wat voor bedrijf zou jij starten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:39

Ik zou er een fokkerij mee beginnen. Een paar prachtige KWPN merries aanschaffen met de beste bloedlijnen Kwijl

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:50

ik zou een stal opbouwen, binnebak, buitebak, wat stallen... stapmolen...
er een luxe stal van maken...
en dan bv een of 2 mensen in pension nemen...
Is het toch een bedrijf, en heb ik mooi alle privileges! Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 17:52

dat is niet echt een bedrijf, Ethelate.....

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:29

Een mooie finca (boerderij) met heel veel land in Zuid Spanje kopen. PRE's fokken. (Moet ik wel een betrouwbare Spaanse zakenpartner kunnen vinden anders kom je er als buitenlander niet tussen. Knipoog )

En vakanties / trektochten / trainingsweken organiseren.

Hmmmm, ik zie al een hele kudde merries met veulentjes op een stuk land staan, zo groot, dat je de omheining niet kan zien. Een stuk land verderop rennen de jonge jaarling en twee jarige hengsten. En bij het zwembad, tussen de sinaasappelbomen, zitten de vakantiegasten bij te komen van een mooie rit door de schitterende bergen......

En toen werd ik wakker. Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:39

New Forest fokkerij! Zeker weten, dat is ook echt mijn droom! Dan koop ik ook een hengst erbij waar ik dan mee ga dekken en allemaal New Foresters ga kopen, lijkt me echt zo geweldig!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:57

Anneke.. Moest je dat nou echt vertellen *hevig jaloers..* ??
Wij zijn ook een tijd op zoek geweest, verschillende mooie gevonden, maar om nou ergens in the middle of nowhere te zitten.. Nu is het dus wachten tot we ergens tegenaan lopen, of een goedkoop stuk grond vinden..

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

melkerij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:12

Ik zou wat hélemaal anders doen dan alles wat ik hier vluchtig las:
een paardenmelkerij!!!!!! dan heb je alles ineens: je hebt hengsten, merries en veel veulens. Die veulens staan gedeeltelijk nog bij hun moeder en worden anders met de fles opgevoed. De merries worden gemolken en er worden producten van gemaakt, die brengen veel geld op, want mensen die paardenmelk drinken zijn vaak chronisch zieke mensen die de melk ea hun hele leven moeten drinken.
Verder zou ik dan sommige merries houden en de beste hengsten (dit gaat over de veulens he), en de rest opleiden tot sportpaardjes of pony's. Ik denk dat ik ook met hafs zou werken.
Ik vind dit het i-de-ale bedrijfje!!!
maar helaas, ik moet verder studeren, dus dat zit er de eerstkomende volwassen jaren niet in.
Nu ja, k heb nog tijd genoeg Haha! Haha!

iig een leuk idee, toch?

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 20:58

Een westernmanege, met pensionstallen. En een paar paarden voor mezelf, om te rijden en om mee te fokken. Tja eigenlijk wil ik alles.......... Knipoog

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:04

Een Friezenfokkerij Haha!

Nee eigenlijk helemaal niets, als ik een miljoen kreeg dan vind ik 1 paardje wel genoeg, meer tijd heb ik toch niet (voor 1 paard trouwens ook al niet, maar goed..)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 02:55

Ik zou er een "Wanderreit-station" mee beginnen!
Dit is een soort "pension" voor mensen die een trektocht met hun paard maken en iedere nacht ergens anders overnachten!
Een paar gezellige slaapkamers voor de gasten(met eigen douche/wc), mét een gezellige ontbijt kamer, zo´n 8 boxen (4 voor mezelf, 4 voor gasten), een all-weather buitenbak en genoeg land, zodat de paarden van de gasten na een (min-of-meer) lange tocht, ook lekker een plekje in de wei hebben!

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 07:38

Ik zou instructeur worden en zo voorzien in mijn eigen onderoud. Klein deel van het bedrag om een goed paard te kopen want goed scoren = meer lesklanten. Zo heb ik weinig van het startkapitaal nodig, kan het bedrag goed wegzetten (beurs staat laag) en ik voorzie in mijn eigen onderhoud.

Dennis

Berichten: 31476
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:40

Shetland hengstenhouderij. Dennis mag ook blijven hoor Knipoog. En shetland fokkerij. Niet te groot. Hooguit 10 tot max 15 merries.
Gewoon door blijven dromen. M'n 1e dekhengst heb ik al. Wie weet komt er meer van?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:07

Sjimmy schreef:
handelsstal
Paarden als 3 jarige kopen. Zadelmak maken - inrijden - uitbrengen op wedstrijd - en weer verkopen. En 1 of 2 vaste paarden voor mezelf.
*keep dreaming*


Same here! Al is het maar als 'hobby' voor erbij.

