Alleen meedoen aan trektoch/ruiterkamp o.i.d.?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

x_Katja_x

Alleen meedoen aan trektoch/ruiterkamp o.i.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 19:15

Zijn er mensen hier op bokt die weleens in hun eentje hebben meegedaan aan een ponykamp of trektocht ofzo? Ik ben over 2 weken helemaal klaar met school, en zit dus maanden thuis. Mijn ouders stelden voor om dan een keertje op trektoch o.i.d. te gaan. Maar omdat mijn vriendinnen allemaal wel gewoon naar school moeten kunnen zij niet mee.

Vandaar mijn vraag. Hoe is dit jullie bevallen?
Heb trouwens al weg gezien dat veel van deze activiteiten pas richting zomer beginnen.. Maar ik zou dan graag in maart/april gaan.

Nou ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt! Vingers aflikken

Groetjes Katja.

fjordnina

Re: Alleen meedoen aan trektoch/ruiterkamp o.i.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:11

Ik ben afgelopen zomer met 3 andere meiden op trektocht geweest. We kenden elkaar niet, maar het bleek best te kunnen. Er waren wel meningsverschillen enz. maar dat hou je toch.

Je moet alleen even bij je reservering voor zo'n kamp vragen of er veel mensen tussen zullen zitten die elkaar al eerder gezien hebben op dat kamp. Die klitten altijd aan elkaar en zo wordt het natuurlijk niet leuker.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:01

Ponykamp deed ik altijd ´zelf´.
Trektocht niet, maar in onze groep was wel een jongen die alleen ging. Nu was onze ´groep: ik, mijn vriendin, 2 gidsen en hij dus.
Supergezellige gast, kon éíndeloos over al z´n reizen vertellen (en dat deed hij dus ook Haha! )We hebben gewoon een super gezellige tocht gemaakt met z´n allen. Hij had ook helemáál alleen een tocht gemaakt over Kreta te paard, dat was hem ook heel goed bevallen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:49

In het verre verleden heb ik 2x een ruitervakantie alleen gedaan. Prima bevallen. Je trekt de gehele dag met elkaar op met de eerst voor jou onbekenden en dat gaat heel goed, omdat het maar tijdelijk is Knipoog

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:58

Ik heb dit nooit gedaan. maar ik zou dit wel willen..
Je hebt allemaal dezelfde passie; Paarden!
dus vrienden/vriendinnen maak je zo Lachen

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:24

Ik ben 1x met vriendinnen geweest. Verder altijd alleen. Ponykampen en een keer een trektocht. En dat is me nog beter bevallen dan met bekenden.
Alleen ga je veel meer met iedereen om. Je leert iedereen beter kennen. Dat vond ik veel leuker.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:57

Bedankt voor jullie reacties!! Ik zit er dus sterk over te denken om een trektoch van een dag of 2/3 te gaan doen. Ik heb nl. 6 maanden vakantie (erg he Bloos ) dus tijd zat Knipoog Maarja voor de rest moet iedereen nog naar school/werken. Aan de ene kant denk ik dat je inderdaad wel snel mensen leert kennen, aan de andere kant vind ik het zo vriendloos staan om alleen te gaan Clown

Maargoed heb al wel 2 erg leuke adresjes gevonden.. dus ga er eens over nadenken..

Meer verhalen/ervaringen zou fijn zijn Haha!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:02

Bij de Antwerpse Trekruiters maken we veel meerdaagse tochten, zo'n beetje overal, ook in Nederland. De prijzen daarvan vallen goed mee, omdat we een vereniging zijn en dus geen winst maken op de tochten. Je moet natuurlijk wel een eigen paard en vervoer hebben...
De website ligt er momenteel wel uit, tegen volgende week zou die weer in orde moeten zijn... http://atr.ruitertoerisme.org

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:08

TIP:Pradis in frankrijk;leuke nederlandse mensen,leuke paarden,mooie locatie!!!!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 22:46

snuffelhues schreef:
Bij de Antwerpse Trekruiters maken we veel meerdaagse tochten, zo'n beetje overal, ook in Nederland. De prijzen daarvan vallen goed mee, omdat we een vereniging zijn en dus geen winst maken op de tochten. Je moet natuurlijk wel een eigen paard en vervoer hebben...
De website ligt er momenteel wel uit, tegen volgende week zou die weer in orde moeten zijn... http://atr.ruitertoerisme.org

Ik heb helaas geen eigen paard.. Scheve mond

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 07:51

Ik ben vaker alleen op kamp gegaan. Was wel gezellig, maar idd veel mensen die elkaar al kenden. Dit jaar ga ik met vriendinnen van me op kamp.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:45

Misschien als je er komt ben je een beetje vriendloos.. maar er zijn vaak wel andere die ook alleen zijn.
En binnen no time heb je nieuwe vrienden gemaakt. (waar je soms nog heeel lang contact mee hebt!)
Als ik jou was zou ik gewoon gaan! En bevalt het niet, jammer dan. Dan ga je volgend jaar met een stel vriendinnen.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:53

Ik ga altijd alleen met mijn (bijrijd)paard op vakantie.
Dit jaar trek ik een maandje rond over de Veluwe. Haha!
(vorig jaar 3 weken)
Zoals de planning ervoor staat trekken we rond op 2 verschillende locaties.
Bevalt dus prima!

