Ik klom er maar weer op, maar hij wilde niets. Niet nageeflijk, raar aanvoelen, waarop ik bedacht dat dat wel aan mijzelf zou liggen, want ik zat niet echt lekker in mijn vel (Foute uitgangspositie om te rijden, I know)
Na wat stapwerk besloot ik ermee te stoppen.
Toen hij echter op stal kwam, probeerde hij meteen te gaan liggen met zadel en al. Ik kon hem nog net overeind houden. Vervolgens trok hij zich terug in een hoekje en ging staan blazen en liet zijn piep eruit hangen.
Niets voor Fitz en hij wilde ook niet eten. Dus voor de zekerheid de DA maar gebeld en ik zou teruggebeld worden.
Intussen nam Fitz al een paar hapjes van zijn eten, maar echt lekker was hij nog steeds niet.
De boerin had inmiddels (heel lief) koffie voor me gezet, zodat ik wakker kon blijven

Van de DA kreeg ik het advies om het nog even aan te kijken.
Maar toen het om 23.00 uur nog niet veel verbeterd was, besloot ik hem toch maar weer te bellen met de nacht voor de boeg.
Gelukkig was hij er binnen een half uur.
En idd wat ik al dacht: het was ondanks dat hij niet ontzettend naar zijn buik stond te trappen toch koliek.
De DA heeft hem leeggehaald en daarna 2 injecties gegeven. Hij vond de mestballen wel droog voor een paard dat op het land staat.
Hij vertelde dat het laten hangen van piep bij ruinen en hengsten ook een duidelijk koliekverschijnsel is. Nooit geweten, maar ik heb nog nooit een paard met koliek gehad.
Morgen mag hij gewoon het land op en ik heb zijn rechtstreekse nummer gekregen dat ik tot maandagochtend in mijn telefoon mocht opslaan.

Hij dacht aan verstoppingskoliek, en dat zou kunnen betekenen dat hij morgen nog met parafine behandeld moet worden.
Vooralsnog kan ik het alleen maar even afwachten, ik hoop dat het hierbij blijft.