Antoine de Bodt in Lunteren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:35

Waarom bel je dan mijn dierenarts is niet! Rijdt rond in een busje van de faculteit en komt altijd bij je aan huis.
Zijn naam is Stolk en woont in leersum (lekker makelijk een dierenarts om de hoek!!) Haha!
Ik vind dat hij zeer kundig is en ook zeer precies in z'n werk. Sunny wasvorig jaar gevallen in de wei (het had gesneeuwt) en ze was in een pin gevallen ofzo. Mijn moeder had haar binenn gezet en dacht dat het niet zo erstig was, maar toen ik de volgende dag kwam, kon ze d'r stal niet meer uitkomen. Was echt heel zielig, heb ik heb gebeld en binnen 15 minuten was hij er. Hij heeft er helemaal onderzocht en heeft een antibioticaspuit gehad, en ik kreeg ook nog antibiotica en pijnstillers. Om de dag moest ik hem toen bellen hoe het ging en kreeg ik weer advies wat ik dan weer meer kon doen!!
Dus.. maarja een discusie tussen Antoinne en een dierenarts lijkt me erg leuk!! }> dat zei hij zelf al!!
Dus ik ben zeker weer van de partij de volgende keer! En ik hoop dat ik dan wat langer kan blijven, zonder dat ik aan verjaardagen enzo vast zit!!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:08

Ik ben ook geweest, en vond het wonderbaarlijk wat hij met de paarden deed in die vrij korte tijd die hij per paard had!

Ik heb nu een dubbel gevoel, ben bang om weer op mijn paard te klimmen, bang om het allemaal fout te doen, aan de andere kant wil ik er graag op om het eea uit te proberen. Maar ja dat moet nog even wachten omdat het paard niet in orde is (geen beenproblemen). Maar ga zeker wat dingen uitproberen, en proberen vaker naar een clinic te gaan, met of zonder paard, want van 1 keer kan je het imo niet leren.

Misschien een idee dat hij ook mensen gaat opleiden die het ook kunnen overbrengen, zijn we niet alleen van hem afhankelijk. Haha!

Verder vond ik dat hij wat negatief was over de instructeurs, mijn ervaring is dat hier in de buurt iig een aantal instructeurs wel let op het recht richten en los over de rug lopen van het paard, misschien op een wat andere manier dan dat hij dat doet, maar er wordt wel degelijk aandacht aan besteed. Het is natuurlijk ook maar net hoe je het als ruiter zelf ook oppakt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:49

Sugarmiss, ik ben met Jur naar een clinic van hem geweest, en toen heeft hij na de clinic nog op Jur gereden. Een foto daar van staat in mijn profiel. Ik heb het allemaal op video, dus een erg leuk aandenken.

Overigens ben ik geen 'aanhanger' van hem, ik vind dat zo'n eng woord. Maar er zit absoluut een waarheid in zijn methode. Ik heb er ontzettend veel van geleerd en ben ook anders gaan denken over een aantal dingen.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:43

Jura schreef:
Overigens ben ik geen 'aanhanger' van hem, ik vind dat zo'n eng woord. Maar er zit absoluut een waarheid in zijn methode. Ik heb er ontzettend veel van geleerd en ben ook anders gaan denken over een aantal dingen.


Zo denk ik er ook over, het woord "goeroe" komt absoluut niet in me op, ik zie zijn methode ook geenszins als zaligmakend, in sommige (ernstige/langdurige) gevallen komt zelfs de vraag naar boven of het wel ethisch is wat hij doet. Ik ging dan ook meer naar de clinic toe met de insteek voorkomen is beter dan genezen. Hij geeft zeer zeker stof tot nadenken mee naar huis, door zijn uitleg vielen bij mij wel enkele puzzelstukjes op hun plaats, maar feit blijft dat zijn steunpilaren, rechtrichten en balans, thuis horen in het rijtje van basisbeginselen die door iedere instructeur onderwezen zouden moeten worden. Aanrader dus wel voor iedere serieuze ruiter/instructeur/..., ook al is zijn methode en resultaat met HKO paarden misschien omstreden.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:16

Hoi Jolanda,
Je hebt een mooie gelegenheid om een clinic te verzorgen, mooie binnenbak hoor.

Ik wil je bedanken voor zaterdag, heb weer veel geleerd,
had Antione al 2 keer eerder te werk zien gaan maar elke keer is weer prachtig. Als hij nog een keer komt wil ik er graag weer bij zijn.
Groetjes Anna

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 22:43

Novelle schreef:
Hoi Jolanda,
Je hebt een mooie gelegenheid om een clinic te verzorgen, mooie binnenbak hoor.

