Hoe kan ik mijn ouders overhalen om een paard te nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneke_

Hoe kan ik mijn ouders overhalen om een paard te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 15:51

Hoi, Knipoog
ik rij nu al acht jaar en wil al mijn hele leven een eigen paard!
ik heb zo ongeveer alles geprobeerd om ze over te halen. heeft er iemand een eigen paard of pony
die mij kan vertellen hoe jullie het hebben gedaan? of heeft er iemand goede tips voor mij? ik hoop het echt! Ach gut
Groetjes mi

#Ymke#

Re: Hoe kan ik mijn ouders overhalen om een paard te nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:55

Zelf keihard werken en sparen en een paard kopen. Dan pas heb je het verdient, en heb je laten zien dat je er ook voor kan/wil werken.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 15:59

#Ymke# schreef:
Zelf keihard werken en sparen en een paard kopen. Dan pas heb je het verdient, en heb je laten zien dat je er ook voor kan/wil werken.

ik ben al onderweg Haha! , ik heb ook al tegen mijn vader gezegt: als je me nou een tijd voor een paard laat zorgen, en als ik het goed doe krijg ik er een. maar dat wil hij niet omdat hij weet dat het me toch wel lukt. Boos! .

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:02

niet doen, want als ze het niet echt willen kan het grote problemen geven. Mensen die niet weten wat erbij komt kijken kunnen daar behoorlijk van schrikken. Gewoon wachten tot je het zelf kunt.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:05

misschien kun je je je vader overhalen om het voor te schieten en dat je dan maandelijks hem wat terugbetaald?
je bent nú jong, nu heb je tijd voor een paard en de tijd die je dan meemaakt met je paard neemt niemand je meer af.

en lejo, het loopt wel los. je hebt altijd nog bokt! haha.
en er zijn genoeg mensen in je omgeving die je met raad en daad kunnen bijstaan.
je eerste paard is altijd aftasten! hoe oud je ook bent.
succes ermee!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:06

Als je in de speelgoedwinkel een kleine pop wil hebben, dan moet je eerst met een héééle dure aan komen zetten 'maaam mag ik dezeee?' en dan zegt mam 'nee schat, die is te duur' en dán pak je die kleine goedkope pop, want in verhouding met die dure lijkt die kleine goedkope pop nóg goedkoper. Clown

Zo moet je het met paarden ook aanpakken; eerst vragen om een duur sportpaard (zoek een lekker dure op marktplaats en wijs die aan) 'maaaam mag ik dezeee?' en dan zegt mam 'lieverd ben je gek geworden, dat is veels te duur' en dán zoek je een leuke shetlander/welsh op Clown

ben ik slim of ben ik slim Tong uitsteken

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 16:09

appelbolfan schreef:
Als je in de speelgoedwinkel een kleine pop wil hebben, dan moet je eerst met een héééle dure aan komen zetten 'maaam mag ik dezeee?' en dan zegt mam 'nee schat, die is te duur' en dán pak je die kleine goedkope pop, want in verhouding met die dure lijkt die kleine goedkope pop nóg goedkoper. Clown

Zo moet je het met paarden ook aanpakken; eerst vragen om een duur sportpaard (zoek een lekker dure op marktplaats en wijs die aan) 'maaaam mag ik dezeee?' en dan zegt mam 'lieverd ben je gek geworden, dat is veels te duur' en dán zoek je een leuke shetlander/welsh op Clown

ben ik slim of ben ik slim Tong uitsteken

haha, daar kan ik wel wat mee dank je, is dat bij jou ook zo gegaan?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:13

Jep Lachen Daarom heb ik nu een shetlander, het is niet zo dat ik een shet heb genomen omdat we geen geld hebben voor een groot paard; ik wou gewoon een shet. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:16

#Ymke# schreef:

