Voor ons een mooie generale. Er was nl veel publiek, maar niet uitgesproken paardenpubliek. In september hebben we Ermelo en in november Exloo en Paard&Koets en daar zit natuurlijk wel paardenpubliek.
Tijdens onze maandelijkse trainingen is het altijd bloed, zweet en tranen. Ruzies en strubbelingen, die in elke gedreven groep voorkomen. Maar het klikt gelukkig wel, dus alles wordt snel en soms heftig uitgesproken.
We waren gisteren met 8 hengsten en mensen aanwezig. Ik kon dus niet met Imi rijden, maar de amazone van een andere hengst had de enkelbanden gescheurd, dus de grote wisseltruuk vond plaats. We rijden de show maar met 6, dus we rijden met 8 los en de beste 6 op dat moment gaan de ring in. Ik had Luzo, een 7 jarige hengst, nog maar 1 x gereden en had hem fijn aan het lopen, maar tijdens een caroussel moet je zo ontzettend schakelen en sturen, dat is heel lastig. Ik had dus zelf aangegeven om niet in de groep mee te rijden, fouten kun je je op het moment supreme echt niet veroorloven: er wordt wel geld betaald aan de groep, dan kun je geen chaos neerzetten.
Maar ik rijd met Imi altijd eerst 10 min alleen, als raspresentatie: spaanse pas, passage, spaanse pirouette, galopspirouette en een keertje uitstrekken. Iemand verteld dan een verhaaltje en dan komt de groep binnen en rijden we de rest van de show.
Ik heb dus nu het voorstuk met Luzo gereden, die nog niet zo ver afgericht was. Spaanse pas kent ie wel en ook begin en kleine stukjes passage. Hij deed het echt super: vreemde amazone, vreemde omgeving, wapperende linten, leuke ezeltjes

Ik heb een idee waar topruiters het altijd over hebben: wij zien alleen het plaatje, het resultaat. Het publiek vond het geweldig en puntje bij paaltje deed iedereen ook zijn ding en stond die show gewoon. Maar de trainingen ....