Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LadyElmira schreef:Inderdaad ja, schandalig vind ik dat. Als je echt spoed hebt dan laat je dat bioscoopavondje maar een keertje voorbij gaan! Ik koop sowieso meestal alles nieuw, heb dan ook nog geen paard en heb tijd genoeg om zulke dingen in te kopen. Als ik zou weten dat mijn paard dit echt nodig heeft, dan ga ik naar de winkel..heb je voor een leuk prijsje ook wel mooie peesbeschermers. Zo zie je maar weer, dat potje met spaarcentjes kan goed van pas komen!

fallenangel3 schreef:Dat vind ik ook weer kort door de bocht. Heb je eraan gedacht dat er ook mensen zijn die al hun geld in hun paarden pompen?? En de overige dingen al laten zitten?

fallenangel3 schreef:Ik kan me best voorstellen dat je sommige dingen niet nieuw aan wil schaffen voor je paarden vanwege de prijs.
Maar als je de 'kleine' dingen al niet kan betalen vraag ik me wel af.. waar ben je in godsnaam mee bezig. Peesjes zijn meestal al te krijgen voor 20 euro (of minder??). Als je zoiets met spoed nodig hebt dan vind ik dat je het geld er ook voor neer moet leggen. Red je dit niet, dan vraag ik me af hoe dat gaat als het paard ziek is...
Kijk ben je op zoek naar een zadel of bepaalde voorwerpen die een zachte inwerking (of iets dergerlijks) of moeilijk te verkrijgen zijn dan kan ik het me heel goed voorstellen.
Maar peesjes... nee...sorry
fallenangel3 schreef:Dat vind ik ook weer kort door de bocht. Heb je eraan gedacht dat er ook mensen zijn die al hun geld in hun paarden pompen?? En de overige dingen al laten zitten?
Cassidy schreef:Helaas heb ik ook de indruk dat zulke gevallen steeds vaker voorkomen. Een dier de broodnodige medische zorg ontzeggen omdat de middelen er niet voor zijn.
Zoals de minima die met hun huisdier gratis naar de DA kunnen, omdat ze er geen geld voor hebben. Waarom neem je dan een huisdier?
superwoman schreef:fallenangel3 schreef:Dat vind ik ook weer kort door de bocht. Heb je eraan gedacht dat er ook mensen zijn die al hun geld in hun paarden pompen?? En de overige dingen al laten zitten?
Dan nog, moet je geen dier/paard nemen, als je geen D.A kan betalen
) yousra schreef:Inderdaad vreemd, soms zie ik ook op marktplaats van die advertenties van: Met spoed een verzorgpony gezocht.
Hoezo met spoed?

Cassidy schreef:Daarentegen kunnen er altijd situaties zijn (omdat je je baan kwijtraakt of ineens hoge kosten komen) dat je er even wat dunner doormoet. En dan kan ik me ook voorstellen dat je de paarden zo lang mogelijk probeert aan te houden.
Zie maar als buitenstaander het verschil te zien tussen structureel en tijdelijk....

foetsie schreef:Soms kun je beter dingen nieuw kopen, want anders betaal je ook nog weer eens 6,20 euro aan verzendkosten erbij.![]()
Maar kan wel voorstellen dat niet iedereen altijd de spullen nieuw kan inkopen.
Daarbij wordt er ook wel goede / goedkope spullen aangeboden op internet hoor.
En net als mijn voorgangers zeggen... als je geen geld voor nieuwe peesjes hebt, wat doe je dan als er een DA oid aan te pas moet komen?
Cassidy schreef:Daarentegen kunnen er altijd situaties zijn (omdat je je baan kwijtraakt of ineens hoge kosten komen) dat je er even wat dunner doormoet. En dan kan ik me ook voorstellen dat je de paarden zo lang mogelijk probeert aan te houden.
Zie maar als buitenstaander het verschil te zien tussen structureel en tijdelijk....
dees_daan schreef:ik snap dit dus echt niet! ik zat wat rond te kijken op marktplaats, en kom een advertentie tegen; met spoed gezocht, peesbeschermers, onze merrie loopt vaak kreupel zonder peesbeschermers, dus nu zijn we met spoed opzoek naar peesbeschermers, niet te duur, want voor de andere pony moeten we ze ook nog kopen...
hier gaan mijn haren toch wel recht van overeind staan hoor, als je niet eens fatsoenlijke peesbeschermers voor je paarden kan kopen?!
dit gaat niet alleen om deze advertentie, ik zie het vaker voorbij komen, dit is dus geen bespreking van een advertentie, maar een voorbeeld..
wat vinden jullie hier nou van?
fallenangel3 schreef:LadyElmira schreef:Inderdaad ja, schandalig vind ik dat. Als je echt spoed hebt dan laat je dat bioscoopavondje maar een keertje voorbij gaan! Ik koop sowieso meestal alles nieuw, heb dan ook nog geen paard en heb tijd genoeg om zulke dingen in te kopen. Als ik zou weten dat mijn paard dit echt nodig heeft, dan ga ik naar de winkel..heb je voor een leuk prijsje ook wel mooie peesbeschermers. Zo zie je maar weer, dat potje met spaarcentjes kan goed van pas komen!
Dat vind ik ook weer kort door de bocht. Heb je eraan gedacht dat er ook mensen zijn die al hun geld in hun paarden pompen?? En de overige dingen al laten zitten?