E-pony's eruit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

E-pony's eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:42

Hallo,

Ik hoorde laatst dat de E-pony's eruit gaan, zowel bij de wedstrijden als bij de ponyclubs.
Het worden vanaf ..?.. ook paarden.

Weet iemand hier meer informatie over?

Joscaa

Re: E-pony's eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:43

Hmm.. Nee, maar zal even op site van KNHS gaan kijken, daar staan zulke dingen meestal wel op. Ja
Wat een onzin eigelijk.. Scheve mond
Edit:
Citaat:
Wat voor paard of pony wil ik?
Het is belangrijk om jezelf eerst de vraag te stellen wat je met je paard of pony wil gaan doen. Wil je er op rijden of wil je er mee mennen? Wil je verder in de wedstrijdsport of wil je meer recreatief rijden? Wil je graag springen of wil je alleen dressuur rijden. Deze vragen zijn erg belangrijk bij het vinden van het geschikte dier voor jou.
Ook is het verstandig om jezelf af te vragen of je een jonge onervaren paard of pony wilt of een al wat oudere en ervaren paard of pony. Als je zelf nog niet zo ervaren bent is het vaak verstandiger te keizen voor een al wat ervarener paard of pony.
Het karakter en temperament van het paard of de pony is van groot belang bij je keuze. Bij welk type paard of pony voel jij je het prettigst?
Ook je eigen lichaam speelt een rol. De maat van de pony of het paard moet liefst bij je lengte passen. Vooral jonge ruiters groeien heel erg hard. Het is dan jammer als je met een jaar je pony al weer ontgroeit bent.
Pony's worden naar hoogte ingedeeld in verschillende categorieën;
Categorie A pony's met een stokmaat tot 1.17m
Categorie B pony's met een stokmaat van 1.17m tot en met 1.26,9m
Categorie C pony's met een stokmaat van 1.27m tot en met 1.36,9m
Categorie D pony's met een stokmaat van 1.37m tot en met 1.48m
Categorie E pony's met een stokmaat van 1.48,1m tot en met 1.56,9m
Vanaf een hoogte van 1.57m is het een paard.

Bron KNHS.nl

Staat dus nog niks op site van KNHS Knipoog
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 28-02-07 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:44

hier heb ik nog nooit van gehoord! hmmm... toch maar even dit onderwerp in de gaten houden Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:47

Lijkt me sterk.

Maar als je dit zeker wilt weten, kun je dit beter even (via mail of telefonisch) aan de KNHS vragen dan op Bokt. Lachen

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:48

Ik heb er inderdaad wel roddels van gehoord. Maar dat komt toch ook omdat je met een E-pony niet verder kan dat Z2, en dan gewoon toch naar de paarden moet? Ik heb er niet zoveel verstand van maar dat hoorde ik. Want met een D-pony kan je in al die kaders? terechtkomen ofzo ?

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:48

ik hou het ook even in de gaten ben benieuwd Tong uitsteken

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:49

Heb er ook nog niks over gehoort! Zou raar zijn als ze dat echt zouden doen en dat de e-ers dan paarden zouden worden! Ik vind altijd dat e-ers een soort van tussen klasse moeten krijgen Bloos E-ers vallen nu best wel vaak buiten de boot. Zou leuker zijn als ze ook een soort van talentendag zouden houden (omdat e-rs nu buiten de rabotalentenrubrieken vallen) of een soort e-ers pavopuc ofzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:51

ja, ik hoorde het van de secretaresse, en nog wat van die lui van de ponyclub, omdat nederland de enige is met de E-pony.
En omdat het 'oneerlijk' is in de wedstijd sport (niet mijn mening).
Ze vinden het oneerlijk, omdat de E-pony meer de gangen ect. heeft van een paard, en dus in de D/E dressuur ook vaak de E-pony wint.
Omdat het oog van de jury vaak onbewust toch valt op de 'paarden'.

het kan snel gaan gebeuren, maar het kon ook nog wel 3 jaar duren.... zijden ze..

Daarom vroeg ik het me dus af, en ik hoop er hier meer informatie over te krijgen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:52

Nogmaals:

Karin schreef:
Maar als je dit zeker wilt weten, kun je dit beter even (via mail of telefonisch) aan de KNHS vragen dan op Bokt. Lachen

De KNHS is de enige instantie die je hierover de juiste informatie kan geven.

