Gisteravond had ze Kaminka voor het eerst zelf opgezadeld en gepoetst en zo. Ze had het al bloedheet voordat ze nog moest rijden

Ze ging hoevenkrabben en Kaminka maaide wat met haar achterbeen. Dacht M dat Kaminka wilde uithalen, gelukkig was ik erbij om uit te leggen dat Kaminka jeuk aan haar been had, dan doet ze dat altijd. Moet je even weten! Kaminka heeft altijd overal jeuk, vroeger al, toch ziet haar vacht er goed uit.
Ik heb een brede aansnoerneusriem aan het hoofdstel van Kaminka zitten, omdat dat de enige neusriem is die haar een beetje goed staat (niet omdat ik van aansnoeren houd), ze heeft namelijk nogal een flink hoofd met een bult op haar neusbeen. Deze neusriem verhult dat een beetje. Maar goed, ik doe die neusriem nooit strak, er kunnen bij mij altijd nog wel drie vingers tussen, maar M trok hem zo strak aan dat er niet 1 vinger meer tussen kon... Dus ik zei dat ik dat niet zo fijn vond, maar zij was van mening dat een paard pas gaat lopen als die neusriem strak zit... Eh???? Wegrennen bedoelt ze misschien? Nou ja, ik heb haar met pijn en moeite zover gekregen dat hij 1 gaatje losser mocht en heb me er verder maar even niet mee bemoeid. Viel niet mee. We denken dus wel iets anders over de omgang met een paard, maar ja, we zien wel hoe het gaat.
Ik ging dus wel met gemengde gevoelens naar huis en liet haar maar rijden met Kaminka. Elke keer pottenkijkers erbij lijkt me ook niet fijn, vandaar.
Ondertussen heb ik wel besloten om haar Kaminka dit jaar nog niet te laten dekken, M is erg fanatiek (heb ik van meerdere personen gehoord) en het lijkt me gewoon beter om dat niet te combineren met een drachtigheid. Veulentje kan altijd nog!
Groetjes Mieke