wat voor bedrijf zou jij starten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:24

wauw!!!!!! das gaaf!!!!!!!!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:45

De meeste denken niet echt realistisch Haha!

Naar mijn mening kan je met 1 miljoen euro geen complete stoeterij met veel land kopen.
Iig hou je dan niet genoeg over om te kunnen investeren in paardenmateriaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:49

verhuis naar het buitendland: daar is de grond goedkoper....

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:31

Ik Zou een bedrijf voor oude gedumpte misshandelse en verwaarloosde paarden opstarte. Natuurlijk ook wat fokken met mijn eigen paarden, maar dat zou mijn hoofd doel worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:01

De lol van een bedrijf is dat het ook rendabel moet zijn. Anders kom je niet ver met dat miljoen... Grappig dat veel mensen een pensionstalling ambiƫren. Dat geeft wel een heel steady bron van inkomsten overigens.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 13:03

Ik zou zowiezo Mini's gaan fokken, van die leuke kleine boxjes, lage weidehekjes, etc etc....
Als er dan nog wat over blijft, maybe een paar haffies erbij ofzo (voor de fok)

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:09

1 miljoen euro is wel erg weinig voor een goede stal.
Ik ben officieel medeeigenaar van een fokkerij/handelsstal in Duitsland. 1 Miljoen euro zou ik dus gebruiken voor bijvoorbeeld het aanleggen van een prachtige binnenbak.
Mijn hart ligt wel bij het fokken. Maar ik denk dat de meesten niet weten wat het allemaal met zich meebrengt om een eigen stal te runnen. Zielige paardjes redden en dat soort dingen is allemaal niet zo eenvoudig. Het is gewoonweg een bedrijf waar de winst voorop staat. Het is kei en keihard werken, als eigenaar ben je nauwelijks zelf met een paard bezig, daar heb je mensen voor. Het zou dus ook absoluut niets voor mij zijn, van de hobby paardrijden blijft weinig over als je opeens een (groot) bedrijf moet runnen.

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:26

Daarnaast zullen vele hier nog nooit op een pension stal hebben gewerkt Haha!
Ik heb het 7 maandn gedaan en geen haar op mijn hoofd die er aan denk om dit ooit nog eens te doen of uberhaubt een pension te beginnen.

Je moet hiervoor heel stevig in je schoenen staan en absoluut stressbestendig. Zeker als mensen komen zeuren aan je hoofd omdat er een strootje te weinig inzit.
We hebben allemaal wel dromen en dat is natuurlijk heel goed, maar helaas steekt de werkelijkheid anders in elkaar.
Als het allemaal wat makkelijker zou gaan, de mensen elkaar wat meer zouden gunnen, dan zou ik best zoiets willen beginnen. Maar ik denk dat ik al te veel oliebol heb meegemaakt en er niet stevig meer voor in mijn schoenen sta.

Enne waar gaan al die gefokte veulens heen? (n.a.l.v een eerder topic over slachtveulens Lips are sealed )

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:38

Ach, je mag toch in je dromen onrealistisch zijn? Ik wil ook graag naar Jerez, dus dan koop ik meteen een paard die het kan, neem wat lessen en........................
dromen mag, helaas zijn het maar dromen en de meeste dromen zijn bedrog.

Of je moet Wiepke v.d. Lageweg of Leon Melchior trouwen................... dan heb je je eigen rendabele stal

Ach we dromen lekker verder Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:52

Jerez dat lukt je niet meer germie, die paarden vertrekken eind volgende week al... Haha! Ik zou persoonlijk op Athene mikken als ik jou was Knipoog
(Ik ga overigens in 2012 met het welcome hengstje, dat jullie het vast weten Pling)

Het is wel grappig om er zo eens over na te denken. Al zullen de meesten die weten hoe het in de praktijk er aan toegaat een wat ander beeld hebben dan de meeste anderen.

Ik denk dat de meesten blij mogen zijn als hun paarden zichzelf op kunnen brengen. Voor je eigen boterham dan toch maar naar kantoor...

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 15:23

Als we dan toch aan het dromen zijn...
ik zou Anky naar huis sturen, Sjef opeisen en als tie een te grote bek heeft in de hoek zetten. Ik zou Coby op een shet laten rijden en Marlies eerst een parcours laten rennen, links op laten stappen en dan een rondje laten springen. Ik zou Albert vragen opnieuw een potje te janken en Arnd Bronkhorst overal foto's te laten maken. (copyright van mij!!!) Ik zou een hoop lol hebben. Extreme duivel
Sadistisch is het wel een beetje, en ik KEN die mensen eigenlijk niet eens... Clown

Mooier lijkt mij een berg in een lekker land te kopen en van die trails te organiseren. Net zoals het bedrijf met die trail waar ik mee ben geweest. Zes keer in het jaar een rit van 260 km in een week en de rest van het jaar je geld opmaken. Haha! Haha! Haha!

Man er zijn zoveel leuke dingen te doen... oliebol werkelijkheid!

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 15:27

DAn ga ik ook in 2012 Zep, maar niet als concurrent van jou, want ik spring en jij mag dressuren Haha!
Ik ga met een Glennridge afstammeling Haha!

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:33

Even over een pensionstal, ik denk dat je een heleboel gezeur ondervangt als je mensen zelf hun voer laat kiezen en de hoeveelheid, zelf laat uitmesten (met keuze in strooisel als het even kan) Mensen willen de dingen het liefst op hun eigen manier doen. Geef je ze daar de ruimte voor, met bepaalde grenzen natuurlijk dan hebben ze het idee dat ze zelf veel invloed hebben en er in elk geval iets aan mogen en kunnen doen, om het voor hun paard zo goed mogelijk te maken. Dat scheelt veel ontevreden klanten. Een goede bak, of in elk geval goed onderhoud is ook erg belangrijk. Naast voldoende veilige uitloop en weidegang.
Als mensen zelf inspraak hebben voelen ze zich vaak ook meer verantwoordelijk en krijg je meer een "samen gevoel"dan wanneer alles van "hogerhand"wordt opgelegd. Voeren min. 2 keer per dag en eventueel medicijnen erdoor lijkt niet zo'n grote moeite. De hele dag paarden binnen en buiten zetten en dekken op en af doen wat meer...
Dat moeten klanten toch ook begrijpen... Mij lijkt het wel wat, maar succes staat of valt met een goede accomodatie en goede verzorging.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 11:29

Ik zou een boerderijtje op de Veluwe kopen, een klein hengstenstationnetje beginnen met ongeveer acht hengsten. Arabieren uiteraard. Dit moeten hengsten zijn die uiteraard zodanig zijn dat ze redelijk in hun eigen onderhoud zouden kunnen voorzien. Geld verdienen hoeft niet. Er zou een bakje bijkomen en een trainingsmolen, een solarium en de stallen zouden alla henny huisman zijn zij het met ruimte ertussen anders gaan ze knokken. Grote stallen zodat de ruimte voldoende is. Dik belegd met stro zodat ze lekker kunnen slapen. En mijn Raak krijgt een speciaal plekje zodat ie door het keukenraam naar zijn vriendinnetje kan kijken. Verder zou ik een bedrag aan Brooke Hospital voor Animals schenken.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 11:45

nobele daad fasel, schenken aan brooke!
ja idd, de meeste ideeen (gvd hoe schrijf je dat nou) zijn niet haalbaar met 1 miljoen euro maargoed, opstarten kan wel he! trouwens het zijn maar dromen, ja...
maar misschien worden ze ooit werkelijkheid en dan kan je zeggen 'ik wist het al van toen ik op bokt zat...' Haha!:D