spijt verkoop paard hebben meer mensen dat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

spijt verkoop paard hebben meer mensen dat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 02:02

hallo

ik hoop dat ik in het goede forum zit voor mijn verhaal .
ik ben altijd opgegroeid met fjorden mijn opa had er 5
en op 1 daarvan heb ik leren rijden .
denise was echt mijn maatje en ben jaren met haar omgegaan en heb alles met er gedaan
helaas moest zij vanwege blessures enz verkocht worden .
toen ik 15 was vond mijn opa het tijd voor een eigen paard
deze heb ik gekregen na niet lang zoeken
cleo is zijn naam een prachtruin van 4 jaar oud
ik had het eigenlijk allemaal moeten zijn aankomen maar was een beetje naief nog geloof ik
op de proefrit ben ik van hem afgevallen maar ik had zoiets van ach dit komt wel goed als hij eenmaal bij mij staat
terwijl mijn opa gelijk kon lezen en schrijven met hem
toen hij eenmaal thuis was ging het de eerste 2 maanden prima op wat kleine nukken na maar ach daar was hij 4 voor
maar de streken en kuren begonnen steeds erger te worden
als ik in de wei reed ging het nog redelijk prima in het begin
maar naar buiten gaan was een hel
hij liep dwars door bosjes heen en voor auto s als we in de buurt waren van een weg
ik had totaal geen overwicht op hem
ik heb van alles geprobeerd ben gigantisch boos geworden heb hem veelvuldig beloond als het goed ging
uiteindelijk heb ik het om een andere boeg gegooid
telkens als hij raar deed stapte ik af en ben kleine rondjes gaan lopen tot hij normaal deed en dit soms wel meer dan een paar keer per buitenrit hier werd het beter van maar ik had totaal geen plezier meer aan het rijden
ik ben mij toen gaan richten op meer grondwerk wat mij ook weer wat meer plezier verschafte
want hier reageerde hij heel goed op
eindelijk ben ik een beetje een band met hem gaan ontwikkelen
ook ben ik mij gaan toeleggen op aangespannen rijden in een span en twee span
dit ging ook redelijk goed op wat situaties na
uiteindelijk ben ik weer langzaam aan begonnen met rijden
dit ging dus absoluut niet goed
op een dag is hij met mij aan de haal gegaan en heeft hij geprobeerd met mij over het hek van het weiland te springen
dit was te hoog hierdoor is hij er doorheen gegaan en heeft een salto gemaakt waardoor ik onderhem ben beland
ik ben zo geschrokken toen dat ik heb gezegd nu stoppen we ermee al mijn plezier was weg en ik heb na toch wel goed nadenken hem verkocht
maar nu komt toch wel mijn hamvraag :

wat zouden jullie gedaan hebben
want als ik heel eerlijk ben heb ik er zo n spijt van
maar ja achteraf kijk je een koe in de kont zeggen ze dan
maar had ik moeten doorgaan
ik denk dat nu wel maar ja ik ben nu 22 en een stuk sterker geestelijk en lichamelijk
ik was toen ik hem verkocht 16 dus ik heb het wel 1 1/2 jaar gebrobeerd
nou ja goed ik moest het toch even kwijt want de laatste tijd zit ik hier toch wel mee vooral nu ik weer wat intensiefer met paarden bezig ben

lindsey

Re: spijt verkoop paard hebben meer mensen dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 02:24

Ik denk dat je destijds een goede beslissing hebt genomen om hem te verkopen.

Je schrijft dat je opa kon lezen en schrijven met het paard. Paardje paste dus wel bij hem maar hij was bij het proefrijden door zijn enthousiasme kennelijk even vergeten dat het paard voor jou bedoeld was.

Je schrijft dat hij dwars door bosjes heenging en voor auto's langsliep en dat hij over een hek probeerde te springen om in het weiland te komen. Klinkt alsof je regelmatig in gevaarlijke situaties terecht kwam met je paard.

Je hebt het niet zomaar opgegeven maar van alles geprobeerd. Helpt dat niet dan zit er helaas niets anders op dan te verkopen. Trouw zijn aan je paard is mooi maar niet ten koste van je eigen gezondheid. Je hebt er ook niets aan als je nu blijvend letsel zou hebben omdat je een ongeluk met je paard had gekregen.

Nu ben je ouder en je schrijft lichamelijk geestelijk en sterker. Ook heb je nu natuurlijk meer ervaring. Best mogelijk dat je nu het paard wel aangekund zou hebben. Maar daar heb je nu niets aan je moest destijds met het paard omgaan. Om een paard 6 jaar op een weiland te laten om te wachten tot je wel zover bent is ook geen goed idee en je kon destijds ook niet weten of het ooit goed zou komen. Dan is het paard beter af bij mensen die wel met hem overweg kunnen.

