Om half twee stond ik bij Nienke voor de flat (ze woont nog geen 200 meter van me af

Op naar het land dus. Ze kwam er gelijk aan toen ze geroepen werd, dus hoofdstel om en ik zou haar naar stal rijden. Voetje en hup! Daar zat ik, zonder zadel

Bij stal aangekomen hebben we haar samen gepoetst en toen opgezadeld. Ik ben toen in de bak gaan rijden. Omdat ze 5 weken stil had gestaan heb ik rustig aan gedaan en veel gestapt. Ze was wat sloom, wilde niet erg graag lopen en al helemaal niet nageeflijk, maar uiteindelijk was ze wat beter voor het been en werd ze wat zachter in de mond. Ze is altijd recreatief gereden dus echt een soepel dressuurpaardje is het niet, maar daar is wel aan te werken, belangrijkste vond ik dat ik wel het gevoel had dat het klikte, ik vind haar echt hartstikke leuk en volgens de eigenaresse vond Tinka mij ook wel leuk

Ook nog een paar stukjes gedraafd, waarna ze wat actiever werd.
Ik denk dat ik in de bak ruim drie kwartier gereden heb, met wat schouder binnenwaarts en kleine stukjes wijken.
Daarna moest ze weer richting het land, Nienke heeft haar toen zonder zadel teruggereden en ik merk ook wel aan hun samen dat ze allebei heel relaxt en lekker makkelijk zijn. Ik vond het erg gezellig vandaag! Paard is leuk, eigenaresse is leuk, stal is leuk enz enz.
Zaterdag gaan we nog een keer samen heen, dan krijg ik ook de sleutel van de stal en zetten we Tinka definitief weer bij stal neer. Ook hier kan ze in het land en dan hoef ik haar niet steeds helemaal op te halen om in de bak te kunnen rijden, ideaal dus.
Heb er helemaal zin in en ben helemaal happy

Ik geloof dat ik mijn handjes dicht mag knijpen