Paard verkopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Waarom paard verkopen?

1. Prestaties vallen tegen van het paard.
1 (4%)
2. Ben er te groot voor geworden.
4 (17%)
3. Ben te klein, kan het paard niet aan.
1 (4%)
4. Het klikt niet.
1 (4%)
5. Paard heeft teveel ambitie om bij een amateur zoals mij te blijven.
2 (8%)
6. Financiele problemen.
8 (34%)
7. Ziekte/afwijking van het paard.
1 (4%)
8. Ziekte van mijzelf.
1 (4%)
9. Overig, zie aanvulling in het Topic.
4 (17%)

Totaal aantal stemmen: 23

Lancome

Paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 21:53

Wat ik mij wel eens afvraag en wel eens over nadenk:

Hoe is het om je paard te verkopen die je al een aantal jaren hebt gehad? En waarom hebben jullie je paard verkocht en heb je spijt ervan gehad? Hebben jullie ook voor een goed nieuw baasje gezorgd?

Ik denk hier wel eens over na omdat dit mijn eerste eigen paard is en hoe dat nu is als je hem (onverhoopt) moet of wil verkopen.

Ben benieuwd.

saroanda

Re: Paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:55

Ik zou mijn pony alleen verkopen als ik in de financiele rats zou zitten. al het overige kan ik mee leven!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:56

-> PP

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:58

Ik zou mijn pony eerst verkopen wegens meerdere punten, dat ik iets meer wou maar dat was niet het grootste punt. Het is een koudbloed en toch niet zo'n knuffeltje als ik gewild had. De klik is er wel dus het is een tussewegje.
Máár uiteindelijk niet gedaan, ik had na een moeilijke tijd het geluk 2 pony's te kunnen houden. Maar ik denk nu dat als mijn pony écht weg had gemoeten dat ik het niet had gedaan Ja

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:08

Hey,

Ik heb mijn pony 8 jaar lang gehad.
Had der ook zelf gefokt, maar de laatste 3 jaar
verzorgde een goede vriendin van mij haar, zei had ook
het veulen van haar gekocht die ik eruit had gefokt en daar
heb ik de laatste 2 jaar opgereden want die was te pittig voor
mijn vriendin. Die heeft ze uiteindelijk verkocht naar een meisje
die er nu de sport mee in gaat. En toen wou ze graag mijn pony
kopen, dat heb ik eerst afgewezen. Maar uiteindelijk heb ik er
zelf een mega leuk veulen uitgefokt en die wou ik zelf graag houden.
Maar zoals het toen ging vond ik het allemaal goed, tenslotte mijn
vriendin deed alles met mijn pony, alleen toen kreeg ze het bericht dat
ze ging verhuizen en om elke x te komen vanuit Utrecht na Groningen,
dat is echt onmogelijk. En ze wou der nog steeds heel graag kopen,
en dat heeft ze toen ook gedaan omdat ik wist dat mijn pony bij haar een
super plekje heeft en helemaal niks tekort komt. Maar we hebben wel de afspraak
zodra zei het om een of andere reden haar moet verkopen dat ik haar dan terug
koop.

Maar bel haar ook nog elke week om te horen hoe het met haar gaat hoor Haha!

En nu heb ik nog het veulen van mijn pony die nu ook alweer 2 jaar is..

pizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:13

Waar ik rijd reed ik op een paard dat heel erg wild was..
aanvallen, constant bokken onder het rijden, nerveus,...
ECHT wild dus.. Gestoord
Toen de man van wie de paarden zijn ziek werd was hij bang dat hij misschien naar het ziekenhuis moest
en dan zou er niemand zijn om voor de paarden te zorgen
want we zaten met het wilde paard in de wei.. (en alleen hij kon haar wegjagen,...)
Uiteindelijk heeft hij haar naar het slachthuis laten voeren Huilen Huilen Huilen
Vreselijk... maar we konden op die moment niet anders we waren redelijk wanhopig...

Ach gut

Radosny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:27

In het begin erg moeilijk.. Verdrietig maar wanneer je weet dat je paardje goed terecht is gekomen wordt het minder.. Het is alweer bijna 3 jaar gelden dat mijn vorige paardje vertrok. De reden was dat hij na een jaartje overbelaste pezen kreeg wanneer hij te veel en te hoog sprong en ik wou verder met springen.. Dit was voor mij en het paardje niks.. Maar hij heeft het nu echt super en heb nog steeds contact met de nieuwe eigenaren..
Kortom.. wanneer je paard een goed tehuis krijgt weet je dat je er voor jou en voor je paardje goed aan gedaan hebt! (in mijn geval dan Knipoog)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:48

Ivanka zal ik nooit verkopen, of het moet ooit zo ver komen dat ik diep in de schulden kom, maar zo ziet het er niet naar uit. Daarnaast heeft Ivanka Cushing en zomereczeem, dus ik wil niet weten waar ze terecht zou komen mocht ik haar verkopen. Maar dat is ook helemaal niet aan de orde.

De rest van de paarden zou ik ook niet kunnen verkopen. Alledrie hebben ze op een andere manier een speciaal plekje Lachen.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:54

Mijn eerste pony, een Haflinger, hebben we verkocht omdat hij te sterk voor mij was en ik veel te klein voor hem. Ik kreeg hem samen met mijn zus. Ik was 10 en mijn zus was 12. Hij was 6, dus ook nog best wild. Maar wij konden hem dus helemaal niet aan. Toen kreeg mijn zus een ander paard en ik wou het nog proberen met Waldjo maar hij had gewoon al door dat hij sterker was enzo. Ik heb hem uiteindelijk 3 jaar gehad. In april het jaar dat hij wegging kreeg ik een nieuwe pony en in augustus is hij weggegaan dus ik had alweer een nieuwe pony gelukkig dus was het wat minder erg. Het was wel een schatje. Lachen Heel slim enzo, best een bijzonder paard.
Heel grappig, hij is verkocht aan iemand die bij zijn geboorte was. Die wou net een Haflinger kopen en ze was ook nog op zoek naar Waldjo (onze ex-Haf dus). En toen zag ze dat hij ook nog eens te koop was. Hij was wel hoefbevangen maar ze heeft hem wel gekocht. Volgensmij heeft hij het daar wel naar zijn zin! Lachen Ja