze helemaal te trillen. dat meisje zo van hij moet een hele groote pleister op zijn voet. enzo
wij eindelijk bij de dierenarts. was hij niet in de praktijk, dus die man aanbellen bij zijn huis, toen kwam hij eraan. dus hun hem onderzocht, pluis kreeg een spuitje waarvan hij onder narcose ging en na 15 min nog een spuitje om zijn spieren slap te maken zei ze, toen gingen ze de wond schoon maken en kijken wat er was, heel het vel was weg je zag zo zijn botten en de aders kloppen. ze konde zo heel het vel wegtrekken en aan de achterkant kijken. bah!!!. nou ze wilde gaan hechten, maar toen keken ze na of er iets gebroken was, ja dus. haar hak is gebroken
. dus er was niet veel aan te doen. ze gaan de wond hechten en aan de breuk doen ze nog niks, als ze het oin het gips moeten zitten zit het op die open wond. en als die opgaat zetten enzo, dus dat ging niet. ze dachten ook dat zijn staart verlamt was, en zijn pootje ook want die beweegt hij niet, maar dat kan volgens mij ook van de breuk komen.ze moet 24 uur blijven en zit nu in een klein kooitje. ze moet als ze thuis is (ze gaat nu niet naar de wei) 2 weken minimaal misschien 3 , in een klein kooitje zitten zodat ze niet kan lopen of op die poot steunen die is gebroken. dus dan is het hopen dat het aan elkaar groeit, er kon ook geen pen in omdat het op een verkeerde plek zit.
we moeten vanavond bellen hoe het ermee gaat, er zit ook een kans in dat ze haar poot kwijt raakt, dat hij af sterft, ze krijgt ook veel medicijnen als ze naar huis mag, hopelijk komt het goed met pluis
Laatst bijgewerkt door max_4ever op 14-09-02 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt