wie ook aan het sparen voor een eigen paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

principal

wie ook aan het sparen voor een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 12:26

Haha! Hoi Ik ben na lang nadenken begonnen om te sparen, en te bedenken hoe ik een eigen paard kan aanschaffen en een leuke stal.
Dit betekent goed sparen, goed rondkijken, stallen vergelijken. En mijn maandelijkse lasten aanpassen zodat ik de kosten kan betalen die een paard kost.

Wie is daar ook mee bezig, of is inmiddels al geslaagd? En weten jullie dan ook wat voor type paard, wat voor soort stalling, leeftijd paard, wedstrijd gericht of recreatief?

Nou ik ben benieuwd naar de reacties adviezen e.d! Pling

fancyrebel

Re: wie ook aan het sparen voor een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:52

Hoi, ik ben heel lang bezig geweest met sparen en sinds 2004 heb ik een eigen paard. (ben nu 29)
In het begin weinig kosten, maar toen bleek DeeDee een gebitafwijking te hebben en ze heeft een maand in de kliniek gestaan. Van te voren weet je eigenlijk niet wat er kan komen. Sommige paarden hebben werkelijk nooit iets en andere hebben regelmatige ergens last van.
Daarvoor is het handig als je een klein potje maakt voor onvoorziene kosten en een juiste verzekering kan een hoop geld besparen.
Maar ik heb DeeDee nog steeds en ze is een heerlijk leerpaard, vriendelijk en intellegent.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:48

Ik wil er best voor sparen , maar ik vindt het teveel geld en er komen idd vaak ook onvoorziene kosten bij.

Ik rij nu 8 jaar op een manege heb het er mega naar mn zin ik ga eerst sparen voor een huisje dat ik op mezelf kan , en daarna als ik eenmaal daar zit kan ik altijd nog gaan sparen ,
Ik heb er genoeg tijd voor alleen de centen kan ik nu voor iets belangrijkers gebruiken dus dat gaat voor.

Eerst mn eigen dingen op een rij en dan komt er zeker een paardje hoor !! Maar zoals ik zei ik rij nu op een manege bevalt prima hoor !

heb vroeger wel altijd een shetje gehad Lachen

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:56

Hai ik heb gespaard vanaf de basisschool toen was ik een jaartje of 9 had je die spaarkaarten op school zo is het begonnen en een spaarreking geopend jaren geld bijgestort mn familie hielp gelukkig een handje mee =D onder tussen les volgen op manege en zoveel mogelijk leren over paarden en sinds 4 maanden geleden was het zover kon eindelijk mn eigen paard kopen ik ben nu 21 het is een KWPNer van 10 jaar oud heel lief karakter.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:00

het sparen is dan alleen voor de aanschaf he.
Je moet je niet vergissen hierin, want als er wat gebeurd met je paard dan moet je ook altijd geld hebben. Dus in dat geval is het altijd handig als je vaste inkomsten hebt.

Ik ben niet aan het sparen voor een eigen paard, ik heb er het geld niet voor en de ruimte niet voor.
Heb pas een huis gekocht, dus dat kost ook al aardig wat.
Ik hoop ooit wel een eigen paard te kunnen betalen, maar het liefste wil ik die dan aan huis hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:03

Ik heb ongeveer een half jaar gespaard voor mn paard.
Altijd zoveel mogelijk studiefinanciering opzij gelegd, voor kerst en verjaardag alleen geld en paardenspullen gevraagd, vakantiewerk gedaan.. En toen had ik aan het eind van de zomervakantie genoeg voor een paard en een zadel, met 1000 euro van mn pa erbij. Ik had nooit reserves, kwam net uit met de stalling, maar mn pa had wel gezegd dat hij in geval van nood wel wilde bijspringen. Dat was dus allemaal goed geregeld.
Eerst stond hij op een duur pension, was ik zo'n 300 euro per maand kwijt.
En nu staat mn paard sinds anderhalf jaar in een uitloopstal, lekker goedkoop, en hij vind het heerlijk daar. Nu houd ik ook veel geld over voor een nieuw zadel en andere spullen, en heb altijd wat apart staan voor als er iets zou gebeuren met hem.

Springdoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:29

Ik ben ook aan het sparen en informeren e.d. Mijn ouders betalen er niks aan mee, maar ze hebben wel voor me rijbewijs een potje van 1500 euro gespaard waar ik nog flink wat van overhoud..ik heb nou veel lessen gehad en heb nu nog 1400 eurie..Zoiezo wil ik eerst me rijbewijs hebben, dat schilt ook echt veel geld.

En verder heb ik marzel dat me vriendje mee wil betalen aan de maandelijkse kosten,(hij rijd er dan ook wel op hoor) maar het beessie komt op mijn naam..

Groter is mijn probleem om stalling te vinden, alles zit vol, of is peperduur..(iemand nog suggesties omg. Rotterdam)

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 07:12

Ik heb ook flink gespaard voor mijn paard Ja
Sta niet op een dure stalling, heb inmiddels echt alles voor hem qua zadels, hoofdstellen, dekens, etc etc.. en sta niet op een dure pensionstal maar ben de hele buurt doorgefietst en heb uiteindelijk een heel mooi en goedkoop plekje gevonden.
Qua rijvereniging bespaar ik ook, hier in de buurt zijn ze zo'n 275.- per jaar, de mijne kost 39,-.
Al met al ligt er nu een mooi potje klaar, mocht er iets mis gaan en het paard is goed verzekerd.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 07:38

Het sparen voor een paard dat gaat wel lukken binnen een jaar. Alleen de stalling kun je zo duur maken als je wilt. Ik surf al op internet wat er in mijn buurt is, en dat varieert ook van prijzen zoals 258, maar ook 165 pm. Het verschil daarin is of geen binnenbak, zelf uitmesten, kantine/wc. Dus eigenlijk meer luxe meer geld.
In mijn situatie zou ik toch kiezen voor meer luxe tenminste een kleine kantine/koffiehoek. Zodat als het vakantie is mijn kind mee kan en daar kan vertoeven, en ook ikzelf.
Maar daarom is iedereen zijn situatie anders, en wat je prioriteit is.
Het belangrijkste is als je paard netjes staat, naar buiten kan.

Hoe denken jullie daarover?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 08:54

succes met sparen. Ik heb mijn eerste paard gekocht van mijn eerste paar maanden salaris. harstikke mooi doel om geld voor opzij te leggen..
een potje voor onvoorziene omstandigheden heb ik eigenlijk nooit gehad, wel was hij verzekerd. Gelukkig heb ik het nooit nodig gehad.

tja de stalling kun je inderdaad zo duur maken. Ik denk wel dat op duurdere luxere stalling vaker meer fanatieke wedstrijdruiters staan die meestal niet zo blij zijn met spelende kinderen op stal. Ik sta vrij basis, mooi ruime stalling, buitenbak, paddock en weidegang in de zomer. Verder zit er (nog) niet veel bij. Ik moet zelf uitmesten en er wordt wel gevoerd. Ik betaal rond de 150 euro per maand.

fancyrebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:14

Wat stalling betreft vind ik het belangrijkste dat het paard zich er prettig voelt en zoveel mogelijk buiten komt. Ik heb een fijne stal. Zomers 24/7 weidegang en 's winters een paar uur in de paddock spelen met andere paardjes. Wel zelf uitmesten, maar dan kan ik de mest in de gaten houden.

En wat Juval ook al zegt, niet alle stallen zijn blij met spelende kinderen op het erf.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 11:15

Ik denk dat op een grotere stal het kan irriteren als je in vakantietijd de kids meeneemt. Ja daarom is een kleinere stal ook wel leuk.Is een alleen een buitenbak handig, tenminste je paard went eraan, maar als het slecht weer is wat doe je dan?

Maar wat is het handigst?
Je hebt het geld bijelkaar wat je ongeveer wilt uitgeven aan een leuk paard. Wat doe je dan eerst, paarden gaan rondkijken, en dan op zoek naar een stal. Of andersom.

