Dagje welsh keuring, pfffffffff...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Dagje welsh keuring, pfffffffff...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 17:08

Vandaag ben ik met Copper en Kyra naar de nationale keuring geweest.

Gisterenavond Copper en Kyra uitgebreid gewassen. Zelfs bij Kyra kon ik rustig de oren inzepen en met de tuinslang uitspoelen Haha! .
Rond negen uur stonden ze mooi schoon op stal en hebben we de vrachtwagen vol geladen met alle zooi die mee moest.
's Avonds nog een tijdje (oeps, werd toch 3 uur...) achter de pc gezeten en na een zeer kort nachtje was ik om 5.30 uur de paarden weer aan het voeren.
Voorzichtig m'n kop buiten de deur... Droog, bewolkt maar ja, de zon kan nog komen denk je dan...

Om 6.30 uur gingen we inladen en iets over half 7 reden we weg. Op naar Kootwijk.
Tot we na een uurtje een hoop herrie hoorden. Vlak voor Hoogeveen stonden we dus met een klapband (vrachtwagen was net APK gekeurd...) op de vluchtstrook.
Nou ja, dan bel je dus de ANWB. En ja hoor, na een uur kwam er iemand.
Hij dacht eerst nog dat we wel even met Copper en Kyra in de berm zouden wachten. Toch maar even duidelijk gezegd dat we dat nou niet echt een goed idee vonden...
Oke, krik erbij hoop herrie met een compressor maar dat zijn ze hier wel gewend met de verbouwing.
De band was met een kwartiertje wel vervangen. Maar toen bleek dat het spatbord en een deel van de wielkast tegen het achterwiel klem zat. Dat moet "even" recht gebogen worden...
Uiteindelijk heeft die man met zijn busje en een sleepkabel om de wielkast de boel weer recht kunnen trekken.

Inmiddels was het al kwart voor 9 geweest en om half 10 begon de keuring. We moesten nog dik 1,5 uur rijden dus te laat waren we sowieso al.
Iets over 9 konden we dan eindelijk verder. Maar ja, geen boekje (was niet verstuurd) dus ook geen tel.nummer van het secretariaat.
Ik heb 20 euro beltegoed er doorheen gejaagd en toen kreeg ik uiteindelijk iemand van de keuring aan de lijn.
De jury wilde Copper na afloop keuren, ze moest voor de Ster. Voor Kyra zat er niets anders op dan te hopen dat we op tijd zouden komen. Zij hoefde pas op het eind van de keuring.
Ondertussen was het begonnen met regenen. Een buitje dachten we nog...

Iets over half 11 (ja dat wagentje wil best hard Haha! ) waren we dan toch in Kootwijk. De rubriek van Copper was net bezig dus zou ze apart gekeurd worden.
Degene die haar voor zou brengen (niet Herman, die altijd voor ons voorbrengt) liep meteen mee naar de vrachtwagen en we hebben de 2 mutsen meteen van de wagen gehaald en op naar de ring.
Toen wilde de ringmeester ineens weer dat Copper later gekeurd zou worden, net voor de kampioenskeuring. Zet haar maar weer op de wagen zei hij.
Oke... hele spul weer opgeborgen en dan maar even bij de ring kijken naar de andere rubrieken.
Nou, die waren er dus niet... De ringmeester was blijkbaar vergeten dat ze het programma om hadden gegooid. Wat betekende dat we weer vlug naar de wagen konden om die mutsen te halen Frusty
Het buitje was inmiddels overgegaan in een hoosbui.

En toen was de voorbrenger al weer druk met andere pony's die hij voor de kampioenskeuring van de wagen moest halen.
Gelukkig wilde Henk Stehouwer Copper wel voorbrengen. Ze liet zich goed zien ondanks de regen en de gladheid.
Ze werd Ster maar omdat ze apart beoordeeld werd, werd ze niet geplaatst en mocht ze niet mee doen met de kampioenskeuring.
Maakte niet zoveel uit, dat zou ze toch niet winnen.

Meteen daarna was Kyra aan de beurt voor het veulenkampioenschap.
Ze was al een keer onderuit gegleden en durfde zich niet meer te laten zien. Jammer.
Wel zagen we nog een mooie show van buikschuiven door voorbrengers }>
Het was glad...

Normaal is de keuring echt een dagje uit met de paarden. Nu stonden ze met een uur weer op de vrachtwagen. Gelukkig maar want die hoosbui bleef dus heerlijk hangen.
M'n pa had het al snel gezien en ging voor de koffie.
Ik moest nog even bij wat mensen langs. Tja, natter dan nat kon ik niet worden...

