3februari 2007
toen begon zeg maar alle ellende:
ze heb dikke benen voor en achter en loop ook erg kreupel.
dierenarts erbij gehaald en moest het nog even aankijken.
ze had 39grade koorts
4 februari 2007 20.28uur
savonds weer een dierenarts bij pascha laten kom want ze had weer 39grade koorts en maakt van de hooi proppen dus dacht dat zijn haken maar haken kan het niet zijn want ze is pas bij de tandenarts geweest dus het is wat anders. ze drinkt haast niet ze laat de biks muslie en slobber allemaal staan en dat is niks voor pascha, dr eten laten staan dan is ze goed ziek

dus toen had ik eerst de gene gebelt die haar tanden had gedaan 3maanden geleden en die zij moet morgen maar een afspraak maken voor de kieze en blabla
dus ik dach ja een nachtje kan ze wel wachten.
toen ging ik de tempratuur opmeten en toen had ze 39grade en dat vindt ik gewoon tehoog
dus me eigen DA gebelt en gezegt dat ze niet eet en weinig drinkt en proppen van dr hooi maakt weinig mest (maar als je niet eet kan je ook niet mesten )
dus me eingen DA zij zal ik dan maar voor de zekerheid even langs komen.
ik zij ja lijkt me een goed idee.
dus hij kwam en heb in dr mond gekeken maar geen haak of wat dan ook tevinden dus dat kon het niet zijn. dus naar de hart en andere ingewanden geluisterd maar daar hoorde hij niks verkeerds aan (hele opluchting dat het niet dr hart is) toen ging hij voelen van achter naar dr ingewanden. kon hij ook niks vinden, toen zij hij we gaan tot dinsdag door met antbiotica prikken en als het dan niet over is moet ik je echt door sturen naar emmeloord want dan weet ik het ook niet helemaal meer. komt morgen ochtend weer voor controle.
5februari 2007 18.00
geen verrbetering komt savonds terug voor weer een antibiotica prik.
savonds: DAbloed afgenomen omdat we dachten dat het dr spieren waren.
en de zelfde avond nog de uitslag en het waren niet de spieren of hoeven
nee dat was het niet en ik dorst haar zo slecht niet de nacht in telaten gaan zo slecht was ze er aan toe.
dus de DA emmeloord gebelt en konden haar meteen brengen want dat vonden ze wel verstandig.
dus hop paard ingeladen en naar emmeloord gegaan het was toen half 9 savonds dat we dr in gingen laden en moesten er om half 10 savonds zijn. in een uur tijd paard laden tegen de stal eigenaar zeggen dat we naar emmeloord toe moesten enzo.
emaal bij emmeloord aangekomen moest ze een quarantainebox in omdat ze niet weten wat ze heb.
daar heb ze 7dagen in gestaan
6februari 2007
pascha gaat achteruit en weten nog niet wat ze heb.
ze in gescant van binnen.
ze eet nog niet en drinkt nog niet.
heb koorts 39.3
bloed geprikt niks uitgekomen
7februari 2007
pascha gaat achteruit en weten nog niet wat ze heb.
bloed geprikt niks uitgekomen en ook op kweek gezet
ze heb nogsteeds koorts en eet nog niet en drink ook nog niet en staat aan infuus
8februari 2007 + foto's
zijn er smiddag heen geweest
toen hebben ze weer bloed geprikt en omdat ze van die enorme dikke spronggewrichten had ebben ze daar gewrichtsvloeistof uitgehaald en onderzocht en op kweek gezet. is niks uitgekomen.
en toen dat ter brake van muiswinkel en spoormaker uit een overleg dat het miss wel ziekte van lyme kan zijn maar dat weten ze niet zeker ik moet ook over 2weken terug komen dan gaan ze haar weer onderzoeken en weer bloedprikken daarvoor.
foto's v pascha in emmeloord hoe ze donderdag was

zo kijkt ze de hele dag (niet vrolijk dus)

we moesten voor we bij pascha konden komen eerst met ons schoenen door een onsmettingsbak, toen moesten we schoenen uit en klompje aan en weer door een onsmettingsbak, toen mochten we tot dr stal moesten we weer door een onsmettingsbak en dan klompen uit en laarsen aan, toen weer door de onsmettingsbak en een doktersjas, zie me pa.
als je de stal uit ging moest je eerst met je laarsen door de onsmettingsbak toen moest je weer die klompen aan en weer de onsmettingsbak in dan mocht je tot aan het hek daar moest je weer door de onsmettingsbak en toen mocht je je schoenen weer aan en weer door de onsmettingsbak en dan moest je je handen steriel maken met 1of ander spul en dan pas mocht je weer over het terrein.

op de foto ziet het er niet zo heel mager uit maar ze is uitgemergeld

foto van dichtbij en iets beter tezien dus.