Ja heb ik ook gedaan, in de vakantie 3 maanden keihard gewerkt, en toen heb ik eindelijk een eigen gekocht Haha!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:18

nee, ik bedoel niet voor haar dat schrikken, ik ga ervanuit dat zij het wel weet. Ik bedoel haar ouders die kunnen schrikken.
Als je niets van paarden weet, (waar ik dan van uitga anders hoeven ze niet overgehaald te worden. dan willen ze het Ja of Nee) dan kunnen ze behoorlijk schrikken van stalling, DA, eventueel keuringen, wedstrijden als je dat wil, spullen die het die nodig heeft, vervoer enz.
Het komt regelmatig voor dat ouders dan het paard weer weg willen hebben, dan ben je nog verder van huis. Dus als je toch overgaat tot overhalen, vertel dan wel eerlijk over alles dat erbij komt kijken, de aanschaf is het nietm het is de verzorging. als je zelf niet genoeg geld hebt voor de aanschaf, heb je dat zeker niet voor de verzorging.
Als je ouders nu al twijfelen...

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:27

ik heb het makkelijker gehad Haha!
ik heb mijn hele leven al een paard gehad dus dat is makkelijk Tong uitsteken
en ik heb ook mijn eigen shet gekocht omdat me andere shet was ingeslapen ( om medische reden ) Maar mijn arabier die heb ik wel gewoon gekregen Haha!

KIMMYLOVERR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:43

we wonen op een boerderij en heb mijn hele leven al dieren
en ik ging op paardrijden
we hadden er de ruimte voor en mijn vader houd ook van paarden
dus k had geluk Haha! hij wilde er weL een kopen voor me..
maar ik denk dat je gewoon niet te veel zeuren moet, laat zien dat je er alles voor wilt doen om een paard te krijgen

karentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:52

Ik heb 4 jaar aan de kop van me moeder gezeurt en nu mag het eindelijk!
Gewoon blijven proberen dus:)
Xx

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:55

Als je ouders het niet willen gaat het lastig worden. Dan moet je het zelf geheel betalen. En das duur. Ik heb geen eigen paard. Ik zou der best 1 willen, maar het is nu niet te doen.

Ik zit op school. Hartstikke druk, heb er dus geen tijd voor. Laat staan als ik ook nog eens moet gaan werken omdat ik het anders niet kan betalen! Ik weet niet hoe jij zit. Maar ik heb zoiets van; Nu nog maar even niet. Eerst school afmaken. Gaan werken(en dan geen bijbaantje maar echt na het studeren) en dan maar eens zien of dat gaat lukken. Ja

Kikikat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:58

zeggen dat je dan veel sport Tong uitsteken mijn moeder is helemaal gek aant worden van het feit dat ik nu ook al van roeien af wil.. vorig jaar met paardrijden gestopt namelijk..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:27

Gewoon tienduizend euro op hun bankrekening storten.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:30

als ik kon terug draaien had ik er misschien toch eerst heeeel goed over na moeten denken voordat ik een eigen paard nam.. goed nu ben ik helemaal gek van hem dus weg doen zit er zeker niet in.. maar heb je ook tijd voor hem als je gaat studeren enzo??? daar moet je ook goed bij nadenken Knipoog suc6

JelskeFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:33

Maar waarom willen ze het dan niet? Als je weet wat hun er niet goed aan vinden kun je daar over praten... Maar het is niet zo makkelijk als het lijkt helaas! Tong uitsteken

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:35

heb altijd door lopen zeuren. op den duur i mn pony overgegaan van mn opa en oma naar mij. toen zagen mn ouders ook dat ze te klein werd en te oud voor wedstrijden enz. toen kwamen we bekende tegen die fokte friezen en ik moest daar van mn ma gaan kijken(had ze ondertussen al geinformeerd of hij wat had staan) werd ten voorgesteld aan een friese jaarling hengst. meteen helemaal verliefd erop. na 2 maanden was hij van mij. mn moeder gek gemaakt was ook weg van hem en mn vader ook. ik werk trouwens voor mn paardne mn ouders betalen bijna niks. i ook een eis geweest.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:37

gebruik even de zoekfunctie, er zijn al 1001 topics over dit onderwerp geopend. ik tem even...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:42

