Joepie !!!! Bak gesleept !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Joepie !!!! Bak gesleept !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 20:30

Hehe eindelijk , nadat het bakje er al maanden ligt , is het nu voor de eerste keer vlak gesleept / geharkt.

Ik even gevraagd of ik er al in mocht , en dat was goed , dus heb vandaag in een maagdelijk bakje gereden , zat meteen op een heel ander paardje zeg ! Party!!

Rena liep nu lekker soepel , goed reagerend op mijn ben , mooi rond en
heerlijk netjes diep door de hoek nu ze niet uit de hoefslag hoefde te klimmen.

Ze wordt al lekker soepel in haar lijf nu en reageert ook goed op het rondvragen / naar buiten duwen op m'n linker-binnenbeen en dat ging nu in de bak ook heel erg braaf Lovers

In stap was ze heerlijk , in galop ook , jammer genoeg is de draf nog steeds stresserig , waar dat ook toch van is.......

Maarja we komen steeds iets verder , ik hoop dat de bak vaker gesleept wordt nu en dat de hoefslag die ik begonnen ben voortgezet wordt ....
Dan kunnen we thuis tenminste eens fijn gaan oefenen aan braaf relaxed in de bak werken in draf Lachen .

Goh wat heb ik lekker vrijuit kunnen rijden zeg , geweldig ! Party!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:49

Heerlijk gevoel he?
Bij onze stal was pas geleden ook een dergelijke situatie, oh... zo heerlijk... Party!!
Laatst waren ze bij onze stal een stuk grond aan het omploegen of iets dergelijks.
Met zo'n apparaat waar je achter kunt lopen.
Dus heeft die man meteen ook even de buitenbak gedaan (die bestaat uit zeer oude rottende houtsnippers en mest van afgelopen winter toen de paarden erin stonden).

Ik was zo blij, voelde me net als jij nu!
De bak was inderdaad super om in te rijden, echt geweldig! Lovers

Jammer dat nu die hoosbuien van vorig weekend er weer een einde aan hebben gemaakt.. ondanks dat de bak zo'n 80 cm hoger ligt dan de weiden aan drie zijden ervan, wil het water nog niet weglopen, zelfs niet vlak bij de rand.

Oorzaak ligt gewoon bij het materiaal dat in de bak ligt: het water kan ongeveer 20 cm naar beneden zakken, maar dieper gaat het niet.
Gevolg: komt ook niet in die weiden en sloot terecht... Verdrietig

Er worden nu waarschijnlijk onderin draineerbuizen aangebracht, maar dan moet, als alles klaar is, het regenwater de kans zien om zo diep te zakken dat ze die buizen daadwerkelijk bereiken. Anders loopt daar weinig water doorheen. Haha!
Dus eigenlijk moet het hout vernieuwd, of zand erin of zo, maar datgene wat er nu in ligt (ongeschikt houtsoort dat ook nog rot, inclusief oude mest) dat gaat niet.
Maar goed, daar komen ze vanzelf achter deze winter... Knipoog

Op het moment is de bak echter goed, zolang het maar af en toe regent of nog beter... droog blijft! Lachen

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 21:22

Oh-oh.....dan gaan we tegen elkaar op dansen , want ik wil juist regen voor de bak !! Haha!

Het is van dat losse , mulle zand waar je van de heerlijk kuilen in krijgt en je paardje tot voorbij z'n kogels in wegzakt.....

Heeft het echter flink geregend dan is hij hartstikke lekker stevig en echt lekker te rijden.
Vorige keer heb ik ook meteen m'n kans gegrepen toen het zo geregend had , en eindelijk eens wat hindernisjes neergezet Knipoog

Vandaag zakten we dus weer een end weg , maar kuilen maken rijdt toch nog lekkerder dan in andermans kuilen stappen Tong uitsteken

Wel leuk ook dat je precies kunt zien wat je allemaal gevogeld hebt op je volte of wending , van A naar C gaat idd zo beroerd *hips , doe mij er nog maar 1* als ik dacht , en m'n volte is veel mooier rond dan ik dacht , dus dat viel dan weer mee.

Heb een paar schitterende voltes achtergelaten , maar ik schaam me rot voor die A-C lijn , hihi...... Lachen