Ik heb heel lang een verzorgpaardje gehad.. en die is ineens verkocht. Ik vroeg me heel erg af waar hij was en hoe het met hem en ging naar hem op zoek. Ik heb een advertentie neergezet op marktplaats, heb op deze site een topic geplaatst, en ga zo maar door. Ik hoorde dat hij misschien op texel stond, dus ging daar heen om affices ophangen om te zien of hij daar was. Kreeg alleen helaas geen reactie daar van.
De afgelopen tijd zat ik een beetje te emailen met een meisje uit den helder, die me wel heel graag wilde helpen.
Die herinnerde zich inene, dat iemand op Texel haar vertelde over een pony die een ongeluk had gehad met de koets. En hij was een beetje moeilijk in de omgang. Willy ging altijd rennen als hij ergens van schrok, wat achter hem gebeurde. Waarschijnlijk heeft hij dat ook gedaan toen hij met de koets liep, en toen is de kar overdekop geslagen. ( ik vond het al een wonder dat het de keren daarvoor goed was gegaan met een kar !! )
Nu dus mijn probleem.
Het bleek inderdaad willy te zijn. Krijg ik van die mensen een mailtje
dat het hem dus is, en dat hij te koop is voor de slachtprijs, omdat zij hem zo ssnel mogelijk kwijt willen ( logisch na zo'n ongeluk ! ) En dat hij 750 euro kost. Ik heb alleen totaal GEEN 750 euro, en ik heb ook niet de zekerheid dat ik iedere maand voor stalling kan betalen. Waar ik in de buurt woon is het stallen 120 euro, maar zonder stal 100 euro. Dit kan ik wel betalen. Ook kan ik op iets langere termijn die 750 euro makkelijk terugbetalen. Alleen het rotte is dat ze hem op zeer korte termijn weg willen hebben. Ik weet nu dus totaal niet wat ik moet doen.
Misschien naar een pension, voor iets moeilijkere pony's, en dat mensen dan voor hem kunnen zorgen.
hij is op zich wel een talentje qua dressuur, makkelijk aan de teugel, vind het leuk in de bak. Alleen was hij wel vaak moeilijk al wilde hij iets niet, zoals zn stal in. Ook rolde hij wel eens met zn zadel op, maar dat is meer een kwajongens streek.
Ik heb dit verhaal heel snel geschreven, omdat ik me zwaar klote voel en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik wil gewoon NIET dat hij dood gaat

Want al maak ik nu de keuze dat ik dr nix aan doe, kan ik niet later mijn keus veranderen, omdat het dan gewoonweg al te laat is:(
Mvg,
Myrthe