Helaas had het eergisteren geplens zodat de wei een dikke blubberzooi was. Voordat de schoentjes aangingen heb ik dus eerst Pjelk zijn baggerpoten maar even afgewassen. Hierdoor en door het prutsen met het aandoen van de schoenen duurde het wel een kwartier voordat alles aan was en we weg konden. Pjelk liep redelijk goed op zijn schoenen maar soms giing hij op z`n toon staan en struikelde een beetje. We hebben ook een drafje geprobeerd over de weg heen en die schoentjes veren lekker! Hij liep er in draf ook goed mee.
Bij de manege schoentjes weer uit getrokken en even een halfuurtje in de bak gereden. Pjelk liep echt super (maandag hadden we nog les). Lekker ontspannen naar beneden en nu hoefde ik eens niet constant te prutsen met voorwaarts neerwaarts rijden en hem te laten reageren op mijn been met hem de hoeken in te sturen. Nu kwamn we dus ook aan lastuiger dingen als schouder binnenwaarts en door een S van hand veranderen toe.
Vandaag gaaan we een buitenritje maken met een vriendin wiens paard ook net hoefschoenen heeft gekregen. Ben benieuwd!