Wat moet ik doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myrthesadee

Wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:04

Ik heb vooral de vraag aan een moderator.
Ik heb heel lang een verzorgpaardje gehad.. en die is ineens verkocht. Ik vroeg me heel erg af waar hij was en hoe het met hem en ging naar hem op zoek. Ik heb een advertentie neergezet op marktplaats, heb op deze site een topic geplaatst, en ga zo maar door. Ik hoorde dat hij misschien op texel stond, dus ging daar heen om affices ophangen om te zien of hij daar was. Kreeg alleen helaas geen reactie daar van.
De afgelopen tijd zat ik een beetje te emailen met een meisje uit den helder, die me wel heel graag wilde helpen.
Die herinnerde zich inene, dat iemand op Texel haar vertelde over een pony die een ongeluk had gehad met de koets. En hij was een beetje moeilijk in de omgang. Willy ging altijd rennen als hij ergens van schrok, wat achter hem gebeurde. Waarschijnlijk heeft hij dat ook gedaan toen hij met de koets liep, en toen is de kar overdekop geslagen. ( ik vond het al een wonder dat het de keren daarvoor goed was gegaan met een kar !! )
Nu dus mijn probleem.

Het bleek inderdaad willy te zijn. Krijg ik van die mensen een mailtje
dat het hem dus is, en dat hij te koop is voor de slachtprijs, omdat zij hem zo ssnel mogelijk kwijt willen ( logisch na zo'n ongeluk ! ) En dat hij 750 euro kost. Ik heb alleen totaal GEEN 750 euro, en ik heb ook niet de zekerheid dat ik iedere maand voor stalling kan betalen. Waar ik in de buurt woon is het stallen 120 euro, maar zonder stal 100 euro. Dit kan ik wel betalen. Ook kan ik op iets langere termijn die 750 euro makkelijk terugbetalen. Alleen het rotte is dat ze hem op zeer korte termijn weg willen hebben. Ik weet nu dus totaal niet wat ik moet doen.

Misschien naar een pension, voor iets moeilijkere pony's, en dat mensen dan voor hem kunnen zorgen.

hij is op zich wel een talentje qua dressuur, makkelijk aan de teugel, vind het leuk in de bak. Alleen was hij wel vaak moeilijk al wilde hij iets niet, zoals zn stal in. Ook rolde hij wel eens met zn zadel op, maar dat is meer een kwajongens streek.
Ik heb dit verhaal heel snel geschreven, omdat ik me zwaar klote voel en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik wil gewoon NIET dat hij dood gaat Boos!
Want al maak ik nu de keuze dat ik dr nix aan doe, kan ik niet later mijn keus veranderen, omdat het dan gewoonweg al te laat is:(
Mvg,
Myrthe

myrthesadee

Re: Wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:05

mijn vraag is trouwens aan de moderator waar dit onderwerp heen moet !!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:10

Ik snap dat je het heel erg vindt, maar ik vraag me af wat je graag wilt dat we voor je doen? Wil je een manier vinden om zelf de pony te kopen? Of zoek je iemand anders die misschien belangstelling voor deze pony heeft?

Overigens lijkt me € 750,-- als slachtprijs erg veel! Ik vrees dat de eigenaren hier een slaatje uit proberen te slaan omdat ze weten hoe gek jij met het beestje bent....

myrthesadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:26

ALLE mogelijkheden om hem van de slacht weg te houden!!
Ik heb het er nu met mijn familie over wat de oplossingen zijn al wil ik hem kopen, waar ik nu het geld eigenlijk gewoon neit voor heb.
Ook had ik altijd met mijn ouders de afspraak dat ik geen eigen paard zou mogen, en daar blijft mijn vader zich denk ik aan houden.
Wel zou ik veel geld aan het onderhoud kunnen meebetalen al zou iemand anders hem kopen. Het is een mooi dressuur haflingertje,
maar hij heeft wel zo zijn streken. Toen hij bij ons stond dreigde de stalknecht vaak met een houten balk, als hij zijn stal niet meteen in wilde. Ik weet niet of hij ooit echt een klap heeft gehad. Maar bij mij gedroeg hij zich meeste van de tijd gewoon heel braaf. Met rijden heeft hij geen gebreken getoont, alleen al wilde hij niet, draaide hij zich om, maar dan gaf je hem een tikje met je zweep, en liep hij verder.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:35

Ik begrijp heel goed dat je het beestje wilt redden, maar hem zelf kopen lijkt me geen goed idee. Als je nu al geen € 750,-- hebt om hem te kopen moet ik er niet aan denken wat er gebeurt als je een dierenarts nodig hebt. Heel bot misschien: maar als je geen geld hebt voor een paard moet je geen paard kopen!

