Druk maken over andere?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ies_

Druk maken over andere?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 18:34

Hoi,

Ik ben op zoek naar een paar verschillende meningen, dit is mijn vraag:

Er lopen heel veel topic's met bijv. : Het paard van mijn buren word verwaarloosd, wat moet ik doen?
en dan nog meer van die topic's. Wat mij nou opvalt, maken veel hier op bokt zich zo druk over andere? Verward Het is aardig om mee te denken, maar zeg het dan tegen die persoon zelf. Er lopen zoveel topic's met hetzelfde over een ander.

Zijn er meer mensen die dit ook vinden? Storen sommige zich er ook aan?
Ik ben wel benieuwd, en voor de slimme onder ons; Ja, ik bemoei me nu ook met andermans zaken Knipoog .

Tinkebel

Re: Druk maken over andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:55

Ik erger me er soms ook wel aan, maar er zijn ook mensen die in zo'n topic advies vragen over hóe ze iets moeten vragen/zeggen tegen bijvoorbeeld een buurman, en dat vind ik dat wel weer verstandig. Op bokt zitten zoveel mensen dat er altijd wel iemand is met een verstandige opmerking, en als jij behoefte hebt aan zo'n opmerking over hoe je iets moet aanpakken.. dan vind ik zo'n topic niet erg Haha!

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 09:04

veraA: dat vind ik ook niet erg, maar er lopen al heel veel topic's over bijv. een verwaarloosd paard op een boerderij waar diegene 1x in de maand komt Nagelbijten / Gniffelen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 09:08

Dit hoort hier niet, dus ik tem even!
Maar ik ben het met je eens dat er wel heel veel van dit soort topics voorbijkomen. Vaak vraag ik me ook af of het niet eerder penny-gedrag is, dan dat er echt wat aan de hand is.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 09:13

erleyne: Inderdaad, en dan blijven er sommige nog echt serieus op reageren ook Knipoog .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 10:55

RT-D --> PP

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:49

Waar ik me aan erger is eigenlijk al genoemd. Mensen ( en dan vooral pubermeisjes ) maken een topic aan waarin ze beweren een paard te kennen die mishandeld wordt. Ik vind dat dit soort dingen hier niet horen, want je weet niet zeker of dat ook echt waar is. Mensen geven zulke meisjes de aandacht die ze willen en geloof me, iedereen maakt het verhaal wat waar is altijd groter dan het is.

Op onze manege hebben we een paard met schimmel wordt dan plotseling ineens: Op onze manege hebben we een paard met schimmel en ze doen er niets aan. Het paard komt ook nooit meer zijn stal uit en krijgt veel te weinig te eten.

Kom op zeg, nu weten we het wel!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:35

Ik denk dat je het beter recht in iemands gezicht kan zeggen dan het op bokt plaatsen.. Bereik je meer mee.

Vraag me soms ook wel af wat de kern van waarheid in dergelijke berichten is. Iets wordt helaas altijd snel opgeblazen/overdreven en nog even wat bijverzonnen om het erger te maken dan het in werkelijkheid is. Maar zo zitten de meeste mensen nu eenmaal in elkaar..

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 21:46

Kaat18 schreef:
Ik denk dat je het beter recht in iemands gezicht kan zeggen dan het op bokt plaatsen.. Bereik je meer mee.

Vraag me soms ook wel af wat de kern van waarheid in dergelijke berichten is. Iets wordt helaas altijd snel opgeblazen/overdreven en nog even wat bijverzonnen om het erger te maken dan het in werkelijkheid is. Maar zo zitten de meeste mensen nu eenmaal in elkaar..

Het gaat over de topic's op bokt, niet in het echt Knipoog . Ik ken geen mensen die dit doen, dus recht in het gezicht zeggen gaat lastig Knipoog . Maar goed, aangezien ik het er mee eens ben dat sommige het erger maken dan het is, overdrijf ik mijn verhaal niet Knipoog .