en zo staat ze op de voorbenen

kortom ze staat er niet blij bij en vergaat van de pijn en niet eten en drinken
en hier was net de infuus eruit omdat ze 10min later bezich gingen met verdere onderzoeken
en ze gaan nog meer tetesten doen met pascha
9februari 2007
ze is weer achteruit gegaan is en de temperatuur n 40,4 is en
dus nu pijnstiller krijg met koorts remmers want het mag niet hoger worden
ze loopt nog kreupeler dus overlegt voor ijzers miss doen de voeten wel pijn.
ze eet nog niet en drinkt nog niet staat nogsteeds aan infuus.
10 februari 2007
pascha heb een hogere pijnstiler gehad en reageerd daar goed op ze heb 1/4 biks in 1keer gegeten en een beetje water. alleen de koorts vertrouwen ze niet die was 41 en dus veel te hoog
bloed geprikt omtekijken of er verschil in zad maar dat zat er niet in.
11februari 2007
heel klein beetje goed nieuws zeg het zacht voor dat het weer mis gaat.
pascha heb vandaag goed gegeten en gedronken en de infuus is eruit en ze bewoog ook beter in dr stal niet heel erg kreupel meer. maar dat kan ook komen door de pijnstiller die ze krijgt
want ze krijgt een zware pijnstiller en koortsremmer.
dus vandaar dat de koorts weg is en de pijn in dr lijf ze heb alleen erg veel last van de voeten.
ze moest eigenlijk afgelopen 8feb naar de hoefsmid maar dat kon helaas niet. dus als de smid daar tijd heb doet ie pascha ook meteen op een ijzer zetten
als ze zo blijft eten mag ze mee naar huis

12 februari 2007
goed nieuws moet over 3a 4 weken weer een test laten doen bij pascha voor de ziekte van lyme (tekenziekte)
en dan kunnen ze pas echt zeggen of het het was.
maar ze heb geen koorts en heb weer vandaag super goed gegeten en gedronken

en als ze morgen nog stabiel is gaat ze uit de quarantainebox naar een normale box

en morgen gaat ze ook naar de hoefsmid en dan gaat ze op ijzers en dan is ze ook van de gevoelige voeten af

13 februari 2007
ze heb flink gegeten ze kreeg om 8uur een halfje brok
om 9uur flinke pluk HOOI
om 11 had ze brok en hooi allemaal al op

om 12uur halfje muslie en 1/4 brok en weer een flinke pluk hooi.
om 3 uur controle en alles was op

dus heb ze weer hooi gehad.
ze moet de hele dag hooi hebben om de darmen weer goed op gang tekrijgen.
dus 6uur brok een halfje
en om 7uur weer hooi had nog een beetje liggen maar dat was teoverzien

en voor ze weg gingen heb ze nog een hooiruif vol gehad met hooi en een grote berg hooi op de grond

kortom het gaat goed met het eten

ze is ook naar de hoefsmid geweest en staat rond om op ijzers.
ze krijgt morgen ochtend voor het laatst koortsremmers en pijnstiller en dan kijken hoe dat uit pakt en hoe ze loopt op dr nike schoenen

savonds was de tempratuur 37,3
14februari 2007
pascha eet beter net als de 13e alleen de kuil deed ze iets langer over en de temp is ook hoger 38.2 zonder koortsremmers en pijnstiller ze liep wel weer een stuk slechter.
15februari 2007
ze eet goed en drinkt goed

16februari 2007
pascha opgehaald ze mocht mee naar huis

ze heb gewoon veel controle nodig.
en 2 keer per dag tempraturen.
2keer per dag pijnstiller.
ze krijgt weer pijnstiller omdat de kogels en spronggewrichten nog wel erg dik zijn.
ze mag niet los en ook liever niet stappen omdat ze niet weten waar die pijn in dr benen vandaan komt.
ze moet het liefst 24 uur 7dagen per week op stal blijven en dat 4weken lang.
nou dat kan ik haar niet aan doen. dus ik heb IN OVERLEG MET DE DA gevraagt of ik niet mag turen (auto's kijken) vindt ze leuk (gek beest

en dat mocht als ze maar echt niet veel loopt en gek doen mag helemaal niet.
17 februari 2007
ik maakte me erg veel zorgen
ze eet helemaal nog niet super ze eet mega langzaam
nou eet ze altijd wel op dr gemak maar over 1/2 biks doet ze bijna 45min over
de kuil dat ze savonds krijgt ligt sochtens ernog en peuzeld er af en toe is aan

ze heb alleen geen koorts meer
18februari 2007
ze eet dr biks wel goed alleen dr kuil eet ze langszaam.
koorts had ze gelukkig niet
19 20 21 22 februari 2007
zelfde als 18 februari 2007
moet 8maart terug komen met pascha voor de test van ziekte van lyme (tekenziekte)
ik hou jullie in dit topic op de hoogte

heb je vragen vraag gerust of miss een idee wat het zou kunnen zijn zegt heb maar.
sorry voor de lange tekst