[WN] amateur of beginner?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sliding

amateur of beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 22:25

wie o wie kan mij hier een antwoord op geven.ik rij nu twee jaar in de amateur en in 2006 ook in de open wedstrijden mee. nu heb ik een drie jarige quarter ( ik weet dat ik niet met een driejarige bij de wran mag starten ) Haha! die wil ik als het een beetje meezit volgend jaar in de reining uitbrengen moet ik nu in de beginners klasse starten of niet.ik heb nog geen reining wedstrijden gereden ik had al iemand gevraagd die zei in de beginners klasse maar iemand anders zei nee dat mag niet want je hebt de amateursstatus dus je begrijpt dat ik het even niet meer weet. Ziek

XoNo

Re: amateur of beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:23

Ligt er geloof ik aan of je ook al amateur of open reining hebt gereden. De reining is een klasse apart en bij de WRAN mag je in andere klassen naar de amateur en reining beginners blijven starten tot een bepaald aantal punten.

Ik weet niet of deze regel ook geldt als je ook open hebt gestart, volgens mij kun je dan helemaal niet meer terug naar de beginners.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:36

Jij mag niet meer in de beginners starten (onder de huidige regels)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 15:57

ik moet er nog wel bijvermelden dat hij geen hengst blijft

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:15

sliding schreef:
wie o wie kan mij hier een antwoord op geven.ik rij nu twee jaar in de amateur en in 2006 ook in de open wedstrijden mee.

Hierom mag je geen beginners meer starten. Ook niet op een jong paard.
Je kunt om te proberen een keer inschrijven op een oefenwedstrijd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:09

Overigens geld voor jonge paarden ook een minimum leeftijd voor de onderdelen onder het zadel. Ik kan je aanraden de regels even te bestuderen.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 20:31

nu heb ik een drie jarige quarter ( ik weet dat ik niet met een driejarige bij de wran mag starten )

ik dacht al dat ik dat had geschreven

sugarspice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:55

Je zult, zo wie zo, in de amateurklasse moeten starten. Met de Beginners-G status mag je namelijk alleen in de onderdelen 101 (Beginners Reining) en de onderdelen 211 t/m 239 starten. Daar je al in de Open klasse gestart bent, heb de je amateurstatus.
Zie WRAN regelboek artikel 320 t/m 334.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 08:10

@sliding je mag nog steeds met een 3-jarige starten hoor. Die nieuwe regel is er nog niet door. Of je het zou moeten willen is natuurlijk een ander verhaal.