Op kerstavond ben ik al in mijn maag getrapt door een jolig paard dat blij was de wei in te gaan. Heb toen een week in het ziekenhuis gelegen met een gescheurde lever..Maakte toen het grapje dat ik het wel zonde vond dat ik zo veel pijn had zonder een mooie blauwe hoefvormige plek op mijn buik te hebben..
Iets te hard geroepen blijkbaar, want ik heb vandaag een keurig hoefvormige blauwe plek/wond op mijn bovenbeen

Had Fleur op de manege gelongeerd en even gereden en dat ging prima! We wandelden rustig terug naar huis, en ineens hoor ik een hond achter ons. Ging heel snel, maar ik geloof dat hij haar achterbenen aanviel. Fleur maakt dus een rotbok, maar raakt daarbij mijn bovenbeen. Behoorlijke pijn dus, maar dankzij mijn lieve stalgenootjes zijn Fleur en ik veilig thuisgekomen..

Misschien dat iemand dit trouwens weet: Een kennis zei dat ik aansprakelijk ben voor alle schade omdat mijn paard trapte. Klopt dit? Het feit dat mijn paard trapte is een natuurlijke reactie op de aanval van de hond, dus ik denk van niet.. Is er iemand die er wat meer verstand van heeft?