Dus je niet schuldig voelen maar je energie steken in een ander paard waar je wel mee overweg kunt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:40

Toendertijd heb je de goede beslissing gemaakt, maar nu had ik gezegd dat je misschien toch de rug had kunnen nakijken waarom het onder het zadel niet klikte, of er professionele hulp bij had moeten halen. Persoonlijk had ik meer dingen gedaan zoals mennen die wel goed met hem waren gegaan. Maar als je zwaartepunt bij het rijden lag - en helemaal als je hem al op je hebt gehad na een dergelijk ongeluk - zal niemand het je kwalijk nemen dat je een nieuw tehuis voor hem hebt gezocht.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:11

Toen heb je de goede keuze genomen. Nu ben je ouder en wijzer en had je het misschien anders gedaan. Het is nou eenmaal gebeurd, makkelijk gezegd misschien, maar zo is het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:41

OMG --> PP.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 15:47

hardstikke bedankt voor jullie reactie
ik voel me iets meer gerustgesteld over mijn beslissing van toen , de spijt blijft toch wel een beetje want inderdaad ik wou dat ik me wat meer was gaan richten op mennen en grondwerk
maar toen lag mijn zwaartepunt inderdaad bij rijden
maar ik ga me nu lekker richten op mijn bijrijd paardje (ook een fjordje) wat allemaal gelukkig lekker goed gaat
nogmaals bedankt voor jullie reacties

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:50

Ik denk dat je destijds de juiste beslissing hebt genomen.
Soms, ook al doe je alle moeite, is de klik er gewoon niet. Heel verstandig dat je hem verkocht hebt, voordat er zware ongelukken gebeuren!
Fijn dat je nu een bijrijdpaard hebt waar je alle aandacht op kunt vestigen, maar ik kan me best voorstellen dat het af en toe knaagt.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:50

Hee meis, je moet je niet schuldig voelen hoor! Ik snap je natuurlijk wel maar op dat moment was het de goede keuze voor jullie allebei. En zoals ik altijd zeg Knipoog, jouw eigen droompaardje komt echt wel een keer! En tot die tijd weet je waar je terecht kan hè Haha!.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:24

danke je wel meis en ja ik weet het
doe ik toch ook altijd uitwijken naar jou
maarruh vrijdag he

gurney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:54

lijkt me dat je op dat moment het beste hebt gedaan

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:58

op dat moment heb je idd het beste gedaan, voor jezelf en voor het paard. Weet je waar hij nu staat of niet? Kun je hem misschien nog een keer opzoeken!

ik had eerst een haflinger, eerste pony. Erg mooie lieve haf, maar zó ondeugend en eigenwijs. Tijdens poetsen en op stal supersuperbraaf, zou geen vlieg kwaad doen. Maar als je ging rijden; bokken bokken en nog eens bokken. Net zolang tot je er af viel. Dit was ook omdat hij niet goed was ingereden en nog erg jong, maar op dat moment kon ik er niet tegen op en heb ik ook besloten hem te verkopen. Nu heb ik daar ook spijt van, denk ik; als ik maar wat strenger was geweest en meer grondwerk had gedaan om betere band te krijgen, maarja dat is nu te laat. Ik weet wel waar hij nu staat en hij staat daar wel heel erg goed, bij leuke mensen dus ik heb er nu al wat minder moeite mee. Lachen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 23:05

nee ik weet helaas niet waar die nu staat
ben hem uit het oog verloren wil hem nog wel eens graag zien
misschien toch een idee om hem in het opsporing verzocht topic te zetten

nogmaals hardstikke bedankt voor jullie reacties

wissiewassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:50

wat een onzin zeg
get over it
je hebt hem toch zelf verkocht
had dan meer geprobeerd

sorry hoor maar die beslissing heb je zelf genomen , accepteer het

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 01:19

Ik vind ook dat je de juiste beslissing hebt genomen.
Er is lef voor nodig om uiteindelijk de beslissing te nemen dat het zo niet verder kan. En dat jij en je paard misschien allebei beter af zijn zonder elkaar.

Soms is het dapperder om te kunnen zeggen "ik stop ermee" in plaats van maar door te modderen ten koste van je eigen plezier, alleen omdat je niet als watje over wil komen bij anderen.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:17

wissiewassie schreef:
wat een onzin zeg
get over it
had dan meer geprobeerd

wat is dat nou weer voor botte reactie..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:24

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:24

Inderdaad, dat vroeg ik me ook af. Wat een lompe reactie, reageer dan niet...

Ik kan me best voorstellen dat je er nu nog wel eens aan denkt. Maar het is een goede keuze geweest en een verstandige keus. Zoals in voorgaande reacties al is uitgelegd. Daar sluit ik mij volledig bij aan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:40

wissiewassie schreef:
wat een onzin zeg
get over it
had dan meer geprobeerd

Sommige mensen gunnen hun paard ook na verkoop een paardwaardig bestaan en tonen gevoel jegens hun paard.

TS heeft genoeg meegemaakt om er een punt achter te zetten en verkoop is dan ook een juiste beslissing geweest. En je kunt het best wat tactischer melden hoor.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 23:27

DANK JE WEL NOGMAALS VOOR REACTIES EN ACH DAT BOVENSTAANDE

IK KIES OM DAT TE NEGEREN