Je moet wel weten waarom ze het niet willen,misschien is het financieel wel niet haalbaar.Dat was bij ons vroeger het geval, ik bleef zeuren en ze werden er gek van.dat zeuren heb ik nu spijt van, want ze wilden mij dolgraag een pony geven maar financieel ging het niet.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:47

lejo schreef:
nee, ik bedoel niet voor haar dat schrikken, ik ga ervanuit dat zij het wel weet. Ik bedoel haar ouders die kunnen schrikken.
Als je niets van paarden weet, (waar ik dan van uitga anders hoeven ze niet overgehaald te worden. dan willen ze het Ja of Nee) dan kunnen ze behoorlijk schrikken van stalling, DA, eventueel keuringen, wedstrijden als je dat wil, spullen die het die nodig heeft, vervoer enz.
Het komt regelmatig voor dat ouders dan het paard weer weg willen hebben, dan ben je nog verder van huis. Dus als je toch overgaat tot overhalen, vertel dan wel eerlijk over alles dat erbij komt kijken, de aanschaf is het nietm het is de verzorging. als je zelf niet genoeg geld hebt voor de aanschaf, heb je dat zeker niet voor de verzorging.
Als je ouders nu al twijfelen...

Klopt, als je ouders er niet voledig achter staan wordt het gewoon een steeds groter probleem. Laat eerst zien dat je het écht kunt. Ik heb vanaf m'n 4de ook al zo'n droom gehad; een eigen pony/paard.
Na jaren lang, door weer en wind, verzorgpony's, veulens, manegepaarden met veel liefde verzorgen. Alle tijd die ik had was stallen uitmesten en poetsen. Rijden kon vaak niet eens. Op m'n 11de heb ik een lease-paard gekregen. Deze eigenaren hebben haar later aan mij gegeven. En daarna heb ik een bijrijdpaardje gehad, en nu, heb ik eindelijk. Na tien jaar stallen uitmesten en manegerondjes rondhobbelen [niet helemaal waar. Rijdt vanaf m'n elfde op eigen pony's], eindelijk m'n echte eigen droompaard.

Het is gewoon keihard werken. Maar waarom zoek je niet een leuke verzorgpony? Heb ik ook gedaan, het was gewoon een soort 'eigen paard'. Ik mocht er alles mee, en niemand bemoeide zich daarmee. Dan groei je ook wat meer in de paarden, en weet je beter of dit écht is wat je wil [want heel veel meiden zeggen dat, maar er loopt een leuke jongen langs en het is over met de paarden].
En de kosten, tjaa.. Paarden zijn duur. Het onderhoud vooral.

Ik heb een vriendje & 2 pony's & een héééle drukke school. Maar aangezien ik heb bewezen naar mijn ouders toe, dat ik een paard waardig ben, heb ik er eentje gehad. Zomaar. [geen verjaardag ofzo]
En het is prima te combineren, en paarden blijven altijd de lust in mijn leven.
En wanneer je het uitstraalt, en weet waar je hart ligt, kom je er wel. Net als ik; met omwegen. Maar uiteindelijk kom je er wel.

Je hoeft niet per se een eigen paard. Er zijn genoeg andere oplossingen als je ouders er niet achterstaan. Lachen

Succes.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:49

Als je ouders er niet achterstaan, dan er nog niet aan beginnen, zit er niets anders op om te wachten totdat je het zelf allemaal kan bekostigen.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 19:43

ja jullie hebben wel gelijk, maar ik wil wel iets mee bereiken later.
met 1x in de week les en 2 shets heropvoeden schiet dat niet super op. en ik denk dat mijn ouders er de komende jaren toch niet achter staan, gelukkig mag ik nu wel 2x in de week gaan lessen of springles nemen. en verder houdt ik me wel bezig met die shets. heel misschien krijgt mijn vriendin een paard en mag ik haar helpen, of nemen we voor in de vakantie een leasepaard
en verder is het bij ons in de buurt heel moeilijk om aan een verzorgpaard te komen.

ik wil later waarschijnlijk wel de opleiding in deurne gaan doen, maar dat duurt nog even dus ik zie dan wel weer. mijn droom om een eigen paard te hebben zal denk ik nooit voorbij gaan, maar ik denk dat het voor nu het beste is dat ik heb even laat rusten.
in ieder geval,, heel erg bedankt iedereen voor jullie tips!
Kus Mi

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:54

Hier zijn al heel veel topics over geweest. Gebruik de zoekfunctie eens Lachen.