ponykamp Jan Dolfing

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zilva

ponykamp Jan Dolfing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 12:11

Hallo allemaal,

Ik heb me aangemeld voor ponykamp Jan Dolinf in Vries. Is iemand hier vaker heen geweest? Was het leuk, waren er ook negatieve kanten?
Gaan er nog meer mensen in de zomervakantie naar toe?

Groejes Janine (en Zilva_)

Sky

Re: ponykamp Jan Dolfing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:01

Ik twijfelde,, maar het leek me allemaal te serieus,, ik ben meer lang leve de lol ! Haha!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:44

(voor de 2e keer zal ik even typen, vorige keer wilde ik plaatsen en toen sloeg internet af Boos! )

Jan Dolfing is helemaal niet zo serieus hoor,
heb wel fantastische lessen gehad van Harry maar verder niet echt,

je vraagt om negatieve punten:
groot nadeel vond ik dat je met de hele groep tegelijkertijd een buitenrit maakt (lees 30 man)
ik vond dat een te grote groep om overzicht te houden (we gingen ook langs de weg)
verder was er voor elk paard geen vast zadel en hoofdstel, elke dag moest je maar een nieuwe zoeken die goed zat.
verder mocht je niet zelf je paard uit de stal halen (op zich goed begrijpelijk, want ze stonden in loopstallen en stands) maar daardoor had je als paard hebbende vaak maar 10 min om op te poetsen en op te zadelen, (de pony's reden dan al een half uur want die werden natuurlijk als eerste gepakt)

maar verder heb ik nogal negatieve gevoelens aan het kamp door een van de leiding.

dat meisje was gewoon enorm kinderachtig bezig, kraakte iedereen af en pakte mensen op hun zwakste punten (vriendin van mij had net haar moeder verloren, en ja hoor, zij pakte haar daarop, hoe sneu ben je dan? )
nou ja ik mocht buiten nooit galoperen (ik had op gegeven moment wat tegen haar gezegd Clown) en allerlei smoesjes, ja de singel zat te los, het hoofdstel zat niet goed bla bla bla,
de andere leidster was een heel stuk jonger maar moest steeds alles goed maken wat zei dan weer had veroorzaakt, (allerlei huilende kinderen, enz)
nou ja het gaat dan zo dat je in ieder geval 1 les van Jan Dolving hebt, maar ik heb ze beide van Harry gehad (door mevrouw)
ik reed goed genoeg om bij de gevordenen te rijden dus dressuur mocht ik daar bij,
mijn paardje kon niet zo goed springen maar er waren meer, en die werden gewoon op andere paarden gezet, maar nee ik niet en dus reed ik bij de beginners (lees balkjes lopen (ik reed toen al 6/7 jaar)
ach ik heb me veel opgetrokken aan Froukje (de aardige leidster)
en Fleur (de onaardige) zoveel mogelijk links laten liggen,

verder een pluspunt was het eten Haha! ik heb nog nooit zo lekker gegeten op kamp.

(maar die kraakbedden zal ik niet zo snel vergeten)
en Jan Dolving is echt een aardige vent..
als Giant er nog is, doe hem de groetjes,
het is echt een superpaard.

(ik hoop voor je dat Fleur er niet is, anders sterkte)
veel plezier..

(en nee we hebben niet gepaardenvoetbald)
maar het mennen was echt ontzettend leuk.

groetjes Ladypaard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:08

BRT --> MA.

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:00

ik rij zelf bij manege dolfing,
de paarden en de pony's hebben iig wel een eigen zadel en hoofstel, tenzij het en nieuw of een jong paardje is..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:49

Nors opkijken waarom toen niet dan???

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:51

Ik ben daar met school geweest.
Was wel leuk maar niet geweldig.
Zoals er al gezegd wordt je moest maar kijken met het zadel en hoofdstel en je gaat idd met een hele grote groep naar buiten. Wat ik ook een beetje onverantwoordelijk vond.
We reden toen helemaal achteraan en klasgenotene vanmij bleven express stappen als de rest aan het draven was om vervolgens in galop erachteraan te crossen.
Daar werd dus verder niks van gezegd omdat ze het niet zagen.

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:59

ik ga nooiit met hun mee op buitenrit, maar het kan wel kloppen dat je met een hele grote groep gaat. ik vind dat zelf ook niet verantwoordelijk..

@ ladypaard;; vind het best raar dat er geen eigen hoofdstellen en zadels voor de paarden/pony's waren.. we hebben 2 kamers, en voor de paarden en 1 voor de pony's daar hangen allemaal zadels, met op de achterkant een nummer, daarboven hangen dan de namen, en het nummer. bijvoorbeeld
10 Gypsy
11 Rosita
12 kingston
vaaaaaag... Verward

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:42

wij moesten de spullen altijd halen uit de kamer het dichtstbij, meteen de eerste, en daar hingen nergens nummertjes (het is nu ook al een paar jaar geleden Tong uitsteken 2003 )

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:56

nou gelukkig is dat wel veranderd Pling

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:59

Ik ga dit jaar daar op kamp voor de 4de keer.
Ik vind het hele maal niet serieus.De buiteritten licht er aan hoegroot de groep is. Mijn grootste groep was met zijn 20 vorig jaar waren we met 8 mensen volgens mij.
Ik ga zelf in week 28 jij? of wie nog meer

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:21

Ik ga dit jaar! Wie kan me er wat over vertellen?