Ik heb ze nu ook...Rotmeid en haar moeder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Ik heb ze nu ook...Rotmeid en haar moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 02:15

Ik dacht al dat het wat vreemd was dat het hekwerk (gaas) verbogen was en er een groot gat gegraven was naast een paal...

Soms is het echter zo dat mensen hun hond even aan het paaltje vastmaken, en dan paard en geiten willen aaien (en dus ver over het hek moeten buigen). Hond graaft gat, mens buigt hek. Niet zo'n probleem. Een weekje geleden vroeg 'mijn boerin' ineens of ik misschien iemand anders in de wei had gelaten. Huh? Ze dacht dat ze iemand in de wei had gezien. Ik laat juist, zelfs als ik met iemand even snel langs ga, niemand anders de wei in.

Vandaag kwam ik erachter:
Er was een tijd geleden al een vrouw langs gekomen om te vragen of haar dochtertje niet op Bobbie mocht rijden. Ik had uitgelegd dat ze nog veel te jong was, en dat ze nog nooit iemand op haar rug had gehad (en dat dat ook niet ging gebeuren)

Wat blijkt: ze hebben de paal los gegraven, dan kun je het hek een heel stuk verbuigen. Zo zijn ze de wei in gekomen, en ze hebben Bobbie willen 'verzorgen'. Ik kwam gisteren bij haar, hek verbogen, stonden ze in de wei, moeder hield Bobbie vast: ze stond ervoor, en klemde haar hoofd tussen haar armen en trok aan de manen achter haar oren. Kindjelief mocht er eens op gaan rijden, en deed een poging erop te komen: één hand op de manen, met de andere trok ze aan de flankharen.

Bobbie was ook niet gek, zag mij aankomen, gaf een paar machtige bokken en steigerde, liep haast over kind en vrouw en kwam heel hard aanrennen.

Ik heb de moeder gevraagd of ze helemaal gek was geworden op een privé terrein in te breken, zich te bemoeien met een paard dat niet van haar was, terwijl ze ook duidelijk niets van paarden afweet. Of ze het leuk vond een paard in paniek te gaan dwingen, zodat ze straks voor alles en iedereen bang is, en dat ik nog wel iemand kende die ook graag zou willen weten hoe het zat. Moeder wilde niet mee, dus trok ik in alle kwaadheid de dochter aan haar kraag door de wei naar 'mijn mensen', die ook nog eens behoorlijk kwaad waren. En 'mijn boer' °is trots°: O wee degene die hier dingen vernielt en beesten terroriseert, jullie hebben geluk dat onze meid jullie betrapt heeft, ik had meteen de hond op jullie los gelaten, en als jullie nog maar in de buurt komen, doen we dat evengoed nog, en anders gooit ons meis de hooivork.

Vrouw wilde nog eens even gaan zeggen hoe dit en dat, maar 'mijn boer' riep de hond al Clown

Heb je net de camera weggehaald, krijg je dat...

Alja

Re: Ik heb ze nu ook...Rotmeid en haar moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 02:17

jemig dat slaat dus echt helemaal nergens op, de brutaliteit!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 02:23

ongeloofelijk zeg! dat mensen zoiets durven! en al helemaal volwassenen! Bloos!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 02:38

wat verschrikkelijk brutaal van dat meisje en haar moeder.

braaf paard Lachen

TeuntjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 02:46

Woow erg asiociaal zeg, Dat jij nog zo beschaafd bleef Vork
aai over het bolletje van je shet arm dier Ach gut

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 03:54

Het wordt allemaal wel steeds gekker. Als je toch uit hebt gelegd dat het paard dat niet kan hebben ...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 07:10

Bloos!
Ik snap echt werkelijk waar mensen het lef vandaan halen?!!!!!!
Hoe brutaal sommige mensen zijn!
Nou maar hopen dat ze wegblijven en dat je beessie het vertrouwen niet kwijt is geraakt!
Echt van zulke mensen gaan m'n handen echt jeuken!!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 07:17

Het kind kan er natuurlijk niet zoveel aan doen. Maar die moeder! Wat wil je met zo'n voorbeeld! Echt het gore lef gewoon. Wat een verschrikkelijk mens zeg. Hopelijk heeft ze haar lesje nu geleerd.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 07:26

Nou zelfs een kind van 10jaar (of hoe oud ze ook is) moet weten dat nee, nee is en dus niet moet doen!