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:41

ik erger me hier groen en geel aan. wat mij opvalt is dat iedereen het beter weet als de ander. en tenslotte heeft iedereen het beste voor met zijn paard, lijkt mij toch. en mocht een paard er volgens sommigen slecht uitzien dan kan het zijn dat hier redenen voor zijn en ga dit niet op het internet neer zetten want mensen je weet niet wat de oorzaak is, waarom het betreffende dier er slecht bij loopt.
Mensen die denken beter te zijn als de rest, ook al zeggen mensen het niet letterlijk, ik maak het vaak op uit reactie's van mensen. Zeer slecht! mensen bemoei je met je eigen zaken!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:51

Ik maak me niet druk over de paarden/pony's van andere, een tijd terug werd een pony bij ons op stal een beetje verwaarloosd (is weer helemaal goed gekomen, hoor) en ik vond het wel banketstaaf voor die pony, maar even serieus; ik heb het al druk genoeg met m'n eigen pony om me ook nog eens zorgen te maken over de dieren van anderen.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 18:28

Pashon schreef:
ik erger me hier groen en geel aan. wat mij opvalt is dat iedereen het beter weet als de ander. en tenslotte heeft iedereen het beste voor met zijn paard, lijkt mij toch. en mocht een paard er volgens sommigen slecht uitzien dan kan het zijn dat hier redenen voor zijn en ga dit niet op het internet neer zetten want mensen je weet niet wat de oorzaak is, waarom het betreffende dier er slecht bij loopt.
Mensen die denken beter te zijn als de rest, ook al zeggen mensen het niet letterlijk, ik maak het vaak op uit reactie's van mensen. Zeer slecht! mensen bemoei je met je eigen zaken!

Ik kan er niet uithalen of je het over mij heb, maar als het over andere gaat ben ik het met je eens Knipoog

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:50

Hoi,

Bah ergerlijk vind ik het niet, soms wel, maarja inderdaad gewoon naar die eigenaar gaan, want van hier op bokt ben je niet veel meer mee. Je krijgt gewoon als antwoord dat je naar de eigenaar moet gaan of de dierenbescherming bellen.
Daar kan je toch ook opgekomen Haha!

grtjs
xxxx

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 21:52

plotie schreef:
Hoi,

Bah ergerlijk vind ik het niet, soms wel, maarja inderdaad gewoon naar die eigenaar gaan, want van hier op bokt ben je niet veel meer mee. Je krijgt gewoon als antwoord dat je naar de eigenaar moet gaan of de dierenbescherming bellen.
Daar kan je toch ook opgekomen Haha!

grtjs
xxxx

Precies, je kan verwachten dat veel mensen hier hetzelfde antwoord hebben Knipoog .

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:54

Tja maar wat is mishandeling. SOmmige mensen vinden het al mishandeling als een paard in de regen staat. Geloof me daar is nog nooit een paard dood aan gegaan.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:16

magriet schreef:
Tja maar wat is mishandeling. SOmmige mensen vinden het al mishandeling als een paard in de regen staat. Geloof me daar is nog nooit een paard dood aan gegaan.

Van het mishandeling was maar een voorbeeld Knipoog . Je leest namelijk vaak in topic's zulk soort dingen. Een paard die in de regen staat is meteen mishandeld, dan vragen ze hier op bokt wat ze daar aan kunnen doen. De eigenaar heeft groot gelijk dat het paard gewoon in de wei staat. Van een beetje regen smelt het paard niet Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:18

mischine moet hier een centraal topic voor woren gemaakt met atviesen voor dit soort gebeurtenissen

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:34

Anoniem schreef:
mischine moet hier een centraal topic voor woren gemaakt met atviesen voor dit soort gebeurtenissen

Is misschien wel een idee, dan kunnen ze 100x hetzelfde zeggen in het topic Tong uitsteken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:13

Ik maak me niet druk om andere mensen maar WEL als het een dier aangaat!! Ik kan het niet aanzien als een dier niet goed wordt verzorgt of wordt verwaarloost of mishandeld. Daar kan ik niet mijn ogen voor sluiten en mijn vingers in het oor doen, net of ik het niet zie of hoor.

Dingen als het zielig vinden van in de regen staan heb ik overigens OOK geen probleem mee als dat hier in op bokt wordt gezet. Het is gewoon onwetendheid van die mensjes die denken dat dat al zielig is, en door het advies vragen krijgen ze hiervanzelf de meningen en reacties dat het heleamal zo erg nog niet zo is, en leert er misschien ook weer van op die manier.