dingen met spoed gevraagd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

dingen met spoed gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:53

ik snap dit dus echt niet! ik zat wat rond te kijken op marktplaats, en kom een advertentie tegen; met spoed gezocht, peesbeschermers, onze merrie loopt vaak kreupel zonder peesbeschermers, dus nu zijn we met spoed opzoek naar peesbeschermers, niet te duur, want voor de andere pony moeten we ze ook nog kopen...

hier gaan mijn haren toch wel recht van overeind staan hoor, als je niet eens fatsoenlijke peesbeschermers voor je paarden kan kopen?!

dit gaat niet alleen om deze advertentie, ik zie het vaker voorbij komen, dit is dus geen bespreking van een advertentie, maar een voorbeeld..

wat vinden jullie hier nou van?

Anoniem

Re: dingen met spoed gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:06

VSW --> PP.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:10

Ik kan me best voorstellen dat je sommige dingen niet nieuw aan wil schaffen voor je paarden vanwege de prijs.

Maar als je de 'kleine' dingen al niet kan betalen vraag ik me wel af.. waar ben je in godsnaam mee bezig. Peesjes zijn meestal al te krijgen voor 20 euro (of minder??). Als je zoiets met spoed nodig hebt dan vind ik dat je het geld er ook voor neer moet leggen. Red je dit niet, dan vraag ik me af hoe dat gaat als het paard ziek is...

Kijk ben je op zoek naar een zadel of bepaalde voorwerpen die een zachte inwerking (of iets dergerlijks) of moeilijk te verkrijgen zijn dan kan ik het me heel goed voorstellen.

Maar peesjes... nee...sorry

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:11

Inderdaad ja, schandalig vind ik dat. Als je echt spoed hebt dan laat je dat bioscoopavondje maar een keertje voorbij gaan! Ik koop sowieso meestal alles nieuw, heb dan ook nog geen paard en heb tijd genoeg om zulke dingen in te kopen. Als ik zou weten dat mijn paard dit echt nodig heeft, dan ga ik naar de winkel..heb je voor een leuk prijsje ook wel mooie peesbeschermers. Zo zie je maar weer, dat potje met spaarcentjes kan goed van pas komen!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:12

LadyElmira schreef:
Inderdaad ja, schandalig vind ik dat. Als je echt spoed hebt dan laat je dat bioscoopavondje maar een keertje voorbij gaan! Ik koop sowieso meestal alles nieuw, heb dan ook nog geen paard en heb tijd genoeg om zulke dingen in te kopen. Als ik zou weten dat mijn paard dit echt nodig heeft, dan ga ik naar de winkel..heb je voor een leuk prijsje ook wel mooie peesbeschermers. Zo zie je maar weer, dat potje met spaarcentjes kan goed van pas komen!

Dat vind ik ook weer kort door de bocht. Heb je eraan gedacht dat er ook mensen zijn die al hun geld in hun paarden pompen?? En de overige dingen al laten zitten?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:13

Beetje apart zulke mensen.
Als er nou iets stuk gaat en je heb eht niet dubbel kan ik me er nog iets bij indenken, maar zoiets.
Paarden lopen trouwens niet kreupel met of zonder peesbeschermers, die geven helemaal geen steun of niks. Misschien verstandig voor die mensen om de VA even langs te laten komen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:13

als die kreupel loopt, zullen peesbeschermers niet helpen.
Dat is immers alleen bescherming.
Triest ! Huilen

geen kennis en geen geld Koe

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:15

fallenangel3 schreef:
Dat vind ik ook weer kort door de bocht. Heb je eraan gedacht dat er ook mensen zijn die al hun geld in hun paarden pompen?? En de overige dingen al laten zitten?

Dan nog, moet je geen dier/paard nemen, als je geen D.A kan betalen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:16

Helaas heb ik ook de indruk dat zulke gevallen steeds vaker voorkomen. Een dier de broodnodige medische zorg ontzeggen omdat de middelen er niet voor zijn.

Zoals de minima die met hun huisdier gratis naar de DA kunnen, omdat ze er geen geld voor hebben. Waarom neem je dan een huisdier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:17

fallenangel3 schreef:
Ik kan me best voorstellen dat je sommige dingen niet nieuw aan wil schaffen voor je paarden vanwege de prijs.

Maar als je de 'kleine' dingen al niet kan betalen vraag ik me wel af.. waar ben je in godsnaam mee bezig. Peesjes zijn meestal al te krijgen voor 20 euro (of minder??). Als je zoiets met spoed nodig hebt dan vind ik dat je het geld er ook voor neer moet leggen. Red je dit niet, dan vraag ik me af hoe dat gaat als het paard ziek is...

Kijk ben je op zoek naar een zadel of bepaalde voorwerpen die een zachte inwerking (of iets dergerlijks) of moeilijk te verkrijgen zijn dan kan ik het me heel goed voorstellen.