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:21

Meld zich! Vork Ben sinds oktober vorig jaar aan het sparen en in mei gaat het dan eindelijk gebeuren Pling
Een haflinger wordt het dan, kan nu al niet meer wachten.
Over de financien is goed nagedacht, heb een vaste parttime baan met en goed salaris en ontvang ook stufi.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:34

ik heb er eerst voor gezorgd dat ik de stalling rond had, en daarna pas op zoek gegaan naar een paard.

buitenbak kan je ook gebruiken als het regent hoor Haha! tot nu toe ben ik nog niet gesmolten... binnenrijden is natuurlijk ook wel prettig. Als het nu erg vies weer is sla ik gauwer een dagje over (paard komt zowiezo wel buiten)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:14

Ik heb een hele tijd gespaard, maar pas na een cadeautje van mijn opa (in de vorm van een mooi extra bedrag op de bankrekening) ben ik serieus erover gaan denken.

Sinds 9 maanden heb ik Vjesta, mijn fjordenmeisje. Ze is geweldig, wel recreatief maar als ik echt zou trainen dan zouden wedstrijden ook wel kunnen. Wel kost het me toch meer dan ik verwacht had, maar das altijd zo, en ik hou het prima vol zo.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:17

Ja, natuurlijk ben ik aan het sparen voor mijn paard! Ik heb niet veel inkomsten, want ik krijg kleedgeld (ja, voor kleren dus), een klein beetje zakgeld en ik werk 4 uurtjes in de week. Het schiet dus niet op, maar ik heb nog veel tijd, want dat paardje komt er niet vóór ik afgestudeerd ben. Mijn gespaarde geld tot nu toe, ong. 500 euro, staat op een spaarrekening met rente, dus stiekem spaar ik gewoon door Tong uitsteken

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:41

Niet echt een topic over afspraken, transport e.d. Knipoog
Verplaatst naar PP, dus.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:08

Ik ben nu ook aan het sparen Naja me vriend dan Knipoog in de zomer of begin de winter krijg ik mijn paard ligt eraan hoe duur die is. ik krijg een budget van 3000 euro voor een paard en 1000 euro voor spullen dus een redelijk bedrag moet ik zeggen Knipoog en hij betaalt de hoefsmid en dierenarts en ik alleen de stalling Bloos

ranike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:03

mijn zus is aan het sparen voor een dresuurzadel.
ik spaar zelf niet want ik heb daan ook geen eigen paard of pony Clown
maar ik rij wel op een pony en dan koop ik soms eens is een onderzadel of snoepjes of een nieuwe borstel.
maar ik spaar nu niet echt voor iets

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:53

de ochtendkrant lopen verdient ca. 150,- per maand per wijk.
Ik heb jaren lang 2 wijken gehad, in de vakanties werkte ik bij de boer op het land en 's avonds oppassen.....dat spaart best snel, na een jaar had ik mijn eerste paardje al bij elkaar (3000 gulden)
Het sparen kan snel gaan, ligt er net aan hoeveel je ervoor over hebt!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:00

Hoii,
ik ben nu 16 en ben ook volop aan het sparen..
ik weet nog niet wat voor paard ik wil..
en ik ga in elk geval een vakantiebaantje zoeken Lachen
verder leg ik altijd mijn zakgeld opzij maar op mijn leeftijd zijn vrienden ook belangrijk dus af en toe ga ik eens weg met vrienden omdat ik (uiteraard) niet zonder hen kan Knipoog

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:06

Ook ik ga beginnen met het sparen voor een paard.Ik wil genoeg op mijn bank hebben voor de aanschaf de spullen en ik wil wat achter de hand houden voor eventuele andere kosten.
Ik zal zien wanneer mijn droompaardje er is.Maar die komt er zeker!

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:08

ik ben ongeveer 4 jaar geleden begonnen met echt sparen (volgens m'n ouders had het geen nut want ik zou nóóit een eigen pony mogen) en deze zomer heb ik ongeveer 5 weken gewerkt, 3 dagen in de week, van 8 tot 5.
en nu heb ik m'n eigen haflinger, helemaal zelf gekocht.
dus ik ben best een beetje trots op me zelf Bloos

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 14:36

daar mag je ook trots om zijn....en geniet er maar van!