Ik vind die boer wel heel grappig! Ik zie het namelijk zo voor me dat het hier thuis er precies zo aan toe zou gaan als er iemand betrapt word in het weiland Tong uitsteken

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 08:52

WOOHOOW, dát is brutaal Bloos! !! Niet te geloven! Ook nog dat hek gemold, en dan zomaar bij jou paard ?! Bloos!
Maar goed dat je paard zo heeft geflipt, ja miss gevaarlijk, maar zo zien mensen wat er kan gebeuren !

Bah, arm paard!
Goed dat je ze hebt ondekt Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:07

Ik kan ergens nog wel begrijpen dat kinderen door hun brutaliteit hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen, maar een volwassen persoon????
Die moet toch haast wel een vreselijke kronkel in de kop hebben wil je zo'n slecht voorbeeld voor je kind zijn zeg!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:10

ThaGirl schreef:
Nou zelfs een kind van 10jaar (of hoe oud ze ook is) moet weten dat nee, nee is en dus niet moet doen!

Ja maar als moeder dan ja zegt is de verleiding wel erg groot natuurlijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:11

Respect Afgod

Geweldige actie!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:45

Sigaar Dat mensen dat DOEN gewoon! Boos!

Ongelooflijk! Als volwassen mens, als je al gewaarschuwd bent!

Ik ben blij dat er niemand serieus gewond is geraakt, maar ik ben ook blij dat dat mens haar lesje heeft geleerd zonder haar dichter bijvend gehandicapt te maken of jouw pony op de weg terecht te laten komen.

Is ze nou helemaal gek!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:48

Als je een pennymeisje van een jaar of 10 bent kan ik er nog ietwat inkomen dat je zoiets doet (dat gebeurt wel vaker) en dan is het ook onwetendheid. Maar dat een moeder het leven van haar dochter zo op het spel zet, heb ik geen begrip voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:51

mensen worden echt steeds gekker.. Diep triest..

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:52

Inderdaad als meisje kan ik het ook wel begrijpen dat kind is nog jong maar die moeder had toch echt beter moeten weten.
Hopelijk zijn ze afgeschokken en komt er verder niemand meer in de wei

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:01

Wel fijn dat je ze op heterdaad betrapt hebt...

En misschien een goed idee om die camera weer terug te hangen? Haha!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:01

Hoe oud was dat kind ongeveer btw ?

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:05

Mensen worden met de dag brutaler... ongeloofelijk wat een lef zeg!!!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:11

Ik snap niet dat mensen zoiets kunnen doen. Vooral volwassenen. Wil je je kind graag op een paard laten rijden ga dan naar de manege, of vraag het in elk geval aan de eigenaar. Vaak weten ze niet eens of het een veulen is, ziek paard, gevaarlijk paard of noem maar op. Zeker al asociaal als ze dan ook nog eens de omheining verpesten, alsof het niks kost. Ik ben blij dat mijn pony achter het huis staat. Hoop dat het me nooit gebeurt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:12

Chapeau voor je kordate optreden! En wat goed dat de boer en boerin thuis waren! Meteen lik op stuk, dat werkt het beste!Zijn ze nou helemaal! Knipoog

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:13

Wat een stel gekken zeg, ik had die vrouw een klap voor d'r **** gegeven!!!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:20

Wat goed dat je ze hebt betrapt! Meestal kom je er pas achteraf achter. Wat is er daarna gebeurd? Heb je aangifte gedaan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:24

Ik heb het wel eens meegemaakt dat 'mijn' boer zijn kleinzoon persé op het paard wou zetten van mijn vriendin (waar ik op paste in de vakantie). Dat mocht dus niet van mijn vriendin aangezien de pony niet heel betrouwbaar was. Mijn ouders zeiden zelfs: laat hun toch, laat dat kind lekker op die pony rijden. Maar ik hield vol. Zei die boer: dan doe ik het wel als jij er niet bent!
Tot op de dag van vandaag vind ik die boer een onwijze l*l omdat hij anderen niet respecteerd.