Toen hebben we pascha terug gebracht naar stal en gevoerd. Later die dag ben ik nog even bij hem langsgegaan om hem slobber te geven. Toen ik hem uit de stal haalde was hij stokkreupel. Ik baaaaaaalen, want alles leek erop dat het een hoefzweer was.
Dat is dan de 3e in een maand. Hij staat sinds juni zonder ijzers achter, omdat zijn hoef te slecht was om er een ijzer onder te zetten. Daarvoor stond hij altijd op ijzers, en heeft nooit last gehad. Nu dus weer wel. Maar de eerste 2 hoefzweren zaten linksachter, vandaag dus rechts.
Gebeld naar de smid maar die nam niet op, toen maar de dienstdoende DA gebeld, en gelukkig kon hij langskomen.
Mijn paard is n.l. ontzettend ziek als hij een hoefzweer heeft, hij zweet dan overal en gaat gaten graven in de stal, en vaak gaat hij zichzelf vastrollen.
Nou, de DA ging hem met de tang onderzoeken, en heeft wat weggesneden, maar kon niet echt wat vinden, waarschijnlijk een hele diepe hoefzweer.
Gelukkig heeft hij hem wel een spuit gegeven met pijnstiller zodat hij in ieder geval vanavond niet vast gaat liggen van de pijn.
Morgen de hoefsmid bellen voor een afspraak. Ik wil hem achter weer op ijzers, en hopelijk kan hij dan iets ontdekken van de zweer.
In de tussentijd maar weken in de biotex (net een week achter de rug van de andere zweer, maar goed...

Wat een ellendig einde van een goed gestarte zondag!!!!!!!!
Ik hoop dat ik na de peesklap van vorig jaar zomer, en de hoefzweren en de gevoelige voeten binnenkort weer eens geluk heb.............