Ik heb nog heel even Joost van Gestel gezien met Tirion en Turia (en een zeer gestressde ringmeester) voordat hij de ring in ging.
M'n pa was ondertussen maar in de vrachtwagen gaan zitten.
Ik was die regen ook best zat (zelfs m'n ondergoed was doorweekt) en we besloten om toch maar naar huis te gaan...

Terugreis ging goed, geen klapbanden o.i.d.
Toen we thuis kwamen, was alles zo droog buiten... Daar had het dus nog geen drup geregend.
Toch maar even alle paarden op stal gezet. Daarna de vrachtwagen leeg gehaald en toen begon het ook hier te druppen...

Wat een gezellig daggie uit zou moeten worden, werd dus een zeer nat daggie stressen.
Maar het belangrijkste is dat Copper Ster is geworden... Haha!

Pffff... volgens mij ben ik toch wel een beetje bokt-verslaafd. Ik zit nu al druppend het verslagje te tikken en ga nu eerst maar eens onder een hete douche Schijnheilig

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 17:31

jeetje zeg wat een pech!! en dan ook nog eens die rot regen Boos! gefelciteerd --> copper STER

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 18:25

Nou heb ik Joost en jou nog niet gezien! DAMN het is toch wat... Twas ook klote weer... Ik ben al wel lekker in bad geweest!!

kusss

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 18:57

Zoo wat jammer zeg! Nou ja Copper is ster, daar gaat het om op zo'n ongeluks dag, toch nog een lichtpuntje!! Je bent idd boktverslaafd!! Ga maar lekker douchen en uitrusten van vandaag!! Volgende keer beter!!

Gefeliciteerd trouwens Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:00

ah balen he dat zo'n keuring zo in het water kan lopen!heb je wel mooie welshjes gezien allemaal?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:00

inderdaad wat je zegt, pffffff, maar wel goed dat Copper ster is! Gefeliciteerd! De welshkeuring had beter een weekje eerder kunnen zijn, maar misschien was het dan wel weer te warm Tong uitsteken

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:44

Hey,
Een pony die hier op stal stond deed ook mee onder het zadel. Een welsh-k vos met witte manen en staart, werd tweede. Heb je die ook gezien?

Groetjes Jolanda

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30621
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:29

Gefeliciteerd dat Copper ster is geworden. Ik wilde er wel heen, maar kon niet, want mijn kennis had wedstrijd. Jammer dat het zo hard regende, hadden wij rondom Utrecht geen last van, maar hier in Boskoop wel en nog steeds.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 09:57

Wat goed dat Copper in dat waterballet toch nog ster is geworden. Een tien met een griffel, hoor!

Het is wel duidelijk dat sommige mensen echt helemaal nul komma nul verstand van paarden hebben, zeg. Je gaat toch niet midden op de (snel?)weg je paarden uitladen om er vervolgens vrolijk mee langs de kant van de weg te gaan grazen ofzo? En als je ze dan nog niet kwijt bent moet je nog maar zien dat je ze weer de trailer op krijgt.

Gelukkig maar dat ze een hoop lawaai gewend zijn.

En een klein tipje: een klapband ontstaat doordat de band te zacht is (wat na de keuring natuurlijk eigenlijk niet had mogen zijn) en niet omdat ie te hard is zoals veel mensen denken. Doordat ie zacht is wordt het loopvlak bij aanraking van het wegdek ingeduwd en hij deukt weer uit als ie verder rolt. Dat gaat met een flinke snelheid waarbij de band heel heet wordt en uiteindelijk klapt. Ik zorg dus altijd voor wat extra spanning in mijn banden, zeker bij belading!

Maar waarschijnlijk weet je dat wel, alleen na zo'n keuring verwacht je wel dat daar naar gekeken is...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 10:20

Je had me een dagje zeg! Gelukkig niet geheel onverdienstelijk doordat Copper ster is geworden, geen foto's van die buikschuivers zeker Knipoog *LOL*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 12:52

Gefeliciteerd! Leuk geschreven hoor je verslag!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 17:45

orri schreef:
Je had me een dagje zeg! Gelukkig niet geheel onverdienstelijk doordat Copper ster is geworden, geen foto's van die buikschuivers zeker Knipoog *LOL*


Helemaal geen foto's. Was bang dat de camera vol zou lopen...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 17:59

zonde is dat he?
Wij hadden dat ook.
De keuring is uiteindelijk verder gegaan in de buitenbak.
we zouden eerst naar binnen verhuizen maar toen werd het eindelijk droog Lachen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 21:52

Ja, het was kort maar krachtig zullen we maar zeggen. Ik beschouw de keuring maar voor afgelast. Voor 30 seconden beoordelen kom ik geen 6 uur vliegen Slapen

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 22:04

Goh Joost... je bent niet de enige, die zo denkt... Wat een stelletje ........ zullen we maar zeggen!!