. Na ong. een uur rijden kwamen we aan op zilfia's hoeve ( we werden rond kwart over 8 verwacht). Even wat gekletst enz.
. Wij zouden vandaag mee helpen met van alles en nog wat. De autos,trailer's en vrachtwagens moesten eerst allemaal goed komen te staan, hebben ze dus even de weg gewezen (de meeste zagen al waar ze moesten staan
). Ik zat daar lekker smorgens vroeg in de kou op een stoeltje een beetje autos de wegwijs te maken
. Na een tijdje waren de meeste mensen er al wel dus ben ik even rond gaan kijken. Woow zeg wat is dat een grote stal. De keuring was onderhand al begonnen. Ze hadden 2 ringen uitgezet, 1 voor de hengsten en 1 voor de merries. Alles zag er heel netjes verzorgt uit en tussen de 2 ringen in was het netjes afgezet met hindernissen en bloemen
. Ik heb verder de rest van de dag het meest bij het standje gestaan van lvn (lusitano vrienden nederland). Liepen hele mooie paarden bij en ook wat mindere. Er waren keurmeesters uit portugal gekomen om de paarden te keuren. Liepen ook 2
veulentjes rond. S'middags was er netjes een lunch georganiseerd voor de medewerkers, je kreeg soep, broodjes, vleeswaar en krokketen
. Was wel goed eten. Na de pauze ging de keuring weer verder en alle paarden die in hun rubrieken 1e waren geworden deden mee aan het beste paard (hengst of merrie 2 verschillende rubrieken) van de dag. Ik weet zo niet precies meer wie er allemaal mee mochten doen maar beste merrie van de dag was geworden: Lixeta van g. van dijk (centro lusitano) ook was lixeta kampioen der kampioenen. de beste hengst van de dag weet ik eigenlijk niet meer
. Er werden ook hele leuke prijzen weggegeven voor de winnaars. Was dus eigenlijk een geslaagd dagje. Toen alles afgelopen was hebben we alles opgeruimd en nog even wat gedronken en zijn toen weer naar huis gereden. Nouja naar huis eigenlijk naar stal want mn zus moest aar paard er ook ngo even uitdoen. Daarna zijn we nog even naar de mec drek (mac donalds
) gereden even lekker gegeten en toen naar huis. Zit nou dus lekker slaperig dit berichtje te typen
, ga dalijk lekker slapen en misschien is er volgend jaar weer een keuring
.
dan heb ik jou gezien!
erg ongeinterreseerd leek ze wel