Miran

Berichten: 4455
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:50

Een Haflinger fokkerij met goede merries uit Oostenrijkse bloedlijnen. Wat lesgeven op een goede manier, eventueel een paar pensionklantjes, wat Haffies uitbrengen in de sport en een paar keer in de week lesgeven aan gehandicapten (die niet al te zwaar zijn). Ik weet precies hoe ik het wil hebben, nu dat geld nog Cool

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 12:52

Ik zou net als Pril een paar goede fokmerries aanschaffen en een stuk land met een grote loods waar ik de boel kan opfokken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:03

Ik zou ook zielige paarden willen kopen om op te knappen, dat lijkt mij prachtig om te doen.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:06

1 miljoen euro? ruim 2 miljoen guldens?
kun je leuk mee op weg lijkt me zo.
tuurlijk moet je als alles gestart zijn blijven werken om daarna rond te komen maarja een paarden bedrijf is werken..
Ik zou een stuk of 3/4 groningermerrie's kopen om hobby te fokken en daarnaast een paar pensionklanten.
die zich aan mijn eisen moeten houden Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:33

Desiree schreef:
Ik zou ook zielige paarden willen kopen om op te knappen, dat lijkt mij prachtig om te doen.


Ja ook dat, ik heb echt een ontzettend groot zwak voor verwaarloosde dieren! Heerlijk om ze weer blij te maken. Lovers

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 13:49

Wat ga ik doen met 1 miljoen... hmmm... Tong uitsteken
Ik zou waarschijnlijk een hele mooi pensionstal beginnen. Mooie binnenbak, buitenbakken, 40 boxen, weilandjes dr bij. Stapmolen, solarium.... Slapen Slapen *droom*

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 14:21

Ja desiree, dat lijkt me ook wel wat hebben...
Anneke, oooohhh, ben jaloers !!

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:49

een manege/stal beginnen waar gehandicapte ruiters kunnen rijden lijkt me wel wat.
of iets met ijslanders(mar D en F blijven dan hoor)

een combinatie van de 2 zou nog mooier zijn.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:20

Tja, dat wordt een pensionstal, huis ernaast op zo'n 50 meter of zo stukje privacy) Een nette binnenbak, goede buitenbak, losgooipaddocks bij de stallen (binnenboxen met deur naar buiten met luik) en flink wat grond zodat je genoeg weide hebt en nog grond om er ruiterpaden omheen en tussendoor te maken met een stukje bos ofzo. overkapte longeercirkel, solarium en nette wasplaats binnen en buiten met aanbind plaats.
(Verzorging in overleg, wel voeren en buiten en evt. binnenzetten, in principe zelf uitmesten) Maximaal zo'n twintig paarden
Dat is de luxe versie... Knipoog

De minder luxe: een leuk huis met een paar hectare grond, all-weather buitenbak, goede grote kapschuur met uitloop als loopstal of gedeeltelijk overdekte bak, kapschuur voor hooi/kuil en stro en wagens, stal met een stuk of 8/10 boxen. 2 voor mezelf en dan de rest verhuren. Goede mestopslag en een hectare of 5/10 voor weidegang en kuil maken. Paddocks aan de eerste weide voor als het land te nat wordt zodat de paarden toch de hele dag naar buiten kunnen.

Dan zou ik er in beide gevallen wel part-time bij blijven werken, want anders kun je er waarschijnlijk nooit van leven...

Jammer dat de prijzen zo hoog liggen hier in nederland... Met zijn tweeen werken is niet meer genoeg... Je moet een flink eigen vermogen hebben (of overwaarde) wil je de benodigde 3 tot 7 ton in euro's op kunnen brengen voor een huis of boerderij met 1/2 of meer ha grond... 4 ton in euro's betekent een jaarinkomen van 1ton kunnen voorleggen... Wij verdienen samen misschien richting de helft... Maar dat is een ander topic...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:25

Een grote pensionstal met heeeeel veel weiland en in bosrijke omgevind (veluwe). Misschien een opfok erbij...

Luxe en mooie stallen, binnenbak, buitenbakken en springbak.
Met een gezellige kantine en leuke mensen. Het liefst van alles wat, dus recreatieruiters en wedstrijdruiters.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 23:30

Hihi, dit is lachen, ik heb vorig jaar een opleiding gedaan waarin je ook een keer een opstel moest maken over hoe je beroep er volgens je droom uit zou gaan zien.
Moest 1 kantje, ik had er meer dan 2.

Nu ff in het kort, als ik genoeg geld had, zou ik een boel bij ons verbouwen en aan/bij bouwen.
Een boel stallen voor pension, ook groeps/loop stallen en inscharings land en schuur.
Ook komt er wat voor honden bij, cursussen en trimmen.

Zelf heb ik een paardje(s) voor vast, maar ook wat paardjes die het eerst wat minder hadden en na enige tijd en verbetering weer doorverkocht worden.
Zo ook met honden, verwaarloosde honden opvangen ed.
En misschien wat fokken of paardjes de basis aanrijden.
Iig pensionstalling met alle luxe.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 09:46

Cowgirl schreef:
een manege/stal beginnen waar gehandicapte ruiters kunnen rijden lijkt me wel wat.
of iets met ijslanders(mar D en F blijven dan hoor)

een combinatie van de 2 zou nog mooier zijn.


Ja! Kom op wij gaan samen werken Tong uitsteken