Ik wil je bedanken voor zaterdag, heb weer veel geleerd,
had Antione al 2 keer eerder te werk zien gaan maar elke keer is weer prachtig. Als hij nog een keer komt wil ik er graag weer bij zijn.
Groetjes Anna


dankjewel Bloos we hopen idd nog een aantal clinic's te kunnen gaan verzorgen...
Wel zal ik blij zijn als onze kantine klaar is...

Dus je hebt Antoine al vaker gezien?!

We zijn dus bezig met een vervolg, zeker voor de vrouw die als laatste bij Antoine verscheen... zij mág haar paard weer gaan rijden... maar heeft natuurlijk ook begeleiding nodig..
Volgende keer wil ik zelf ook meedoen, met "sallyman" , hij heeft arthrose aan een voorbeen, loopt verder goed hoor, maar je leert er uiteraard een hoop van !
En wie weet, kan ik het weer overbrengen aan de mensen bij ons op stal Knipoog

Mocht je op de hoogte willen blijven over deze 'vervolg' datum, stuur me dan even een pb-tje...
Noteer ik je gegevens e.d.

groetjes Jolanda

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Meeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 22:04

Hoi,

Nou.... de nieuwe 'meeting' datum is al bekend Knipoog

Ik heb een mail terug ontvangen van Antoine en hij komt Zaterdag 23 november voor een 'lesdag' van 7 á 8 uur.

Voor de mensen die geinteresseerd zijn en het nog niet weten, kunnen me een pb sturen.

Dus gaan we weer 'meeten' Clown Knipoog

Tevens wil ik toch echt proberen om een aantal DA/ hoefsmeden uit te nodigen, lijkt me zeer interessant....
hoop dat het lukt Scheve mond maar... met een beetje 'verbale communicatie' kun je een hoop bereiken Haha!

groetjes Jolanda

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:50

Lijkt me een goed plan Colinda. Heb je al enig idee wat eea gaat kosten (voor ik me 100% vastleg Schijnheilig )
Weet AdB dat er ook DA's c.q. hoefsmeden aanwezig zijn Verward

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:44

Lijkt me leuk, misschien kom ik met paard, zien of hij dan weer goed is. Ik heb eigelijk geen problemen met hem, mag je dan ook met paard komen?

Enne maak een ontmoetingsplaats voor bokkers met een bordje ofzo, want ik heb er zaterdag kennelijk wel een aantal gezien zonder dat ik wist dat het bokkers waren, vind ik wel jammer. Haha!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 13:15

Sugarmiss schreef:
Lijkt me een goed plan Colinda. Heb je al enig idee wat eea gaat kosten (voor ik me 100% vastleg Schijnheilig )
Weet AdB dat er ook DA's c.q. hoefsmeden aanwezig zijn Verward


Ja.. AdB wil juist graag dat er meer DA en/of hoefsmeden zouden zijn, maar ook (en juist) bijv. instructeurs !!!
Hier hebben we later op de avond nog over gesproken, en hij vertelde dat er een hoop v. deze 'genoemden' niet 'willen' komen...
Ga dit dus zeker proberen.... want vindt het eigenlijk een beetje waardeloos dat sommige mensen 'de balk in hun eigen oog' niet willen zien....
Oordeel niet voordat je iets gezien hebt, en zeker een DA of een hoefsmid/instructeur zouden hier toch voor open moeten staan Verward

v.w.b. de kosten; het wordt dus een 'lesdag' ... dat wil zeggen; zonder toeschouwers, zodat de mensen echt priveles gaan krijgen.
De kosten voor de priveles zijn 50 euro en duurt 7 á 8 lesuur.

Dan wilde ik proberen om ná de lessen een 'theorethisch gedeelte' , maar dan dus voor de DA/hoefsmeden en eventueel nog wat mensen, maar ook weer niet teveel... (ivm de hoeveelheid vragen die op Antoine af kunnen komen)...
Ik weet (nog) niet wat Antoine hiervoor vraagt.....

Wachten we even af....

esther; mocht je willen komen met paard, pb me dan even voor je gegevens.
Ik denk dat ik je wel kan vertellen wie er mee gaan doen, van de 'bokkers'... dus een ontmoetingsplek hoeft dan niet....
(er komen dan ook geen toeschouwers...)

groetjes Jolanda

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 20:59

Hij komt bij ons 28 september. Waatschjnlijk komt mijn dierenarts ook als hij tijd heeft iig. Ik hoop het wel lijkt me tof om zijn mening te horen....