Aan roddels en geruchten heb je niet zoveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:53

Danielle14 schreef:
Heb er ook nog niks over gehoort! Zou raar zijn als ze dat echt zouden doen en dat de e-ers dan paarden zouden worden! Ik vind altijd dat e-ers een soort van tussen klasse moeten krijgen Bloos E-ers vallen nu best wel vaak buiten de boot. Zou leuker zijn als ze ook een soort van talentendag zouden houden (omdat e-rs nu buiten de rabotalentenrubrieken vallen) of een soort e-ers pavopuc ofzo!

Dit was ook een optie wat ze mischien gingen doen, de Eers eerst een eigen rubriek geven, en voorzichtig laten instromen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:54

Karin schreef:
Nogmaals:

Karin schreef:

De KNHS is de enige instantie die je hierover de juiste informatie kan geven.

Aan roddels en geruchten heb je niet zoveel.

begrijp ik!

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:56

Opzich vind ik dat wel leuker! Alleen heb ik er niet zoveel aan, word dit jaar 18 Knipoog Maar dat ze echt paarden worden kan ik me niet voorstellen. De meeste e-ers hebben niet echt paardengangen.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:01

Ik hoop ook niet dat ze dat gaan doen, want mijn E pony heeft ook helemaal geen paarden gangen..

houd dit topic ff in de gaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:04

Ik hoop eigenlijk dat ze de D en E apart beoordelen, maar niet de de E een paard word!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:06

ach ja...vroeger waren de E-ponies in nederland ook gewoon paarden! De meeste E's kunnen in mijn ogen ook makkelijk mee tussen de paarden, dus ik zie het probleem niet zo heel erg.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:09

De E-categorie is (rond 1990) ingesteld omdat de Nederlandse jongeren steeds langer werden en al op jonge leeftijd (13-14 jaar) door hun lengte 'gedwongen' werden over te stappen naar de paarden. Op deze manier konden jongeren langer bij de pony's blijven rijden.

Maar nu wordt er in dit topic al zoveel gespeculeerd terwijl er helemaal niets zeker is. Iemand gaat af op een paar geruchten en er wordt meteen van alles bij gehaald: 'Ik hoop dat ze...', 'Als ze maar niet...'. Vraag eerst eens bij de juiste instantie na óf het wel zo is voordat je je druk maakt om niets. Lachen

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:49

En al zouden de E-tjes eruit gaan, wat dan nog? Officieel zijn het toch paarden en alles boven de 1.48 mag hoger dan de Z2 starten. Dat is altijd al zo geweest bij de FEI, behalve nederland maar sinds april vorig jaar mag het ook in Nederland.
Zie het probleem niet zo...

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:54

schaapjuh, als de E-tjes paarden worden zijn er veel kinderen die in 1x tussen de paarden moeten startten..
Overgens heb ik het ooit gehoord, maar je kan het aan de knhs vragen Lachen

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:55

Ik hoop toch niet dat ze eruit gaan. Ik heb een E-pony, met ruime gangen (paardgefokt) maar ze kan toch niet tegen de gangen van grote paarden op!
Ik wacht wel even op een bevestiging van iemand die het echt officieel gehoord heeft Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:58

Ik heb het wel gehoord ja.

De E's gaan er uit, dat worden weer gewoon paarden, en er komt een nieuwe groep bij de paarden voor ruiters tussen de 12 en 18 jaar.
Ik weet alleen niet meer waar ik het gehoord/gelezen heb.

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:01

dat zou dus ook betekenen dat alle e-pony's van ponyclubs afmoetten?? hier heb ik echt noch nooit van gehoord mijn zus rijd ook op een e-pony en heeft echt nog niks ervan gehoord maar het kan misschien ook wel waar zijn (ik weet het niet)

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:44

Pff ik hoop het maar niet , dan zal mijn stalgeld van 170 naar 250 gaan Clown

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:46

Ben benieuwd Clown

Ingemuts: Ach joh, gewoon niks van zeggen Clown

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:52

Ja heeft iemand al naar het KNHS gebeld of gemailt?

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:58

Kylan schreef:
Ik heb het wel gehoord ja.

De E's gaan er uit, dat worden weer gewoon paarden, en er komt een nieuwe groep bij de paarden voor ruiters tussen de 12 en 18 jaar.
Ik weet alleen niet meer waar ik het gehoord/gelezen heb.

als het zo zou zijn vind ik dit wel de beste oplossing, maar hierboven staat ergens dat de E'ers vaak winnen boven de Dtjes maar dat is in onze regio toch duidelijk vaker andersom hoor?!