Tja, of je iemand anders zo ver kunt krijgen om hem te kopen is natuurlijk maar zeer de vraag. Het klinkt niet echt als een makkelijke pony. Voor jou is het misschien een fantastische pony, maar iemand die hem niet kent zal daar waarschijnlijk iets anders over denken. Moeilijk in de omgang, er vaak vandoor gaan, wil de stal niet in, gaat rollen met het zadel. Dat klinkt niet echt heel gezellig......

Ik hoop voor je dat je een oplossing vindt!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:25

[WWW] > [VP]

myrthesadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:41

Ik ga vanavond met een kennis van me praten over het eventuele prijskaartje wat er aan zit. Ik kan misschien met de prijs iets naar beneden gaan, omdat 750 euro geen gewone slachtprijs is. Als ik een baan neem, verdien ik met dat baantje ongeveer 260 euro per maand, voor 2 avonden iedere week. Dit is dan voor voer en stalling. Veel voer moet hij niet krijgen, want dan wordt hij zo energiek, en gaan zijn streken verergeren ( tenminste, dat was meestal zo. )

Weten jullie misschien iets over een goede verzekering? En wat voor ik er dan zou moeten nemen?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:01

Een verzekering vergoedt niet alles, en ik denk eerlijk gezegd niet dat je het met 260 euro in de maand gaat redden. Eigenlijk weet ik het wel zeker, tenzij je het geluk hebt dat je paardje nooit iets heeft maar dat weet je nooit. Vergeet bovendien niet de kosten van de spullen, de hoefsmid, de inentingen, de wormenkuren. Deze kosten komen regelmatig terug bovenop stalling en voer.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:26

Dit is natuurlijk heel sneu, maar wat wil je dat wij daar aan doen? Lachen Dit is gewoon het grote nadeel aan een vz-paard, je kan ze zo ineens kwijt raken... Als je het je kan veroorloven kun je em kopen, anders is het heel jammer, maar moet je em laten gaan.

Sterkte ermee. Ach gut

myrthesadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 18:23

Het stallen kost me 100 euro per maand, daar zit al s'avonds voer bij. De hoefsmid heb ik er bij gerekend das ongeveer 35 euro voor mij. Mijn ouders betalen ook een deel voor mij. Ook gaat misschien een vreindin van mij er ook op rijden, die gaat dan ook wat betalen. Maar de stalling kosten zijn voor mij en het voer. Ik heb gehoord dat verzekeringen heel vaak dingen niet uitkeren, dus ik weet niet of ik dat wel ga doen ( die tip kreeg ik van iemand die er ook veel vanaf weet en de haflinger wel kende. )
ik noem trouwens de naam van de haflinger niet, wegens de mensen waarvan hij nu nog is, beetje onbeleefd.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:05

Ik vind het echt heel sneu voor je, en ik snap dat je je verzorgpaard van de slacht wilt redden. Maar ik wil je wel adviseren om niet zomaar hals over de kop een paard te kopen! Er komt heel veel bij kijken en de kosten worden toch altijd hoger dan je verwacht. En het klinkt alsof je er niet echt geld/tijd voor hebt. Dus denk er heel goed over na! Misschien kan je de eigenaren zover krijgen dat ze de pony iets langer houden, zodat jij wat meer tijd hebt om de dingen te regelen.

myrthesadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 20:31

Ja dat klopt.. Ik beslis dit ook niet zomaar halsoverkop, misschien kom ik wel zo over, maar ik ben er al 2 dagen mee bezig. Ik zou vanavond een kosten plan uitpuzzelen samen met iemand die bij dezelfde boerderij staat, maar vanwege de storm kan het niet. Ik ga dat morgen bespreken, en zaterdag kijken hoe het met hem is. En of hij handelbaar is.

