Mijn parkiet stond nog maar op een pootje. Naja..eerst laat de da de parkiet al ontsnappen, vervolgens constateerd ze dat de parkiet gewrichts ontsteking heeft, en de nagels wat lang zijn, maar dat was niet de reden waarom hij er niet opstond. Toch, voor de zekerheid, knipte ze wel even de nagels. Ondertussen is ze druk aan het praten, let niet goed op, knipt op de verkeerde plek, resultaat: parkiet begint heftig te bloeden.
Helemaal in de stress, zowel parkiet als da. Heel snel allemaal spul erop, was zit daar namelijk groot bloedvat. Parkiet stribbelt tegen, maar da hout hem stevig in de houtgreep, en blijft maar troep er op doen op het bloeden te stoppen. Ook nog pleistertje erom. Vervolgens nog twee injecties voor de gewrichtsontsteking, en weer terug in zijn doosje.
Thuis gekomen bleek parkiet meer dood dan levend, meteen weer da gebeld, moesten snel terugkomen, bleek in shock. Owkee.....gaf hem nog wat injecties, maar zei dat de overlevings kans niet groot was, eerst zei ze dat hij daar moet blijven, toen toch naar mee naar huis. Het leek even beter te gaan, maar helaas, net bleek dat hij overleden was

Heb ook nog hele dure medicijnen gekocht voor zijn gewrichts ontsteking, die kan ik nu ook weggooien, en een hele hoge rekening voor consult injecties en....nagelknippen

Ik kom met een vrijwel gezonde parkiet, alleen wat last van één pootje, maar door domme fout van da is hij dood! Vind het echt heel erg, mijn lieve bluebirdje.....
Dit was hem:
Die groene parkiet, op de onderste foto, is nu dus alleen. Is er misschien iemand die ook een alleenstaande parkiet heeft. Deze parkiet kan erg slecht tegen alleen zijn, het ging ook slecht met hem toen zijn vorige kooigenoot overleed. Toen hadden we dus een andere parkiet erbij gekocht, maar nu....tja die groene is alweer negenjaar, en het is moeilijk om nieuw aan een parkiet van vergelijkbare leeftijd te kopen. Koop ik er nu een jonkie bij, zal ten eerste deze dominant zijn, en als deze overlijdt, blijft dat jonkie weer allen. Een negenjarige parkiet kan nog behoorlijk lang leven natuurlijk, maar toch. Dus...is er iemand die deze eenzame parkiet kan adopteren??