Maar peesjes... nee...sorry

maar een zadel is heel wat anders, ik snap dat mensen om een zadel kijken 2de hands, mijn zadel is ook 2dehands (wel bij een ruitersportzaak, maar goed) ik kijk ook wel eens rond voor dekjes oid, maar als je paard zonder peesjes kreupeld. en je die niet nieuw wilt kopen, omdat je voor je andere paard ook nog peesjes moet kopen, dan vraag ik me idd af wat er gedaan word als je paard ziek word.. peesjes zijn hier idd 20 euro, als je dat al niet kan missen, dan vraag ik me af waarom je een paard hebt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:17

fallenangel3 schreef:

als je een paard niet kan betalen moet je hem niet nemen. mensen die alles laten om hun paard te kunnen onderhouden zijn ook onverantwoordelijk bezig, wat als er een spoedoperatie moet gebeuren? waar haal je het geld dan vandaan als je al niks hebt?
dat zijn ook van die mensen die op alles moeten gaan bezuinigen, 2e hands zadel, een smid die een 5 daagse cursus heeft gedaan, veel te weinig stro, veel te weinig voer, zo kan ik nog wel even doorgaan.

conclusie: neem geen paard als je er het geld niet voor hebt.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:19

Inderdaad vreemd, soms zie ik ook op marktplaats van die advertenties van: Met spoed een verzorgpony gezocht.

Hoezo met spoed? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:20

Cassidy schreef:
Helaas heb ik ook de indruk dat zulke gevallen steeds vaker voorkomen. Een dier de broodnodige medische zorg ontzeggen omdat de middelen er niet voor zijn.

Zoals de minima die met hun huisdier gratis naar de DA kunnen, omdat ze er geen geld voor hebben. Waarom neem je dan een huisdier?

idd! helemaal mee eens, dat snap ik gewoon niet, peesjes zijn kleine dingen, als dat al niet eens kan, wat er gebeurd er dan als het echt goed kreupel word, en er een DA bij moet komen..

kort door de bocht? als je nog niet eens nieuwe peesjes kan kopen (die trouwens ook wel op marktplaats staan) kan kopen, dan vind ik dat je geen paard moet komen, je weet van te voren dat er kosten aanvast zitten

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:24

superwoman schreef:
fallenangel3 schreef:

Dan nog, moet je geen dier/paard nemen, als je geen D.A kan betalen

Ik zet hier toch ook niet ten discussie of mensen die hun paard net aan kunnen betalen wel of geen paard moeten nemen. Want wat dat betreft ben ik het met je eens. Maar.. je moet ook verder kijken dan je neus lang is en niet zomaar een statement maken zonder hier eerst over na te denken. (niet aanvallend bedoeld maar op een vriendelijke toon Knipoog)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:24

yousra schreef:
Inderdaad vreemd, soms zie ik ook op marktplaats van die advertenties van: Met spoed een verzorgpony gezocht.

Hoezo met spoed? Verward

Dat is ook debiel zeg, zemoet blij wezen als ze iemands pony mag verzorgen.
Dat zijn denk ik van die meiden die het na 2 keer komen wel gezien hebben om een of andere vage reden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:29

het gaat mij er vooral om, dat je een paard koopt (2 of meerdere zelfs) en de kosten van peesbeschermers er niet eens vanaf kunnen, die je dus met spoed moet vragen, en dan verwacht dat je die voor een paar euro kan kopen..
dan vind ik dus wel dat je geen paarden moet nemen, als zo'n paard ziek word, word er dan een advertentie gevraagd, met spoed gezocht gratis DA? niet te duur want ze moet ook nog bekapt worden? ik vind dat gewoon raar..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:30

Daarentegen kunnen er altijd situaties zijn (omdat je je baan kwijtraakt of ineens hoge kosten komen) dat je er even wat dunner doormoet. En dan kan ik me ook voorstellen dat je de paarden zo lang mogelijk probeert aan te houden.

Zie maar als buitenstaander het verschil te zien tussen structureel en tijdelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:34

Cassidy schreef:
Daarentegen kunnen er altijd situaties zijn (omdat je je baan kwijtraakt of ineens hoge kosten komen) dat je er even wat dunner doormoet. En dan kan ik me ook voorstellen dat je de paarden zo lang mogelijk probeert aan te houden.