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:27

Zoek je iets in Nederland? Of zou Portugal ook een optie zijn?

Ik ga er zelf eind maart voor anderhalve week heen. Dan heb je ook meteen lekker weer.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 17:18

Nickolay schreef:
Zoek je iets in Nederland? Of zou Portugal ook een optie zijn?

Ik ga er zelf eind maart voor anderhalve week heen. Dan heb je ook meteen lekker weer.

In Nederland, en dan gewoon voor een paar daagjes. Om er lekker even "tussenuit" te zijn zeg maar. Ik zat zelf te denken aan een trektoch van een dag of 3, maar heb niemand die mee kan dus vandaar mijn vraag Knipoog

Mirthe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:20

Ik ben twee keer alleen op ruiterkamp geweest en een keer alleen op trektocht. Het scheelt denk ik wel dat ik altijd met eigen paard ben geweest, dan heb je toch makkelijker aanspraak ofzoiets. DIt jaar ga ik weer alleen op trektocht, in Nederland, volgend jaar wil ik naar de Ardennen. NOg leuke/goede tips voor een trektocht in Nederland??

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:26

x_Katja_x schreef:
, aan de andere kant vind ik het zo vriendloos staan om alleen te gaan Clown

Dat is maar hoe je het bekijkt, het staat ook zelfstandig en onafhankelijk. Lachen Iemand die doet waar hij zin in heeft zonder zich afhankelijk op te stellen van anderen.

Ben zelf vaak alleen op vakantie geweest, ook een keer een ruitervakantie en het is echt super. Je hebt een gemeenschappelijke deler dus genoeg om over te praten. Zou zeker gaan als ik jou was. En het is maar voor een paar dagen én in NL, als het niet bevalt ben je zo weer thuis nietwaar.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:40

wat voor trektocht had je in gedachten dan?moet er nodig tussen uit namelijk....
ff oftopic mooi plaatje van ed!!!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 18:51

lique schreef:
wat voor trektocht had je in gedachten dan?moet er nodig tussen uit namelijk....
ff oftopic mooi plaatje van ed!!!

Gewoon een paar dagen lekker weg, lekker ter paard van de natuur genieten Lachen . Ik moet wel een paard huren want heb er zelf geen. Zin om mee te gaan? Haha!

Ja mooi he, het is ook gewoon een prachtig paard! Knipoog

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:56

Ik ben de ook alleen gegaan de eerste keer, de keren erna ging ik gewoon en soms waren er mensen die ik kende, h ik zou gewoon gaan als ik jou was.

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:05

Ik ben 4 jaar geleden een week alleen op paardentrektocht geweest.
Naar de Spaanse Pyreneeën. Echt héééél gaaf! In een groep van 6+2 begeleiders. Allerlei verschillende mensen.
Maar dat is niet wat je zoekt. Zulke tochten zijn er vast ook in Nederland.
Ik heb het gedaan via trailfinders, heb gebeld en info gevraagd, of er meerdere alleen waren etc. Alleen gaan schijnt erg gebruikelijk te zijn.
Het is mijn zeker goed bevallen. Je heb allemaal dezelfde passie: paarden.
Gewoon doen dus, en zeker voor een paar dagen kan je je er geen buil aan vallen en heb je een mega-ervaring!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:07

Ik ben een keer 2 dagen wezen rijden met 2 bokkers, krissie1985 en toushie, toeshie ging zondags niet mee, dus toen waren we met zijn 2e. Ik kende hun ook niet, maar het ging goed. In het begin een beetje de kat uit de boom kijken, maar daarna komt het gesprek vanzelf op de grootste hobbioe, paard rijden Tong uitsteken Was erg gezellig dus.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:20

Weten jullie misschien ook nog leuke adresjes? (liefst met website)
En zijn er ook trektochten o.i.d. in maart/april/mei??

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:20

Irisdewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:27

Hoi!
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem als Katja. Ik wil namelijk graag een trektocht maken in Tsjechië: www.ruiterreizen.nl. Het lijkt me alleen niets om dit allemaal alleen te doen met vliegreis enzo. Met zn 2en is toch gezelliger. Ik zou graag in contact komen met mensen die ook een trektocht/ruiterreis willen maken, bijv. in tsjechie, belgie of duitsland:)
Groetjes, Iris