Niet denken datk gwn zo'n meissie ben die een verzorgpaardje wilt redden van de slacht, ik weet hoe sommige mensen er over denken..Lachen
Ik heb gewoon t gevoel dat hij veel meer voor mij betekend dan gewoon een paardje!! Net als dat je je eigen paardje zou willen redden van de slacht.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:53

myrthesadee schreef:
Ja dat klopt.. Ik beslis dit ook niet zomaar halsoverkop, misschien kom ik wel zo over, maar ik ben er al 2 dagen mee bezig. Ik zou vanavond een kosten plan uitpuzzelen samen met iemand die bij dezelfde boerderij staat, maar vanwege de storm kan het niet. Ik ga dat morgen bespreken, en zaterdag kijken hoe het met hem is. En of hij handelbaar is.

Niet denken datk gwn zo'n meissie ben die een verzorgpaardje wilt redden van de slacht, ik weet hoe sommige mensen er over denken..Lachen
Ik heb gewoon t gevoel dat hij veel meer voor mij betekend dan gewoon een paardje!! Net als dat je je eigen paardje zou willen redden van de slacht.

Ik hoop dat 't je gaat lukken! Als hij eenmaal veilig en wel van jou is, moet je het wel laten weten he!:)

myrthesadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 22:20

Jaaa tuurlijk !
Ik hou jullie van iedere vooruitgang wel op de hoogte.. Vind het wel fijn dat veel mensen me hier helpen qua tips enzo..

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:02

Meid, als je het kunt doen, doe het dan!

Ik heb zelf met mijn ouders de regeling dat zij het voorschieten mocht mijn pony iets krijgen. Misschien kun jij zoiets ook regelen?
Daarnaast vallen de kosten bij mij iig best mee. 120 euro p/m stalling (zit voer en alles al bij inbegrepen), 3x per jaar 4,50euro aan wormenkuur, enting was 16 euro en hoefsmid is 17 euro en hoevaak ligt aan de hoeven. Bij die van mij is het nu bijna 2 maanden geleden dat ze zijn bekapt en achter zijn ze nog perfect en voor zijn ze niet meer perfect rond, maar geen scheurtjes o.i.d. en van mooie lengte.

Als je het kunt regelen, zou ik het doen. Anders krijg je er later spijt van, dat zou ik in jouw geval nl ook krijgen!

beauty05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:48

heb je een foto van hem ?

myrthesadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 14:09

Jaa, hier een paar oude. Nieuwe zet ik dr van de week wel even bij Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kheb hem niet gepoetst voordat we foto's gingen maken, vandaar die modder enzo Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:11

myrthesadee schreef:
Ik ga vanavond met een kennis van me praten over het eventuele prijskaartje wat er aan zit. Ik kan misschien met de prijs iets naar beneden gaan, omdat 750 euro geen gewone slachtprijs is. Als ik een baan neem, verdien ik met dat baantje ongeveer 260 euro per maand, voor 2 avonden iedere week. Dit is dan voor voer en stalling. Veel voer moet hij niet krijgen, want dan wordt hij zo energiek, en gaan zijn streken verergeren ( tenminste, dat was meestal zo. )

een baan nemen nog wel.. ten eerste moet iemand jou in dienst willen nemen, en dat heb je niet echt zelf in de hand... ten tweede.. ga uit van het minimum loon.. dan kan je ook niet ''te weinig'' hebben straks

succes ermee

myrthesadee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 21:45

Jaa, daar ben ik van uit gegaan. Maar ik ken de eigenaren van het bedrijf daar, dus dat gaat wel lukken. Verder is dat wat ik berekend heb,
het geld dat ik ontvang, als ik daar maar 8 uur per week werk. En ik kan makkelijk meer. Met wat minder red ik het ook, maar met dat geld ga ik dan sparen. Ik weet dat ik heel veel vrije tijd op moet geven, en alle leuke dingen die ik verder na school doe, ook op moet geven. Al gaat het dan beter met hem, kan ik er een verzorgster bij nemen, alleen als ik die echt geschikt vind. Ik ga dit deel van mijn leven even veranderen, voor dit paardje. Hij is het waard hoop ik !