Onze shetlander, Pipo heet hij, is een echte ontsnappingskunstenaar, vandaar dat we hem soms ook de Professor }> noemen.
Woensdag moet hij zichzelf waarschijnlijk van in de voormiddag ofzo al uit de wei gewerkt hebben. Gelukkig aan de kant van de wei die grenst aan de oprit, tuin ed van mijn tante, waar alles nog eens met poortjes afgeschermd is. Nu ja, niet alles...
Van de oprit kon hij niet af, dus is hij maar op onderzoek uitgegaan. De voederstal kon hij niet in, maar de schuur met hooi en stro stond open, dus daar heeft hij eerst al zn buikje rond gegeten

Toen mijn tante thuiskwam, stond hij al zwetend tegen de Jeep geleund. Overal had hij een soortement koeievlaaien achtergelaten en het zweet droop van hem af en hij stonk en zijn vacht stond dof.
Meteen de veearts gebeld. Hij heeft twee spuiten gekregen, mocht niet rollen en drie dagen niks eten. Hij is nu weer bijna helemaal de oude, moet enkel nog een vitaminekuur krijgen.
We hebben wel ongelooflijk veel geluk gehad dat hij alles direct weer uitgesch*ten heeft, en dat hij geen koliek gehad heeft.
Van toen we hem pas hadden hebben we ons hart vastgehouden omdat we wisten dat er ooit wel ns zoiets zou gebeuren (hij ontsnapt echt overal uit en breekt overal binnen, ooit stond hij ns bijna bij mn tante in de gang), en ja, nu is het gebeurd, gelukkig goed afgelopen. Hopelijk heeft hij zn lesje geleerd, maar ik vrees ervoor...
ik heb hem in elk geval al de huid volgescholden en hij stond daar zo van 'wat heb ik nu toch misdaan???'