Zie maar als buitenstaander het verschil te zien tussen structureel en tijdelijk....

dat snap ik idd ook, maar als je dan in de problemen komt met peesjes, zou ik toch wel goed nadenken waar je mee bezig bent, en of je je paarden nog wel kunt geven wat ze nodig hebben

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:36

Soms kun je beter dingen nieuw kopen, want anders betaal je ook nog weer eens 6,20 euro aan verzendkosten erbij. Knipoog
Maar kan wel voorstellen dat niet iedereen altijd de spullen nieuw kan inkopen.
Daarbij wordt er ook wel goede / goedkope spullen aangeboden op internet hoor.
En net als mijn voorgangers zeggen... als je geen geld voor nieuwe peesjes hebt, wat doe je dan als er een DA, smid of nieuw zadel oid aan te pas moet komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:38

foetsie schreef:
Soms kun je beter dingen nieuw kopen, want anders betaal je ook nog weer eens 6,20 euro aan verzendkosten erbij. Knipoog
Maar kan wel voorstellen dat niet iedereen altijd de spullen nieuw kan inkopen.
Daarbij wordt er ook wel goede / goedkope spullen aangeboden op internet hoor.
En net als mijn voorgangers zeggen... als je geen geld voor nieuwe peesjes hebt, wat doe je dan als er een DA oid aan te pas moet komen?

dat snap ik ook wel, het gaat mij er ook om, dat je 2 of meer eigen paarden hebt, en geen peesjes kan betalen, en ze dus voor een paar euro met spoed verwacht, daar gaat het om, niet dat iemand iets 2dehands koopt, dit doe ik ook wel eens als ik wat leuks tegen kom Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:52

Cassidy schreef:

Dat snap ik ook, maar helaas zie vaak dat er geen buffer is.
Ik zit ook onverwacht in de ziekte-wet en wil ook het liefst mijn paarden houden.
Toch moet ik er nu voor kiezen om er minstens 1 te verkopen. Heb al 2 jaar gewacht, maar beter worden lukt niet erg Verdrietig
Ik heb m'n eigen kleine buffertje nog, mijn vriend kan me helpen én als het moet, zullen m'n ouders me helpen.

Als je nu kijkt op marktplaats etc, worden er om gratis paarden gevraagd, omdat ze simpelweg de aanschaf niet kunnen betalen. Ik denk dat er genoeg paarden goedkoper zijn dan een goeie D.A rekening.
Ook paarden die s'winters met hun knieen in de blub staan en de eigenaar geen geld heeft om ze tijdelijk te verplaatsen naar bij een buurman. We hebben "land", dus er kan een paard op staan Frusty

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:25

dees_daan schreef:
ik snap dit dus echt niet! ik zat wat rond te kijken op marktplaats, en kom een advertentie tegen; met spoed gezocht, peesbeschermers, onze merrie loopt vaak kreupel zonder peesbeschermers, dus nu zijn we met spoed opzoek naar peesbeschermers, niet te duur, want voor de andere pony moeten we ze ook nog kopen...

hier gaan mijn haren toch wel recht van overeind staan hoor, als je niet eens fatsoenlijke peesbeschermers voor je paarden kan kopen?!

dit gaat niet alleen om deze advertentie, ik zie het vaker voorbij komen, dit is dus geen bespreking van een advertentie, maar een voorbeeld..

wat vinden jullie hier nou van?

okay, zo kan het ook.....niet dus. ik vind het zoiezo belachelijk dat je peesbeschermers moet hebben want anders loopt je paard kreupel..... beetje sneu,

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:38

fallenangel3 schreef:
LadyElmira schreef:

Ja, ik ben er binnenkort zelf ook 1 van. Maar als ik al mijn geld en tijd in mijn paard stop, en ik merk dat ik niet eens een setje peesbeschermers kan kopen omdat ik die met spoed nodig heb, moet er dringend iets veranderen. Want je hoort hier geld voor te hebben, dit zijn de dingen die iedereen zo vaak op bokt zegt..dat je voorbereid moet zijn op alle dingen die kunnen gebeuren. Als jij dus nooit iets leuks doet voor jezelf, en ook nog niet eens een extra potje hebt voor je paard, dan moet je geen paard nemen..want dan kan je het niet opbrengen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 07:52

Ik kan me er niet zo druk om maken. Op één of andere manier zegt mijn voorgevoel dat het een zeer jeugdige doelgroep is die zulk soort advertenties plaatst. Knipoog

Daarbij twijfel ik al direct aan de waarheid of het niet om een verzorgpony of iets dergelijks gaat, helaas zijn er eigenaren die een pony hebben en een verzorgmeisje om deze te rijden. En sommige eigenaren hebben van het paardrijden dan weinig kaas gegeten. Dan krijg je verzorgmeisjes die op zo´n manier het één en ander zelf gaan regelen.

Ik denk dat het veel naieve adverteerders zijn die op deze manier hopen extra aandacht te trekken en een superkoopje te hebben (zelfde als de msn-taal adverteerders etc.). Zo naief dat ze zelf niet eens in zien dat zulk soort advertenties juist de plank mis slaan..

Bij advertenties als dit begint bij mij niet direct de bel te luiden dat de betreffende pony ofzo niet goed verzorgd zou worden. Dat hoeft helemaal niet zo. Wat wel jammer is dat zulke adverteerders geen enkel idee hebben van hoe je serieus anderen benaderd in een advertentie..