Besparings tips

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

finn2003

Besparings tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 16:12

Weet niet goed waar dit te plaatsen, maar wou een topic openen met tips om geld te besparen bij aankopen voor je paard.

Zo heb ik ook een paar tips nl:

-Messen voor een paardenscheer machine halen wij bij het plaatselijke mechanisatiebedrijf. Scheelt bijna 10 euro met de Divoza. Kosten ons toen maar een dikke 30 euro tegenover bijna 40 bij divoza.

- Lijnzaad kopen wij als vogelvoer. Is precies hetzelfde, alleen veel goedkoper. Zodra het ''paardenvoer'' heet is het een keer zo duur. Bij de dierenshop bij ons ih dorp halen we lijnzaad als vogelvoer voor 5 euro per 5kg. Terwijl het voor paarden 8 euro kost en bij Divoza zelfs 12 euro voor een emmertje van 2,5kg.

Dit zijn misschien maar kleine dingen, maar ik vind dat wanneer er het label ''paard'' op word gedrukt alles ineens veel duurder word

ladypaard

Re: Besparings tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:10

borstels bij de action Knipoog
de harde borstel en een kledingborstel (zachte borstel)
werkt perfect (ook om de hoeven mee te doen)

grootste besparing is denk ik zelf dekjes maken,
(dit komt ook omdat ik een groter zadel heb, en echt moeite moet doen om een passend dekje te kopen Haha! )

edit: kwam deze link nog tegen, Haha! ga daar ook maar eens naar kijken. viewtopic.php?f=1&t=109393&watch=topic&start=0

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:19

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:22

Denk dat dit beter bij PP past dan bij RUI...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:22

gliss kur anti klit werkt super is niet duur.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:57

Of gewoon niet scheren. Hoef je ook geen dekens te kopen. Verder alleen goedkope merken of merkloze dingen kopen, en dan natuurlijk het liefst in de uitverkoop. Het enige waar je volgens mij niet op mag bezuinigen is je zadel en je moet een goedgekeurde cap hebben vind ik. Dus inderdaad goedkope dekjes en vooral niet teveel. Verder hoeven de meeste paarden lang niet zoveel brok dan dat ze krijgen, op ruwvoer mag je nooit bezuinigen. En natuurlijk gewoon niet te vaak naar de ruitersportwinkel gaan. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:01

ook 2e hands dingen kopen bespaard heeeeeeeeel veel!! Ja

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:31

Je kan heel makkelijk een uitrijdeken maken van een fleecedeken, en als je iets meer crea bent ook hele zweetdekens en dekjes Lachen
Mocht je paard lichte mok hebben kun je sudocreme gebruiken (als de mok heel erg is moet je gewoon even een da vragen vind ik), je betaalt 3 euro ipv 10 euro voor mokzalf (potje even groot). Het besparen is mooi meegenomen, het werkt gewoon veel beter dan mokzalf Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:36

RUI --> PP.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:28

oja en vasaline natuurlijk ook niet in de paardenwinkel kopen Knipoog bij de action of wibra is precies hetzelfde,
(al moet ik zeggen dat ik toch niet smeer, maar bij ons op stal, gebruiken ze het nog wel eens)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:24

inplaats van zo'n klein flesje betadine shampoo die geloof zo'n 8 euro zijn kan je ook dettol halen veel goedkoper Lachen

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:27

Een losse fleecedeken van de action.
Is een paar euro, maar kun je er ook makkelijk opleggen. En is nog makkelijk ook, die kun je er op stal oplaten liggen, valt er vanzelf af. (mn paard heeft geen winterdeken, dus dat scheelt) Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 22:32

Ipv allerlei dure olie gewoon zonnebloemolie van de Aldi over het voer, geen Osterborstel voor de staart maar een (mensen)haarborstel van de Etos, wasverzachter in het onderste gedeelte van de staart als anti-klit (niet bij de staartwortel), wassen met biotex of groene zeep. Verder is bij de aankoop van tuig/zadel goedkoop vaak duurkoop. Een wat duurder hoofdstel roest niet bij de gespen en een duurder zadel ligt vaak wat beter en is makkelijker aan te passen door de zadelmaker. Verder gaat het bij goed onderhoud vele malen langer mee. Verder goed opletten bij het aanbiedingsrek van ruitersportwinkels, soms kom je daar leuke dingen tegen voor echt weinig geld.