F5 proefje. Alsjeblieft help me!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

F5 proefje. Alsjeblieft help me!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 20:01

Hay

Wie heeft er tips voor het F 5 B proefje??
Of tips voor de manen? Het is een fjord waar ik op ga rijden met een dikke bos manen.
En hoe je snel en makkelijk een staart vlecht?
(foto's ervan msischien?)

Alvast heeeel erg bedankt!
Groeten, Mij

esther_sonja

Re: F5 proefje. Alsjeblieft help me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:02

eum... goed op de letters rijden Haha!
euhh .. beheersd rijden letten op je houding, en bij de fjord kan je het haar in staartjes doen

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:08

denk eraan neem de tijd . Ga niet alles afraffelen. Het is geen snelheidstijd en op de letters rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:09

Misschien is het handig om je proefje alvast uit je hoofd te leren. Dan weet je wat er gaat komen, het gaat namelijk behoorlijk snel achter elkaar. Ik heb geen foto van hoe je de staart van de fjord snel en netjes vlecht, daar is vast wel een topic van. Het is heel makkelijk, het is alleen lastig om het netjes recht te doen. Je pakt twee plukjes van de zijkant, zo hoog mogelijk bij de staart, en één plukje van de bovenkant zeg maar. Daar vlecht je mee, en telkens als je een slag maakt pak je er een plukje bij van de zijkant. Je blijft er plukjes bij pakken tot je aan het einde van de staartwortel komt. Daarna vlecht je gewoon door met het haar dat je in je handen hebt. Let erop dat je de plukjes behoorlijk strak aantrekt en steeds ongeveer even grote plukjes erbij pakt, dat ziet er netjes uit. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel, sorry dat ik geen plaatjes heb. Succes met je proefje! De manen zou ik trouwens gewoon zo laten als ze zitten, als ze netjes geknipt zijn vind ik dat mooier dan staartjes of veel te bolle knotjes of zo:). Succes!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 20:15

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 09:53

Ze heeft dus lange dikke manen. Wat je dan zou kunnen doen is een matje vlechten. Bovenaan beginnen met de manen in plukjes verdelen en elk plukje met een elastiekje vast zetten. dan elke pluk in 2en verdelen en samen vastbinden met de halve pluk ernaast (iemand die het duidelijker kan uitleggen, het is nog vroeg)
Of je maakt losse vlechten die je gewoon laat hangen.
Het is vooral belangrijk dat jij laat zien dat je je best hebt gedaan om de pony goed te poetsen en mooi te maken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:20

WD-V --> MA

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 15:37

Okaay dank je alvast voor de ontzettend goeie tip! Ik moet zijn manen wel doen anders kan ik niet goed zien of ik op het goeie been lichtrij (heb ik ontdekt toen ik weer op hem ree)

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 18:58

ik heb aankomende zondag wedstrijd de f5b..
gewoon net rijden of het een priveles is.. maar dan in een netpakkie haha Tong uitsteken:P
goed op de letters rijden en kijken waar je heen moet.. dan heb je dan helft al op zak zitten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:02

ik krijg de foto niet et zien, laden duurt heel lang. Maar met lamge dikke manen kan je een matje of een hengstenvlecht maken.
Goed op letters rijden. goed rechtopzitten en nette overgangen maken zijn mijn tips

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 19:35

Een matje lijkt mij het leukste. Heeft iemand daar nog verdere tips voor?

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:33

Rijd zoals je normaal rijd, meer dan dat kan ej niet. Kijk waar je heen wilt en rijd op de letters. Let op je houding, beenliggign en je handen. Rijd nette overgangen. Als iets niet lukt probeer het toch hebben ze gezien dat je het hebt geprobeerd. Let op de stelling en buigign daar gaan ze nu wel op letten bij de F5.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:47

en heb je al wedstrijd gehad hoe is hij gegaan?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:49

Netjes door de hoeken rijden, en op letters Lachen
Zie dat je proefje al geweest is, maar evengoed Tong uitsteken Voor je volgende keer.
Maar zo streng jureren ze niet hoor Lachen Ben er zelf snel door gekomen in 2 keer Knipoog